EuroRepar heeft nu 111 vestigingen

EuroRepar heeft nu 111 vestigingen

Het grote verschil tussen EuroRepar en andere formules? Dat EuroRepar onderdeel is van een grote autofabrikant met veel kennis. In Nederland heeft EuroRepar nu 111 vestigingen.

EuroRepar is de enige franchiseformule die van een autofabrikant is. PSA omarmt zodoende alle autobedrijven: de universele bedrijven met een werkplaatsformule, de erkende reparateurs en de dealers.

Die laatste slagen er moeilijk in om oudere auto's vast te houden, maar dat trucje kennen de garageformules juist heel goed. Daarom zie je in veel landen Citroën- en Peugeot-dealers met een EuroRepar-bordje aan de gevel.

Succesvol met eigen label

Toch is het doel van EuroRepar niet om de eigen Citroëns, Peugeots en Opels binnen te houden. EuroRepar bestaat sinds 2002, maar deed in Nederland weinig stof opwaaien. Sinds de herintroductie in 2015 weet EuroRepar ook in Nederland heel goed te scoren.

De oorzaak ligt in het feit dat EuroRepar een multimerkenstrategie voert als soft franchise-formule. Er is een eigen onderdelenlabel met een garantie van 24 maanden op onderdelen en arbeid en dat slaat blijkbaar aan.

Elf vestigingen erbij

In het eerste kwartaal van 2021 kwamen er elf nieuwe autobedrijven bij, waardoor het totaal nu op 111 vestigingen komt. Daarmee valt EuroRepar nog maar net buiten de top 10 van de grootste garageformules. Op dit moment telt EuroRepar ruim 3.600 vestigingen in Europa. EuroRepar zal de komende maanden met diverse concepten worden uitgebreid en daarmee hoopt het dat de leden de markt nog beter kunnen bewerken.

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...