Aviloo introduceert verbeterd batterijcertificaat voor gebruikte EV's
Oostenrijks technologiebedrijf Aviloo geeft aan op 23 juni met een verbeterd batterijcertificaat voor EV's te komen.
Oostenrijks technologiebedrijf Aviloo geeft aan op 23 juni met een verbeterd batterijcertificaat voor EV's te komen.
Ford is gestart met de assemblage van accupakketten voor de elektrische Explorer en Capri in Keulen. De fabriek produceert dagelijks tot 550 batterijpacks.
ADAC, de Duitse zusterorganisatie van de ANWB, wijt 46 procent van de pechgevallen aan accuproblemen. Ook in Nederland staat de accu bovenaan in de pechstatistieken, en dat terwijl veel auto's keurig op tijd hun onderhoudsbeurten krijgen. Hoe kun je accupech voorspelbaar maken? VARTA legt het uit.
Northvolt, de Zweedse fabrikant van batterijen voor elektrische auto's, stopt in juni met de productie in zijn belangrijkste fabriek in Zweden.
Het thermomanagement van hybride en elektrische voertuigen verschilt sterk van dat van een voertuig met verbrandingsmotor. Daar levert de afvalwarmte van de motor voldoende warmte voor het passagierscompartiment, wat niet het geval is bij het gebruik van een elektromotor. Hoe werkt klimaatbeheersing in een hybride of EV?
Porsche Engineering ontwikkelde en testte elektronica die uit een batterijpakket driefase wisselstroom haalt. Waarom, en hoe werkt het?
"Snelladen duurt te lang en er zijn te weinig laadstations", zie daar, de belangrijkste bezwaren van automobilisten tegen elektrisch rijden. Op het laatste Wiener Motoren Symposium presenteerde Shell een oplossing: immersion cooling. In gewoon Nederlands: dompel de accucellen onder in vloeistof. Werkt dat?
Voor Varta is dit de grootste transformatie in de afgelopen twintig jaar. Het label en het assortiment veranderen, maar de kwaliteit en technologie blijven hetzelfde. Deze transformatie maakt de keuze voor de juiste accu aanzienlijk eenvoudiger.
VARTA maakt de accukeuze eenvoudiger met kleurcodes en een vernieuwd aanbod voor moderne voertuigen, campers en vrachtwagens.
BYD zegt een manier te hebben gevonden om stekkerauto's net zo snel op te laden als een tankbeurt duurt.