FAG-onderdelen voor besturing en ophanging voor garages

FAG-onderdelen voor besturing en ophanging voor garages

Het chassis is een uiterst complex systeem. Perfect op elkaar afgestemde componenten vullen elkaar aan met een precieze wisselwerking om een functionele eenheid te vormen die dagelijks topkwaliteit levert ten aanzien van veiligheid, montage en rijcomfort. Met FAG-componenten voor besturing en ophanging van topniveau, helpt Schaeffler al meer dan 135 jaar met het onderhoud van dit systeem.

De compromisloze kwaliteit en baanbrekende innovaties van Schaeffler, zoals de marktleidend zinc-flake coating, of het uiterst resistent TPU-afdichtingsmateriaal, garanderen een uitzonderlijk goede prestatie en een uitermate goede reparatie voor de lange termijn. Met uitgebreide ondersteuning en aangepaste holistische reparatie-oplossingen in één doos, garanderen wij ook een snelle en ongecompliceerde vervanging van onderdelen. Het resultaat: volledig veilig rijplezier, zonder compromissen.

De formule voor kwaliteit

Onderdelen voor de besturing en ophanging zijn meer dan gewoon eenvoudige componenten in een auto. Zij hebben een directe en significante invloed op het rijgedrag en, als gevolg daarvan, op het veilig rijden. De hoge kwaliteit van de FAG-componenten voor besturing en ophanging van Schaeffler zijn derhalve gebaseerd op een uitgebreid begrip en kennis van kwaliteit. Elk element van onze producten is tot het kleinste detail ontworpen op basis van de hoogste kwaliteitsnormen en wordt uitsluitend na een uitgebreid testproces vrijgegeven. Zorgvuldige selectie van materialen en baanbrekende technische innovaties zoals zinc-flake coating of het uiterst resistente TPU-afdichtingsmateriaal, maken de FAG-onderdelen voor besturing en ophanging buitengewoon bestendig en uiterst resistent tegen externe invloeden. De TPU (Thermoplastisch PolyUretaan)-set zelf biedt een hoge weerstand tegen het verweren en tegen mechanische spanning en verlengt de levensduur van het kogelgewricht met 30%. Als gevolg hiervan realiseren FAG-componenten een significant langere levensduur dan vergelijkbare onderdelen. Dankzij onze compromisloze kwaliteit garanderen wij een uitzonderlijk efficiënte reparatie voor de lange termijn, voor bijna elk voertuig en derhalve, tevreden klanten van de werkplaats.

De formule voor snelheid

Reparaties aan het voor de veiligheid relevante chassis, vereist speciale zorg en aandacht. Tijdens het monteren is het altijd ergerlijk als u merkt dat een aanvullend onderdeel ontbreekt of niet goed past. Dit kan niet gebeuren met de uitgebreide producten van Schaeffler. Omdat wij als specialist op het gebied van reparaties van het chassis, exact weten wat de professional in de werkplaats nodig heeft. Onze uitgebreide reparatie-oplossingen onder het merk FAG zijn daarom op maat gemaakt voor het betreffende voertuigtype, niet alleen voor wat betreft het onderdeel zelf, maar ook voor alle relevante componenten die voor een professionele reparatie vereist zijn. Elke bout, elke klinknagel, elke moer - alles in één doos. Afhankelijk van de reparatieset bevatten onze op maat gemaakte complete oplossingen drie keer zoveel onderdelen dan op de markt regulier is - uiteraard in een compromisloze kwaliteit. Op deze manier garanderen wij soepele werkstromen in de werkplaats en als gevolg daarvan, snelle, efficiënte reparaties. Bovendien verminderen wij het risico op problemen die ontstaan als gevolg van incompatibele of ontbrekende componenten. Dit garandeert maximale veiligheid voor het voertuig en de inzittenden.

De formule voor kennis

Alle professionals in de werkplaats weten: met steeds meer complexe toepassingen in het voertuig, worden reparaties van het chassis steeds veeleisender. Daarom is het uiterst belangrijk dat de specialistische kennis actueel wordt gehouden en verder wordt verdiept, zodat de nieuwe technologieën bekend zijn. Onder het servicemerk REPXPERT bieden wij daarom uitgebreide technische ondersteuning en materialen voor alle aspecten van onze aangepaste FAG-componenten voor besturing en ophanging van hoge kwaliteit. Actuele service-informatie, voertuigspecifieke montage-instructies, praktische tips van experts en gedetailleerde technische trainingen verfrissen de specialistische kennis en maken het dagelijks werk in de werkplaats aanzienlijk gemakkelijker. Ongeacht of het de online portal betreft, het via de app en de mobiele telefoon gaat of persoonlijk via de telefonische hotline: met ons sterke servicepakket en holistische kennis van experts, bieden wij professioneel advies en waardevolle ondersteuning. Via de op elk pakket aanwezige Schaeffler OneCode, is alle relevante product- en bestelinformatie direct via een gemakkelijke scan of via de QR-code beschikbaar – dat wil zeggen dat alle voor de veiligheid relevante reparaties van het chassis snel en betrouwbaar kunnen worden uitgevoerd.

Dit artikel is gesponsord door Schaeffler.

AMT stond met zijn neus bovenop de F1 fotografeerde details die renstallen nu graag geheim houden. Slicks bestonden kennelijk nog niet en hoe zit het met het derdemachtswortelverband tussen vermogen en cilinderaantal?

Techniek van toen '64: derdemachtswortel beslist Formule 1

"In de Zandvoortse duinen is de stilte weergekeerd", schrijft AMT in 1964. Jim Clark (Lotus) heeft de Formule 1 van Zandvoort gewonnen en zal drie...

“Oranje kabels, wel of niet aanraken bij draaiende motor?”, vraagt Hans Schaeks.  - Foto: Peter Aansorgh

Hans Schaeks, ATTC: 'Accupakket repareren is gat in de markt'

Elektrische auto's en hybrides zijn er in allerlei soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn niet probleemloos. Hans Schaeks van het Auto...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...

Foto: Theon Design

Ultieme Porsche 911-fantasie wordt werkelijkheid bij Theon Design

Het Britse Theon Design in Oxfordshire onthult zijn Porsche 911 (964) met codenaam GBR003. Deze op maat gemaakte auto belichaamt de ultieme Porsche...

Sportiviteit? Comfort? Hoe lees je een band?

Vredestein Ultrac Pro: niet meer kiezen tussen grip of comfort (met...

"Met de Ultrac Pro hoef je niet meer te kiezen tussen performance en comfort", zegt Vredestein. "Onze ultra high performance band biedt het allebei."...

Als alle automobilisten hun gordel zouden gebruiken, zou dat jaarlijks alleen in Duitsland al 4.000 verkeersdoden schreeuwen. Maar ja: “De controle daarop zou een enorm politieapparaat vergen.” Gelukkig was er een ‘alternatief’ in ontwikkeling: “De luchtzak, het kernstuk van de Amerikaanse veiligheidsauto.”

AMT 1974: Voortschrijdend inzicht in veiligheid

Twee miljoen Amerikaanse verkeersdoden in 75 jaar! Gijs Berk schrijft vijftig jaar geleden in AMT in 1974 over veiligheid: veiligheidskooien,...

Gegevens uit de auto over verbruik, emissieproblemen en meer moeten in Euro 7 voor de automobilist open liggen – lees: alles zonder diagnosetester in te zien. - Foto: Bosch

Euro 7: vragen voor autobedrijf en klant

Het is bijna klaar, de nieuwe Euro 7 emissie-eisen-toevoeging aan de Europese typekeuringvoorschriften 2018/858. Het Europees parlement ging in maart...