Gesponsord

Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Daniëlle van der Geest: "Het is leuk om elkaar complimenten te geven"

Auto Maas in Aalsmeer heeft een klein en hecht team. Medewerkers voelen zich betrokken bij klanten en bij elkaar, vertelt kwaliteitsmanager Daniëlle van der Geest van Auto Maas. Ondanks dat de sfeer altijd al goed was in het bedrijf, ontdekten teamleden verrassende nieuwe dingen over elkaar tijdens de OOMT-workshop Magazine Cover. "Als collega's jouw sterke punten benoemen, is dat altijd leuk om te horen."

Auto Maas bestaat sinds 1911. De afgelopen 108 jaar was het autobedrijf dealer van verschillende merken. Sinds vorig jaar is Auto Maas servicepartner van Seat en Skoda. Daarnaast zijn ook andere automerken welkom. “We doen waar we goed in zijn”, vertelt Daniëlle van der Geest. “Onze kracht zit in onze kleinschaligheid, ons hoge serviceniveau en het persoonlijke contact met onze klanten. Dat is onze toegevoegde waarde.”

Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf”

Door de lange historie heeft het bedrijf veel trouwe klanten. “Veel mensen komen van generatie op generatie naar ons toe.” Het bedrijf mag dan een lange geschiedenis hebben, de vakkennis is helemaal bij de tijd, aldus Daniëlle. “Als servicepartner gaan we regelmatig op training. We volgen ook trainingen die voor ons niet verplicht zijn. Begin december gaat een van onze technici naar een internationale EV-training in Spanje. Op dit moment wordt de laadinfrastructuur in orde gemaakt en het juiste gereedschap aangeschaft. De elektrische auto’s van onze merken komen eraan. Daar willen we klaar voor zijn.”

Betrokkenheid

Tijdens de OOMT-workshop ‘Magazine Cover’ leerde het team van Auto Maas elkaar nog beter kennen.

Bij Auto Maas werken 12 mensen. Dat is inclusief directie, administratie, leerling en zaterdaghulp. “We hebben een platte organisatie. Iedereen staat naast elkaar”, zegt Daniëlle van der Geest. “De eigenaar werkt zelf mee in de werkplaats. Binnen het bedrijf leeft sterk het gevoel dat we samen verantwoordelijk zijn voor wat we doen. De betrokkenheid is groot.”

De afgelopen vijf jaar zijn er diverse nieuwe medewerkers in dienst gekomen. Toen Daniëlle van der Geest hoorde over de workshops van OOMT was ze meteen geïnteresseerd.

“Onze servicemanager werkt hier al 48 jaar. De jongste medewerker werkt hier net een paar maanden. Een teamworkshop is ideaal om elkaar beter te leren kennen.” Ze maakt een afspraak met een OOMT-bedrijfsadviseur en vraagt om advies. “De bedrijfsadviseur luisterde naar onze wensen en raadde ons de workshop ‘Magazine Cover’ aan. Dus hebben we dat gedaan.”

OOMT-workshops: leren van elkaar

Alles leren over gastvrijheid en klantwensen. Samen met je collega’s een magazine cover maken. Als team ontsnappen uit een escape room. Of nieuwe dingen over jezelf en jouw collega’s leren met stand-up comedy. De OOMT-workshops Door de Ogen van de Klant, Magazine Cover, Escape Room en Automotive Got Talent zijn leuk en leerzaam. Meer weten of aanmelden? Kijk op www.oomt.nl of bel de OOMT Servicedesk via 0800-0155.

Positieve teksten

Voor het team is de workshop een verrassing. “Ik heb vooraf alleen gezegd dat er een teamavond zou zijn, maar niet wat we gingen doen.” De workshop wordt gegeven in de eigen showroom. Aan het begin van de workshop sputteren een paar collega’s tegen. “Ze moesten even schakelen, maar iedereen was snel opgewarmd. De workshop is afwisselend en de trainer is enthousiast. Ze zorgt ervoor dat iedereen zich thuisvoelt en meedoet.”

Een onderdeel van de workshop is de complimentenronde. Collega’s geven elkaar kaartjes met positieve teksten. “Zo ontdek je hoe collega’s over je denken en wat ze goed aan je vinden. Je krijgt positieve feedback. Ook over dingen waar je zelf niet zo bij stilstaat.” Daniëlle kijkt met een goed gevoel op de workshop terug. “Bij persoonlijke ontwikkeling denk je al gauw aan technische trainingen. Een teamworkshop heeft een positief effect op het hele bedrijf. Ik kan het iedereen aanraden.”

Dit artikel is gesponsord door OOMT.

[video] Oudere medewerkers: een gouden kans voor werkgeversGesponsord
Gesponsord

Gesponsord [video] Oudere medewerkers: een gouden kans voor werkgevers

Het potentieel van medewerkers boven de 50 en 60 jaar is onmiskenbaar. Ze dragen waardevolle kennis en ervaring met zich mee, zijn vaak de cultuurdragers van je bedrijf en begrijpen de bedrijfsfilosofie als geen ander. Toch moet je als werkgever ervoor zorgen dat deze groep mee kan blijven komen. Daarover gaat het webinar van OOMT/AMT op 7 december.

Medewerkers met geldzorgen? Dit kun je er aan doen!Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Medewerkers met geldzorgen? Dit kun je er aan doen!

Steeds meer Nederlanders hebben moeite met rondkomen. Financiële problemen hebben grote invloed op je privéleven en op je werk. Medewerkers zonder geldzorgen voelen zich beter, zijn productiever en melden zich minder vaak ziek. Het OOMT-webinar over geldzorgen bij medewerkers geeft tips om het probleem aan te pakken.

Ferry van Dongen en Leendert Verweij (OOMT).

VIDEO | Van autotechnicus naar ondernemer, zo doe je dat

Een autotechnicus die ineens ondernemer met personeel wordt. Dat is best een stap. Een waarvan je af en toe met je handen in het haar zit. Het overkwam Ferry van Dongen van Autocentrum Bommelerwaard. Hoe schakelde hij om van autotechnicus naar ondernemer? En: hoe bereid je samen met je medewerkers je bedrijf voor op een veranderende toekomst?

Gratis lesmateriaal van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Gratis lesmateriaal elektrische auto's

Stichting EV Kenniscentrum heeft gratis lesmateriaal voor een MBO doelgroep gemaakt dat ook bruikbaar is voor middelbare en basisscholen. Kennisachterstand brengt de energietransitie in gevaar.

Met merkonafhankelijke en toegankelijke videocontent willen 3M en Axalta een nieuwe standaard zetten voor de manier waarop operationele kennis binnen de sector kan worden gedeeld. - Foto: Shutterstock

Trainingsmodules voor autoschadeherstel van 3M en Axalta

3M en Axalta hebben samen een serie trainingsmodules ontwikkeld voor de autoschadeherstelindustrie. In de video's worden best practices gedeeld die bedrijven eenvoudig kunnen implementeren.

OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT Webinar RI&E: 'in een halve dag is 80% ingevuld'

Een Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E) is niet alleen verplicht, het is een krachtig hulpmiddel. Het helpt je om risico's in je bedrijf te signaleren en maatregelen te nemen. Toch worstelen veel ondernemers met het invullen ervan. Tijdens het webinar van OOMT en de vakbladen AMT en Tweewieler werd duidelijk: een RI&E levert veel meer op dan je denkt. Het zorgt voor grip, inzicht en een veilige werkomgeving. In het webinar, dat gepresenteerd werd door Annemarie Maeijer-Brüning, werden handvatten, tips en ervaringsverhalen gedeeld.

Het Summa College gebruikt (van links naar rechts) de Launch ELT500 luchtdichtheidstester, de Launch ELB300 celequalizer en de Launch ELP400 HV-oplader/ontlader. Onder de werkbank staat de PicoScope gereed.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Hoe Summa College EV-specialisten klaarstoomt met AA-Equipment

Elektrificering maakt diagnose en reparatie van auto's steeds complexer, mede door een gebrek aan ervaring. Summa College en AA-Equipment Support trainen daarom hun professionals met innovatieve apparatuur.

OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere arbeidsomstandighedenGesponsord
Gesponsord

Gesponsord OOMT webinar: zo gebruik je de RI&E als investering voor betere...

Een Risico-Inventarisatie en -Evaluatie (RI&E) brengt de risico's op de werkvloer in kaart. Voor werkgevers en medewerkers biedt dit waardevolle inzichten en voordelen. Volgens Mirjam van der Kooij, adviseur arbeidsomstandigheden voor OOMT is een RI&E niet alleen een wettelijke verplichting, maar vooral een investering in betere arbeidsomstandigheden.

Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijsGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Sentury Tyres: Premium banden voor een betaalbare prijs

Het opkomende bandenmerk Sentury Tyres maakt snel naam met innovatieve premiumbanden tegen een betaalbare prijs.

Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meerGesponsord
Gesponsord

Gesponsord Auto Prof 2025 barst van innovaties, live-demo's en meer

"Bezoek de Garage van de Toekomst!" Dit is de belofte die Auto Prof 2025 uitspreekt als hét onafhankelijke aftersales event voor de autobranche. Of je nu eigenaar, ondernemer, technicus of monteur bent, Auto Prof zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van de ontwikkelingen binnen de automotive-industrie.

Rogier Roet, formulemanager van AutoFirst.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Wat maakt AutoFirst een goede en succesvolle garageformule?

AutoFirst komt uit het BOVAG ROSA onderzoek als een van de best gewaardeerde garageformules van Nederland. Dankzij effectieve marketingondersteuning en een modulaire aanpak helpt AutoFirst autobedrijven met een hogere klanttevredenheid, een betere bedrijfsvoering en personeelswerving. Hoe doet AutoFirst dat?

Foto: Shutterstock

Hoe houd je de jeugd in de werkplaats?

Babyboomers werken langer door en generatie-Z start al op jongere leeftijd met werken omdat ze eerder afstuderen. Dat betekent dat je met meerdere generaties samen in de werkplaats staat. Hoe zorg je er als leidinggevende voor dat deze verschillende generaties elkaar leren begrijpen en de jeugd langer bij je blijft werken?