Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Auto Maas in Aalsmeer heeft een klein en hecht team. Medewerkers voelen zich betrokken bij klanten en bij elkaar, vertelt kwaliteitsmanager Daniëlle van der Geest van Auto Maas. Ondanks dat de sfeer altijd al goed was in het bedrijf, ontdekten teamleden verrassende nieuwe dingen over elkaar tijdens de OOMT-workshop Magazine Cover. "Als collega's jouw sterke punten benoemen, is dat altijd leuk om te horen."

Auto Maas bestaat sinds 1911. De afgelopen 108 jaar was het autobedrijf dealer van verschillende merken. Sinds vorig jaar is Auto Maas servicepartner van Seat en Skoda. Daarnaast zijn ook andere automerken welkom. “We doen waar we goed in zijn”, vertelt Daniëlle van der Geest. “Onze kracht zit in onze kleinschaligheid, ons hoge serviceniveau en het persoonlijke contact met onze klanten. Dat is onze toegevoegde waarde.”

Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf”

Door de lange historie heeft het bedrijf veel trouwe klanten. “Veel mensen komen van generatie op generatie naar ons toe.” Het bedrijf mag dan een lange geschiedenis hebben, de vakkennis is helemaal bij de tijd, aldus Daniëlle. “Als servicepartner gaan we regelmatig op training. We volgen ook trainingen die voor ons niet verplicht zijn. Begin december gaat een van onze technici naar een internationale EV-training in Spanje. Op dit moment wordt de laadinfrastructuur in orde gemaakt en het juiste gereedschap aangeschaft. De elektrische auto’s van onze merken komen eraan. Daar willen we klaar voor zijn.”

Betrokkenheid

Tijdens de OOMT-workshop ‘Magazine Cover’ leerde het team van Auto Maas elkaar nog beter kennen.

Bij Auto Maas werken 12 mensen. Dat is inclusief directie, administratie, leerling en zaterdaghulp. “We hebben een platte organisatie. Iedereen staat naast elkaar”, zegt Daniëlle van der Geest. “De eigenaar werkt zelf mee in de werkplaats. Binnen het bedrijf leeft sterk het gevoel dat we samen verantwoordelijk zijn voor wat we doen. De betrokkenheid is groot.”

De afgelopen vijf jaar zijn er diverse nieuwe medewerkers in dienst gekomen. Toen Daniëlle van der Geest hoorde over de workshops van OOMT was ze meteen geïnteresseerd.

“Onze servicemanager werkt hier al 48 jaar. De jongste medewerker werkt hier net een paar maanden. Een teamworkshop is ideaal om elkaar beter te leren kennen.” Ze maakt een afspraak met een OOMT-bedrijfsadviseur en vraagt om advies. “De bedrijfsadviseur luisterde naar onze wensen en raadde ons de workshop ‘Magazine Cover’ aan. Dus hebben we dat gedaan.”

OOMT-workshops: leren van elkaar

Alles leren over gastvrijheid en klantwensen. Samen met je collega’s een magazine cover maken. Als team ontsnappen uit een escape room. Of nieuwe dingen over jezelf en jouw collega’s leren met stand-up comedy. De OOMT-workshops Door de Ogen van de Klant, Magazine Cover, Escape Room en Automotive Got Talent zijn leuk en leerzaam. Meer weten of aanmelden? Kijk op www.oomt.nl of bel de OOMT Servicedesk via 0800-0155.

Positieve teksten

Voor het team is de workshop een verrassing. “Ik heb vooraf alleen gezegd dat er een teamavond zou zijn, maar niet wat we gingen doen.” De workshop wordt gegeven in de eigen showroom. Aan het begin van de workshop sputteren een paar collega’s tegen. “Ze moesten even schakelen, maar iedereen was snel opgewarmd. De workshop is afwisselend en de trainer is enthousiast. Ze zorgt ervoor dat iedereen zich thuisvoelt en meedoet.”

Een onderdeel van de workshop is de complimentenronde. Collega’s geven elkaar kaartjes met positieve teksten. “Zo ontdek je hoe collega’s over je denken en wat ze goed aan je vinden. Je krijgt positieve feedback. Ook over dingen waar je zelf niet zo bij stilstaat.” Daniëlle kijkt met een goed gevoel op de workshop terug. “Bij persoonlijke ontwikkeling denk je al gauw aan technische trainingen. Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf. Ik kan het iedereen aanraden.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

OOMT begeleidt en adviseert leermeesters voor succesvolle studenten

Om studenten succesvol hun opleiding af te laten ronden is de rol van een leermeester essentieel. Sinds afgelopen jaar richt een BBL-adviseur van OOMT zich op deze groep, waarbij hij in een driehoek werkt met het leerbedrijf, de student en het ROC. "Als een leermeester succesvol is, dan is de kans groter dat een student dat ook is."

"Mijn naam staat op de gevel, maar we doen het als team" 

"Mijn naam staat op de gevel, maar we doen het als team"

"Iedere maandagochtend hebben we MT-overleg. Dan overleggen we de afgelopen en de komende week en de veranderingen in ons bedrijf", zegt Matthijs van Driel van het gelijknamige autobedrijf in Hendrik-Ido-Ambacht. "Iedere week willen we stappen zetten."

'Door het OOMT-traject werken we als team fijner en beter samen'

'Door het OOMT-traject werken we als team fijner en beter samen'

Hoe kom ik aan nieuwe technici? Wat kan ik doen om medewerkers beter te laten samenwerken? En past mijn stijl van leidinggeven nog wel bij de tijd van nu? Met deze en andere vragen klopten Jan en Angelique Evers aan bij OOMT. Het was de start van een verandertraject waar het complete bedrijf profijt van heeft. "Het kost ons nu geen enkele moeite meer om nieuwe mensen aan te nemen."

Denis van Altena, oprichter van Lease Service Partner (LSP).

Zo brengt LSP lease-onderhoud naar de werkplaats

De ontwikkelingen in de automotive technologie volgen elkaar razendsnel op en dwingen garages hun processen, kennis en gereedschap voortdurend te optimaliseren. Leasemaatschappijen zien dit ook en passen steeds meer sturing toe bij het toekennen van onderhoudscontracten aan universele partijen. Hoe zorg je er als autobedrijf dan voor dat je bij de club zit die lease-onderhoud aan een steeds moderner wagenpark kan en mag uitvoeren?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Turbo vervangen en speling op de wastegate klep: wat nu?

Een garagist vraagt Turbo's Hoet om raad. Hij heeft de turbo van een Peugeot 308 1.6THP uit 2012 vervangen, maar de auto heeft nog steeds geen...

De volautomatische Gear Tronic III van LIQUI MOLY is een ideale klantenbinder. Je voorkomt er typische automaatklachten mee en lost er problemen mee op.

Gear Tronic III lost olieproblemen op

Bij een standaard ATF-verversing blijft zowat de helft van de ATF achter in de koppelomvormer, oliekoeler en -leidingen. Daardoor veroorzaakt het...

Annemiek van de Heg: "Laten we niet vergeten dat de meerderheid van de auto's nog steeds een verbrandingsmotor heeft."

Dankzij TECH360 krijgt Robert Visser een gratis training

Robert Visser is derde geworden in de AMT Kennistest. Hij mag van TECH360 een Pro-training volgen. Maar welke?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in de markt?

Evolutie van accutechnologie in de AMT Kennistest: wat speelt er in...

In tien rondes heeft de AMT Kennistest een kans geboden aan technici om hun vakkennis te testen en te verdiepen. VARTA was één van de sponsors en gaf...

Syntium X is beschikbaar in vaten van 200 liter en in vijf liter verpakking. Mogelijk komt Syntium X later dit jaar beschikbaar als bulkolie.

De strijd om de klant: nieuwe Syntium X van Petronas

Consumenten worden prijsbewuster, terwijl het gemiddelde Europese wagenpark al twaalf jaar oud is en de elektrificatie (verschillend per EU-land)...

Met een VR bril beleef je in een virtuele realiteit hoe de wereld van het autobedrijf er in de toekomst uit kan zien.

Opladen voor de toekomst: OOMT en innovatie in de AMT Kennistest

Nu de AMT Kennistest er op zit en de winnaars bekend zijn, blikken we terug met OOMT op hun ervaringen. Jessica Spithoven: "Wij vinden het leuk om...

De PicoScope is een essentieel stuk gereedschap, net zo belangrijk als een set steeksleutels.

AMT Kennistest: Jarno Jager wint PicoScope

De prijswinnaars van de AMT Kennistest zijn bekendgemaakt. Jarno Jager behaalde de tweede plaats en wint daarmee een PicoScope van AA Equipment...

Naomie en Tim de Kruijf zijn Autovakmeesters geworden. "Wij weten precies wat een formule voor ons moet doen."

Generalist en toch merkspecialist dankzij Autovakmeester

Tim en Naomie de Kruijf van Auto Zagato krijgen dagelijks Italiaanse auto's in hun autobedrijf. Maar het marktaandeel van Fiat, Alfa Romeo en Lancia...