Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Auto Maas in Aalsmeer heeft een klein en hecht team. Medewerkers voelen zich betrokken bij klanten en bij elkaar, vertelt kwaliteitsmanager Daniëlle van der Geest van Auto Maas. Ondanks dat de sfeer altijd al goed was in het bedrijf, ontdekten teamleden verrassende nieuwe dingen over elkaar tijdens de OOMT-workshop Magazine Cover. "Als collega's jouw sterke punten benoemen, is dat altijd leuk om te horen."

Auto Maas bestaat sinds 1911. De afgelopen 108 jaar was het autobedrijf dealer van verschillende merken. Sinds vorig jaar is Auto Maas servicepartner van Seat en Skoda. Daarnaast zijn ook andere automerken welkom. “We doen waar we goed in zijn”, vertelt Daniëlle van der Geest. “Onze kracht zit in onze kleinschaligheid, ons hoge serviceniveau en het persoonlijke contact met onze klanten. Dat is onze toegevoegde waarde.”

Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf”

Door de lange historie heeft het bedrijf veel trouwe klanten. “Veel mensen komen van generatie op generatie naar ons toe.” Het bedrijf mag dan een lange geschiedenis hebben, de vakkennis is helemaal bij de tijd, aldus Daniëlle. “Als servicepartner gaan we regelmatig op training. We volgen ook trainingen die voor ons niet verplicht zijn. Begin december gaat een van onze technici naar een internationale EV-training in Spanje. Op dit moment wordt de laadinfrastructuur in orde gemaakt en het juiste gereedschap aangeschaft. De elektrische auto’s van onze merken komen eraan. Daar willen we klaar voor zijn.”

Betrokkenheid

Tijdens de OOMT-workshop ‘Magazine Cover’ leerde het team van Auto Maas elkaar nog beter kennen.

Bij Auto Maas werken 12 mensen. Dat is inclusief directie, administratie, leerling en zaterdaghulp. “We hebben een platte organisatie. Iedereen staat naast elkaar”, zegt Daniëlle van der Geest. “De eigenaar werkt zelf mee in de werkplaats. Binnen het bedrijf leeft sterk het gevoel dat we samen verantwoordelijk zijn voor wat we doen. De betrokkenheid is groot.”

De afgelopen vijf jaar zijn er diverse nieuwe medewerkers in dienst gekomen. Toen Daniëlle van der Geest hoorde over de workshops van OOMT was ze meteen geïnteresseerd.

“Onze servicemanager werkt hier al 48 jaar. De jongste medewerker werkt hier net een paar maanden. Een teamworkshop is ideaal om elkaar beter te leren kennen.” Ze maakt een afspraak met een OOMT-bedrijfsadviseur en vraagt om advies. “De bedrijfsadviseur luisterde naar onze wensen en raadde ons de workshop ‘Magazine Cover’ aan. Dus hebben we dat gedaan.”

OOMT-workshops: leren van elkaar

Alles leren over gastvrijheid en klantwensen. Samen met je collega’s een magazine cover maken. Als team ontsnappen uit een escape room. Of nieuwe dingen over jezelf en jouw collega’s leren met stand-up comedy. De OOMT-workshops Door de Ogen van de Klant, Magazine Cover, Escape Room en Automotive Got Talent zijn leuk en leerzaam. Meer weten of aanmelden? Kijk op www.oomt.nl of bel de OOMT Servicedesk via 0800-0155.

Positieve teksten

Voor het team is de workshop een verrassing. “Ik heb vooraf alleen gezegd dat er een teamavond zou zijn, maar niet wat we gingen doen.” De workshop wordt gegeven in de eigen showroom. Aan het begin van de workshop sputteren een paar collega’s tegen. “Ze moesten even schakelen, maar iedereen was snel opgewarmd. De workshop is afwisselend en de trainer is enthousiast. Ze zorgt ervoor dat iedereen zich thuisvoelt en meedoet.”

Een onderdeel van de workshop is de complimentenronde. Collega’s geven elkaar kaartjes met positieve teksten. “Zo ontdek je hoe collega’s over je denken en wat ze goed aan je vinden. Je krijgt positieve feedback. Ook over dingen waar je zelf niet zo bij stilstaat.” Daniëlle kijkt met een goed gevoel op de workshop terug. “Bij persoonlijke ontwikkeling denk je al gauw aan technische trainingen. Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf. Ik kan het iedereen aanraden.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...