NGK Spark Plug kondigt nieuwe aftermarketstructuur voor EMEA aan

NGK Spark Plug kondigt nieuwe aftermarketstructuur voor EMEA aan
David Loy

NGK Spark Plug, de wereldwijd toonaangevende ontstekings- en sensorspecialist, heeft zijn Regional Aftermarket Business Unit EMEA met ingang van 1 april 2019 geherstructureerd om te waarborgen dat het bedrijf in de komende jaren sterker is gepositioneerd voor de voortdurende veranderingen in de branche en voor nieuwe kansen in de markt.

Met de herstructurering ontstaan er vier internationale verkoopregio's die de benodigde focus en flexibiliteit opleveren om te kunnen inspelen op markten en klanten die steeds vaker landsgrenzen overschrijden: Midden-Europa; Oost-Europa en Eurazië; West-Europa; Midden-Oosten en Afrika.

Elk van deze regio's rapporteert aan David Loy, Vice President Aftermarket EMEA en wordt geleid door een ervaren manager met een bewezen staat van dienst bij NGK Spark Plug. Marc Kuntzsch, voormalig General Manager DACH, is bevorderd tot Director Central Europe; Igor Skornik, voorheen Commercial Director, wordt Director Eastern Europe and Eurasia; David Bassas, voormalig General Manager Iberia, is benoemd tot Director Western Europe en Tufan Baysal, voorheen General Manager South East Europe, wordt Director Middle East and Africa.

Nieuwe ondernemersrealiteit

De reorganisatie van EMEA is zo vormgegeven om NGK Spark Plug in staat te stellen te voldoen aan de nieuwe ondernemingsrealiteit die zich in de aftermarket voordoet en om zich nog beter te kunnen richten op de klant. David Loy, Vice President Aftermarket EMEA bij NGK Spark Plug Europe bevestigt: “Er is de laatste tijd in de aftermarket heel veel veranderd. Die veranderingen zijn nog eens aangezwengeld door de hedendaagse trends van concentratie en digitalisering. Omdat er in onze branche nog meer zal veranderen, is de tijd nu rijp om onze structuur aan te passen om in te spelen op de nieuwe uitdagingen die voor ons liggen. Met deze ontwikkelingen zijn we goed voorbereid op de toekomst.”

Binnen de vier nieuwe verkoopregio's zorgen extra organisatorische verbeteringen ervoor dat afzonderlijke markten alle aandacht krijgen. Midden-Europa wordt bijvoorbeeld verantwoordelijk voor Italië, de Benelux, Scandinavië en DACH. Evenzo zullen binnen de verkoopregio Oost-Europa en Eurazië klanten uit de Baltische staten worden bediend door het team van Oost-Europa.

Bovendien ontstaat er een nieuwe afdeling Business Development – waaronder de onlangs gecreëerde functie van Business Development Director valt – met als doel de functionele verkoopexpertise in lijn te brengen met de vier verkoopregio's. Een nieuw Head of Strategy wordt benoemd om de strategische visie van de onderneming te implementeren. Ook de onlangs benoemde Director Marketing Frank Massia en zijn team ressorteren rechtstreeks onder David Loy.

“Deze verbeterde organisatiestructuur met internationale focus zorgt ervoor dat NGK Spark Plug klaar is voor de toekomst in de EMEA-aftermarket,” vervolgt David Loy. “Ik wil mijn collega's dan ook feliciteren met hun enerverende nieuwe functies en zie ernaar uit met hen samen te werken bij de verdere ontwikkeling van onze onderneming in zowel bestaande als nieuwe markten.”

Dit artikel is gesponsord door NGK-NTK.

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...