Texaco Delo 600 ADF: levensduur van roetfilter tot 2,5 keer verlengd

Chevron heeft al decennialang ervaring met de ontwikkeling van smeermiddelen en additieven. Die expertise heeft tot een sterke aanwezigheid op de markt van de heavy-duty-motoroliën geleid. Het laatste nieuwe product in het gamma van het bedrijf is een revolutionaire additieftechnologie en productlijn: Texaco Delo 600 ADF.

Met Texaco Delo600 ADF verstopt het roetfilter minder en wordt de levensduur van het roetfilter tot 2,5 keer verlengd. Er is verder een brandstofbesparing tot 3 procent over de volledige levensduur van het materieel.

De ontwikkeling is ontstaan vanuit de wens om klanten te helpen de laagst mogelijke exploitatiekosten te bereiken en te voldoen aan de nieuwste emissievoorschriften in zowel onroad als offroad toepassingen.

Gepatenteerde OMNIMAX-technologie

Texaco Delo 600 ADF met OMNIMAX is de eerste heavy-duty-motorolie met het vermogen om de hoeveelheid opgebouwd as in roetfilters drastisch te verminderen. Het zorgt zo voor een uitstekende systeembescherming van zowel de motor als het emissiesysteem. Bovendien verminderen de nieuwe productlijn en additieftechnologie het aantal verstoppingen van het roetfilter aanzienlijk. Daardoor kent het roetfilter een langere levensduur waarin een brandstofbesparing tot 3 procent mogelijk is.

Synergie

Een roetfilter verzamelt tot 98 procent emissiedeeltjes in de vorm van roet en as, waarvan het merendeel wordt verbrand tijdens de gebruikelijke roetfilter-regeneratiecyclus. Het as-element is echter onbrandbaar materiaal dat afkomstig is van metaalhoudende additieven in de motorolie. Dat wil zeggen dat het roetfilter na verloop van tijd verstopt raakt met as en eigenaren van materieel verplicht worden om eenheden buiten dienst te zetten om de roetfilterfunctie te herstellen, waardoor onderhoudskosten oplopen en productiviteit verloren gaat.

Een verstopping van hetroetfilter verhoogt de tegendruk van de motor en het aantal regeneratiecycli, wat resulteert in een hoger brandstofverbruik. Dankzij Texaco Delo 600 ADF is dit nu verleden tijd. Zo kent het roetfilter een langere levensduur en is er een duidelijke brandstofbesparing.

Productnaam ADF

ADF in de naam onderstreept de waardepropositie van het product, het staat voor:

  • Aftertreatment protection (nabehandelingsbescherming): de additieftechnologie gebruikt 60 procent minder metaalcomponenten die zich kunnen ophopen in het nabehandelingssysteem.
  • Drain interval extension (langer verversingsinterval): een krachtig antioxidantsysteem voorkomt storingen bij verhoogde bedrijfstemperaturen wat de levensduur van de motorolie helpt verlengen.
  • Fuel economy retention (brandstofbesparing): dankzij bespaart de uitrusting brandstof, wat in combinatie met minder stilstandtijd zorgt voor een significante kostenbesparing.

Dit artikel is gesponsord door Texaco. 

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...

Moderne auto's zitten vol met elektronica, wat betekent dat conventionele kabelbomen veel storingen zouden veroorzaken. Bovendien moeten computers met elkaar kunnen communiceren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het moderne databussysteem. - Afbeeldingen: Gino Decoster

Het databussysteem uitgelegd aan de hand van de Ford Mustang Mach-E

Het aantal componenten en regeleenheden is gestaag toegenomen door de toenemende eisen op het gebied van veiligheid en steeds meer comfort in het...

Geblokkeerde Audi Q8 e-tron in de werkplaats van Autofix Support. Kunnen zij er weer beweging in krijgen? - Foto: Ewoud Perrots

Diagnosetip uit de praktijk: Audi Q8 e-tron met blokkade

Een Audi Q8 e-tron staat geblokkeerd na een foutmelding op de elektrische installatie. De eigenaar kan niet meer voor- of achteruit. Autofix Support...

Foto: Shutterstock

Zo herken je problemen met de natte distributieriem

Hoe herken je problemen met de natte distributieriem? Waardoor ontstaan ze? En waar moet je als autotechnicus op letten bij vervangen? Samen met...

Groot feest na de prijsuitreikingen van Skills the Finals in de Brabanthallen in Den Bosch. Foto: Skills Heroes

Skills the Finals - And the winner is...

Onlangs schreven we over Skills Heroes. Tijdens deze vakwedstrijden voor mbo-studenten strijden leerlingen uit heel Nederland om de beste te worden...