Olietester van febi bilstein spoort slijtage op | VIDEO
febi bilstein lanceert een tester voor oliën en vloeistoffen. De werkplaats kan hiermee snel een analyse uitvoeren en slijtage aan motor of transmissie vroegtijdig herkennen.
Als een turbo kapot is, moet je altijd kijken wat daarvan de oorzaak is. We komen daarbij regelmatig een verrassende uitkomst tegen. Zo ook in dit geval, waarbij een Ford Transit 2.2 diesel door de ANWB bij de garagist wordt afgeleverd vanwege een kapotte turbo. Wat de oorzaak ook is, het is iets acuuts.
febi bilstein lanceert een tester voor oliën en vloeistoffen. De werkplaats kan hiermee snel een analyse uitvoeren en slijtage aan motor of transmissie vroegtijdig herkennen.
Het probleem van koelvloeistof in het uitlaatsysteem is een serieuze kwestie, vooral als er een turbo in het spel is. Gewaarschuwd door eerdere berichten over dit onderwerp, vermoedt een ervaren monteur dat hij alert te werk moet gaan bij een Volkswagen Golf 1.5 TSI uit 2018. Bij een korte inspectie zag hij namelijk in het uitlaatsysteem sporen van vermoedelijk koelvloeistof. Hoe kan dat en nog belangrijker: hoe los je het op?
Een Opel Vivaro met twee turbo's, en tóch een turbogat... Pas bij 3.500 tpm wordt de krachtbron wakker. Wat is hier aan de hand? Kan het AMT Garageforum uitkomst bieden?
Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen vermogen. Alles wijst erop dat de turbo wel de oorzaak was voor deze storing. Wat nu?