'Van de klant horen wat je goed doet en wat niet, is confronterend en nuttig'

'Van de klant horen wat je goed doet en wat niet, is confronterend en nuttig'

Hoe ontdek je wat klanten echt van jouw dienstverlening vinden? Autobedrijf G. van den Akker in Veghel organiseerde samen met OOMT een workshop met klanten en medewerkers. Eigenaar Geert van de Akker (61) beantwoordt drie vragen over deze workshop.

Wat houdt de workshop in?

“Voor de workshop worden klanten en medewerkers bij elkaar gebracht. Een onafhankelijke gespreksleider van OOMT stelt eerst een aantal vragen aan klanten. Vervolgens mag het team reageren. Zo krijg je een duidelijk beeld van de ervaringen van klanten. Het geeft extra handvatten om de service naar een hoger niveau te brengen.”

Naam: G. van den Akker
Leeftijd: 61 jaar
Bedrijf: Autobedrijf G. van den Akker
Opleiding: MTS Autotechniek Apeldoorn

Hoe is de workshop gegaan?

“We hebben bewust kritische klanten uitgenodigd die niet bang zijn om hun mening te geven. Vooraf was het best spannend. Je stelt jezelf toch kwetsbaar op. Het was interessant om te horen of de klantervaringen aansluiten bij onze eigen inzichten."

De gespreksleider deed zijn best om zoveel mogelijk kritiekpunten boven tafel te krijgen. Uiteindelijk kwamen er slechts twee echte verbeterpunten naar voren. Die hebben we meteen opgepakt.”

Wat waren voor jullie de belangrijkste resultaten?

Geert-van-den-Akker-OOMT
Geert van den Akker

“Tijdens de workshop hoor je rechtstreeks uit de mond van de klant wat je goed doet en wat niet. Dat is confronterend en nuttig. Ik hoor liever wat we verkeerd doen dan dat iemand ontevreden is, niets zegt en weggaat. Het was fijn om te horen dat zelfs de meest kritische klanten blij met ons zijn. Dat is ook een geweldig compliment voor onze medewerkers."

"Ik heb na afloop gezegd dat ik trots op ze ben. Het leuke is: de workshop heeft de band tussen het team en de klanten versterkt. Iedereen kijkt er met een goed gevoel op terug. Zodra de corona-regels het toelaten, gaan we de workshop ook in onze andere vestiging organiseren."

OOMT

Het is waardevol om te weten hoe klanten jouw dienstverlening ervaren. Ga het gesprek aan met klanten en betrek medewerkers daarbij.

Meer weten? Neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl

Dit artikel is gesponsord door OOMT

Foto: Continental

TireTech App van Continental digitaliseert bandenservice verder

Continental breidt zijn TireTech App uit met tal van extra functies.

Foto: Innovam

Innovam ontwikkelt schadehersteltraining voor NIO-technici

Innovam gaat een exclusief trainingsprogramma voor schadeherstel ontwikkelen voor het automerk NIO, gericht op het opleiden van hun technici uit heel...

Daan Olgers wil met autoDaan maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Trotse ondernemer Daan Olgers: 'Alleen ga je sneller, samen kom je...

Daan Olgers heeft op 23-jarige leeftijd het oudste autobedrijf van de Noordoostpolder overgenomen. In Trots op mijn bedrijf vertelt Daan hoe dat is...

De gemiddelde reparatiekosten voor defecten onder garantie zijn van 2022 naar 2023 met maar liefst 40 euro gestegen. Foto: Shutterstock

Reparatiekosten stijgen ongekend hard: 657 euro in 2023

De recentste analyse van de claimverdeling door CarGarantie toont aan dat er in 2023 voor een defect onder garantie gemiddeld 657 euro moest worden...

Foto: Alliance Automotive Group Benelux

Autovakmeester vanaf 2024 partner Stichting Opkikker

Bij Autovakmeester aangesloten autobedrijven zamelen geld in voor gezinnen met een langdurig ziek kind.

Het pand van Leen Post Banden in Schelluinen. - Foto: Goodyear Retail Systems.

Uw Bandenspecialist groeit met 6 nieuwe leden

Goodyear Retail Systems sluit 6 nieuwe partners aan bij de formule Uw Bandenspecialist.

Foto: Febi Bilstein

Nieuwe en gereviseerde turbo's bij febi bilstein

De Duitse turboleverancier Motair is overgenomen door febi bilstein. Motair levert nieuwe en gereviseerde turbo's voor de after market.

Foto: CarProf

CarProf autobedrijven doneren bij elke APK aan verkeersveiligheid

CarProf autobedrijven in Nederland halen bij elke uitgevoerde APK € 0,50 op voor verkeersveiligheid. Dit resulteerde alleen al in 2023 in een bedrag...