Hands-on aan de slag met de PicoScope

Hands-on aan de slag met de PicoScope

Wil je goed diagnosestellen aan de lastigste storingen, dan is de scope, naast kennis en informatie, een bijna onmisbare tool. Aanschaffen is eenvoudig. Maar dan? Hoe werk je met zo'n slimme tool? Hoe herken en interpreteer je gemeten signalen? AA-Equipment Support organiseert eind juni diverse trainingen met de PicoScope. Praktisch aan de slag dus!

De automotive oscilloscoop van Pico is wereldwijd een veelgebruikt diagnoseapparaat voor het meten en testen van elektrische componenten en circuits in moderne voertuigen. Nuttig, zo'n scope, maar hoe zet je zo'n slimme tool nóg breder in tijdens het diagnosestellen? En wat kan zo'n scope zelf voor je instellen?

De specialisten van AA-Equipment Support verzorgen van 22 t/m 26 juni 2020 diverse praktische trainingen in het trainingscentrum te Helmond. Uiteraard geheel volgens de richtlijnen van het RIVM.

Toepassingstraining PicoScope

Tijdens de training komen de diverse facetten van de PicoScope aan bod. Denk hierbij aan:

• Gebruik van de PicoScope-software;
• Signalen leren herkennen en interpreteren;
• Leer diverse tests om snel tot een diagnose te komen;
• Hoe zet je de PicoScope het meest efficiënt in tijdens een diagnose;
• Ga aan de slag met het instellen en configureren van de PicoScope;
• Tips & Tricks;

Ook voer je diverse praktijkopdrachten uit en ontvang je het PicoScope Diagnose Handboek.

Schrijf je nu in

De trainingen vinden plaats in de week van 22 juni t/m 26 juni 2020 van 09:00 tot 16:00 uur. In verband met de RIVM-richtlijnen kunnen maximaal acht personen tegelijk de training volgen. Koffie, thee en lunch zijn inbegrepen.

Het tarief van deze training bedraagt € 275,00 (excl. btw) voor de eerste cursist per vestiging. Extra cursisten van dezelfde vestiging betalen elk het gereduceerde tarief van € 225,00 (excl. btw).

Meer weten, of je inschrijven? Dat kan hier.

Met het asTech Digital ADAS-kalibratiesysteem zijn geen fysieke nodig voor camera-kalibratie.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Bespaar tijd en kosten: kalibreer zelf

Bij het demonteren van een bumper heb je er al mee te maken: het kalibreren van rijhulpsystemen. Gelukkig is er een 360°-oplossing van AA-Equipment Support. Johan Rozestraten legt uit wat dat is.

Even doorvragen aan de klant leert ons dat er een blikje fris in de middelconsole is omgevallen. Om te controleren of vocht een probleem heeft veroorzaakt, demonteren we de middenconsole en schakelunit.

Diagnosestellen met de Picoscope: radio in V40 triggert foutmeldingen...

Een Volvo V40 Cross Country kampt met een vreemde storing. Als je de radio aanzet, lichten veel storingslampjes in het dashboard op. Radio uit? Niets aan de hand. Zo'n case klinkt als muziek in de oren van Nick Smits, CLEVER eXpert Partner van AA-Equipment Support. Hij pakt deze uitdaging aan en gaat op onderzoek uit.

Deze startknop moet de gebruiker veel gemak opleveren. Bij de Galaxy in onze case doet hij helemaal niets.

Diagnose: Ford Galaxy gaat niet meer op contact. In stappen op zoek...

Een autobedrijf heeft recent een Ford Galaxy met een Keyless Entry-systeem verkocht. De klant komt terug, de auto wil niet meer op contact, start niet meer en de start/stop-knop-reageert niet. Daarnaast werkt de achteruitrijcamera maar af en toe. Wat veroorzaakt het startprobleem? Het autobedrijf schakelt de hulp in van Nick Smits, CLEVER eXpert Partner van AA-Equipment Support. Hij pakt deze uitdaging graag aan.

Voor abonnees
Voor abonnees

Voor abonnees Hybride & EV: Diagnosestellen aan een Tesla

Voor elke auto geldt dat vakkundig onderhoud alleen mogelijk is als je diagnosecomputer de auto kan uitlezen, je aan technische informatie kunt komen en de onderdelen beschikbaar zijn. Voor conventionele auto's brengt dat af en toe al uitdagingen met zich mee, maar hoe zit dat met elektrische auto's, zoals die van Tesla?

Een reedcontact bestaat uit twee ferromagnetische metalen tongen (meestal een nikkel/ijzerlegering) die boven elkaar in een glazen buis worden geplaatst die luchtvrij is of gevuld met inert gas. - Foto: Shutterstock

Het reedcontact: niemand schakelt sneller mechanisch

In dit derde deel van de Back to Basics-serie over sensoren kijken we naar het reedcontact. Wat is het, hoe werkt het, en hoe test je het?

Foto: Cor Salverius

Trots op mijn bedrijf: bij Droog Diagnose zijn ze gek op complexe...

Je kunt bij Droog Diagnose in Sassenheim terecht voor reparaties, onderhoud, apk, coderen, programmeren, diagnose en nog veel meer. Het bedrijf is voornamelijk gespecialiseerd in het oplossen van complexe elektronische storingen aan BMW en MINI.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Hoe Summa College EV-specialisten klaarstoomt met AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

 Hoe meet je de gezondheid van een batterij? Foto: Shutterstock

Hoe meet je de SOH van een batterij? - Overzicht van beschikbare tools

De hoogspanningsbatterij is het kloppende hart van een elektrische auto, maar hoe bepaal je de conditie ervan? Met speciale diagnoseapparatuur kan het autobedrijf de State of Health (SoH) van batterijen meten. Die SoH is cruciaal de waardebepaling. Dit artikel geeft een overzicht van de systemen van Autel, Hella Gutmann, Bosch, Aviloo en Mahle, en belicht hun toepassingen en verschillen.

Brandend acculampje in de Vito. Het begin van een zoektocht met verrassingen. - Foto: GMTO

Brandend acculampje Mercedes-Benz Vito blijkt accumulatief probleem |...

Bij de helpdesk van GMTO meldt zich een autobedrijf met een lastige storing: een Mercedes-Benz Vito 116 CDI uit 2028, met 2,1 liter zelfontbrander. De klacht: een brandend acculampje. Klinkt eenvoudig, maar is het niet. Problemen komen zelden alleen, zo blijkt maar weer uit deze diagnose.

Het aantal hybride en elektrische auto's groeit snel. Welke kansen liggen er voor het universeel autobedrijf? (Foto: NexDrive)

EV-onderhoud biedt zonnige toekomst voor universele bedrijven

De transitie naar hybride en elektrische auto's biedt universele autobedrijven volop kansen, maar ook uitdagingen. Hoe kunnen zij zich aanpassen aan nieuwe technologieën en klantbehoeften? Vijftien leveranciers, van Hella tot Bosch, van AA-Equipment Support tot Explora en van Midlock tot Serenco, benadrukken dat EV-onderhoud binnen handbereik ligt. Hoe?

Russel Younghusband Global Automotive Director van Getac. Foto: Getac

Softwareontwikkelaar Getac ziet een 'AI-toekomst'

We zien het steeds vaker, nieuwe automodellen uitgerust met artificiële intelligentie, ofwel AI. Ook leveranciers van tools en equipment komen steeds vaker met producten die AI-ready zijn of AI-functies bevatten. Maar hebben deze AI-functies een toegevoegde waarde voor de werkplaats?

AMT en de rest van de vaderlandse pers zijn naar Saarloos in Rotterdam gekomen voor een demonstratie van de Clayton-chassisdynamometer.

Techniek van toen 1954: nooit meer proefrijden?

In 1954 demonstreert Saarloos in AMT de mogelijkheden van de Clayton-chassisdynamometer. Is dit het einde van het proefrijden?