Sonic daagt je uit met AMT Kennistest

Sonic daagt je uit met AMT Kennistest
Sonic daagt je uit met de AMT Kennistest. De hoofdprijs is een gevulde Sonic NEXT gereedschapswagen

Wat weet jij van aircosystemen, batterijen en accu's? Of van rijhulpsystemen? Wat zie jij als je met de scope meet en waar staat de afkorting ADAS ook alweer voor? Als jij denkt het antwoord op deze vragen te weten, doe dan mee met de AMT Kennistest.

Iedereen weet wat een autobedrijf moet doen om er over vijf jaar goed bij te staan: investeren in kennis en apparatuur. En bijblijven. De AMT Kennistest stimuleert iedereen om technische kennis op te doen. Er zijn tien ronden. Elke twee weken worden er tien meerkeuze vragen gesteld, waarvan slechts één antwoord juist is. Je kunt die tien vragen in drie minuten beantwoorden, krijgt direct de uitslag en je maakt kans op mooie prijzen. Twee weken later is er weer een nieuwe ronde. De winnaars worden onthouden, zodat aan het eind van twintig weken de totaalscore zal bepalen wie de winnaar is. Wie goed beslagen ten ijs komt, heeft het zelfvertrouwen om moeilijke klussen op te lossen, doet dagelijks het werk met veel plezier en haalt het beste uit zichzelf en uit het werk.

Ontwikkeling en inspiratie

Een van de partners van de AMT Kennistest is Sonic Equipment, een jong en ambitieus merk. Sonic is specialist in complete gereedschapsoplossingen: van hoogwaardig handgereedschap en gevulde gereedschapswagens tot premium opbergsystemen. Gerben de Jong van Sonic Equipment: "De AMT Kennistest laat zien dat het vak van autotechnicus een prachtvak is. Sonic zet zich graag in voor de ontwikkeling en inspiratie van talenten en specialisten binnen de branche en daarom zijn wij partner en al jaren hoofdsponsor van deze mooie competitie."

Altijd blijven leren

Volgens Gerben de Jong passen de AMT Kennistest en Sonic gewoon heel goed bij elkaar. "De competitie zet de technisch specialisten centraal en wij zorgen met onze opbergsystemen en gereedschap dat technici het maximale uit hun talent kunnen halen. Daarnaast ondersteunen wij het belang van altijd blijven leren en jezelf blijven uitdagen om de beste te willen zijn. Dat competitieve gevoel herkennen wij en houdt ons scherp." De vragen in de AMT Kennistest gaan over techniek, maar er zijn ook organisatie- en ondernemersvraagstukken. Echt iedereen kan de uitdaging aangaan: ervaren autotechnici, studenten, ondernemers en specialisten.

Het is onze missie om de professionals te inspireren”

Hoofdprijs: Sonic NEXT

De hoofdprijs is een gevulde Sonic NEXT gereedschapswagen; een complete werkplaats op vier wielen in een stijlvol en modern design. Inhoudelijk levert Sonic ook een belangrijke bijdrage aan de AMT Kennistest door een deel van de vragen op te stellen. Zo komt ook in de AMT Kennistest tot uiting wat Sonic belangrijk vindt voor de technische professionals in de branche. Net zoals de meeste leermeesters het leuk vinden om les te geven, zo speelt voor Sonic en de andere partners in de AMT Kennistest ook de lol van het overbrengen van kennis mee.

Wat weet jij? Test het nu!

Leerlingen die een technisch beroep willen, kiezen vaak voor autotechniek. Dat is voor een belangrijk deel de verdienste van de autobranche zelf. Ondernemingen zoals Sonic, opleiders en brancheorganisaties zorgen er samen voor dat de beroepen in de autotechniek een positief imago hebben en daar draagt de AMT Kennistest haar steentje aan bij. Er is zoveel vraag naar technisch personeel, dat het vasthouden van medewerkers met de juiste competenties steeds belangrijker wordt. Gerben de Jong: "Zonder autotechnici komt Nederland tot stilstand: we hebben ze hard nodig. Het is onze missie om zowel de professionals van nu als die van de toekomst te inspireren en te zorgen dat zij elke dag met plezier en vertrouwen het meeste uit hun werk kunnen halen. Met kennis, kunde en enthousiasme voor het vak maken we autobedrijven toekomstbestendig."

Dit artikel is gesponsord door Sonic Equipment.

Lees AMT 4, thema revisie, nu online

Lees AMT 4, thema revisie, nu online

Revisie is het thema in AMT 4 van 2024. Het wagenpark veroudert. Dat biedt kansen voor autobedrijven om gereviseerde onderdelen aan te bieden. Hoe?...

De Koninklijke RAI Vereniging heeft samen met andere stakeholders gepleit voor een gewichtscorrectie van 400 kg, wat neerkomt op 60% van het volledige MRB-tarief. Dit voorstel zou nu opgenomen zijn in de plannen van het demissionaire Kabinet. Foto: Shutterstock

Koninklijke RAI Vereniging omarmt kabinetsvoorstel MRB-aanpassing EV's

Het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt verwelkomt door...

Lees AMT 3 2024, thema aircoservice, nu online

Lees AMT 3 2024, thema aircoservice, nu online

Aircoservice is het thema in AMT 3 van 2024. We gaan Back to Basics met het aircosysteem, laten je een basisprocedure voor diagnose aan het...

Lees AMT 2 2024, thema opleiding & training, nu online

Lees AMT 2 2024, thema opleiding & training, nu online

Opleiding & Training is het thema in AMT 2 van 2024. Daarom woonden we een viertal kennissessies bij op Auto Prof, waar je van kunt leren. Ook gingen...

Lees AMT 1 2024, thema aftersales van morgen, nu online

Lees AMT 1 2024, thema aftersales van morgen, nu online

Wat is een goed werkplaatstarief? Dat vroegen we aan meer dan 200 autobedrijven. Welk uurtarief rekenen zij, en hanteren zij andere tarieven voor...

Lees AMT 12 2023, thema hybride & EV, nu online

Lees AMT 12 2023, thema hybride & EV, nu online

In deze AMT focussen we op hybride en EV. Welke hefbruggen zijn geschikt voor elektrische auto's? Hoe zit het met de nieuwe NEN-norm voor werken aan...

Lees AMT 10 2023, thema werkplaats, nu online

Lees AMT 10 2023, thema werkplaats, nu online

De toekomstbestendige werkplaats vraagt efficiënter werken en geavanceerde diagnose-apparatuur, om meer te kunnen doen met minder mensen. Hoe je je...

Lees AMT 9 2023, thema diagnose, nu online

Lees AMT 9 2023, thema diagnose, nu online

AMT 9 van 2023 staat in het teken van Diagnose. We kijken onder meer naar geleide diagnose. Hoe begeleidt de tester de diagnosetechnicus bij zijn...