Klik rechtsonder op 'fullscreen' voor de beste leeservaring.
ECS Electronics
In deze speciale uitgave van AMT maken we 'de toekomst' praktisch en helpen we je echt op weg. Grossiers, werkplaatsformules, opleiders, leveranciers en brancheorganisaties bieden je handvatten én je leert de man of vrouw achter de organisatie kennen. Daarnaast zijn we op onderzoek gegaan. Wat betekent EV nou echt voor het autobedrijf, nu en straks? Je leest het allemaal in AMT De Top.
Klik rechtsonder op 'fullscreen' voor de beste leeservaring.
De autobranche verandert, en snel ook. Elektrische auto's, Chinese merken die serieus aan de weg timmeren, minder onderdelen maar meer software, de autotechnicus die systeembeheerder wordt, en de groeiende noodzaak van efficiency en kostenbeheersing in de werkplaats... Al deze thema's komen aan bod in AMT De Top 2023!
Ben jij een autotechnicus met een passie voor schrijven? Heb je altijd al willen schrijven over de nieuwste ontwikkelingen in de wereld van autotechniek? Dan heeft AMT de perfecte baan voor jou!
Je graaft een gat in de droge vaste grond en zet daar zeven bruggen in. Maar in de drassige Nederlandse bodem is dat zo makkelijk nog niet. Sjouke Dijkstra in Markelo vond zelf een methode uit om dat goed te doen.
Waarom koopt een klant iets wel of niet? En kun je hem/haar beïnvloeden? Sociaal psycholoog professor Robert Cialdini deed zich drie jaar voor als stagiair, autoverkoper, fondsenwerver, adverteerder en telemarketeer. Op basis van zijn ervaringen schreef hij een boek hoe psychologie commercieel gebruikt wordt door bedrijven om consumenten ja te laten zeggen. Cialdini distilleerde zes algemene beïnvloedingsstrategieën, wat kun je als ondernemer hier mee in jouw autobedrijf?
Waarom moeten verversingsintervallen van olie korter? En welke fouten worden er gemaakt bij oliewissels? Waarom blijven er maar nieuwe oliespecificaties komen? En: welk olieadvies is nu écht juist voor de 1.2 PureTech-motor? Antwoorden op deze en heel veel andere vragen lees je in AMT 7/8!
Hoe kan gereedschap het autobedrijf helpen om het effectieve uurtarief flink omhoog te krikken? Dat lees je in deze AMT, met rekenvoorbeelden en tips van leveranciers.
De jongste AMT Topmonteursmeeting vond onlangs plaats bij Focus op Mobiliteit (FOM) in Vriezenveen, in samenwerking met Snap-on. De Topmonteurs van het AMT Garageforum werden getrakteerd op vier technische workshops. Kijk mee!
Er staan grote veranderingen op stapel voor de APK. Welke, en wat betekent dat voor jouw autobedrijf? Dat en veel meer lees je in AMT 5!
We zien volop ontwikkelingen in banden. Niet alleen de wiel- en bandenmaten groeien, ook de populariteit van de all-season band neemt toe. En zijn grotere wielen dan echt minder zuinig? Dat en meer zochten we voor je uit. Je leest het hier, in AMT 4.
Moderne aircosystemen worden steeds slimmer. In AMT 3 bekijken we de nieuwste aircosystemen. Ook gaan we na hoe rendabel het is voor autobedrijven om te investeren in aircoservice.
Geen woorden maar data! In AMT 2 kijken we naar hoe data het autobedrijf helpt slimmer en efficiënter te werken. Hoe zet je data om in daden?
Nieuw jaar, nieuw jasje! In het eerste nummer van AMT van dit jaar lees je over de uitdagingen in de schadeherstelbranche. Onderwerpen zoals de toenemende complexiteit van autotechniek en de daarmee stijgende kosten komen aan bod. Maar ook: hoe kun je complexe reparaties uitvoeren op OEM-niveau, tegen acceptabele kosten, nu en in de toekomst?