Nieuwe invulling Moobi en GRIP Expert

Nieuwe invulling Moobi en GRIP Expert
LKQ Fource zoekt Moobi Centers en GRIP Experts. Dennis van Eijkelenborg: "Je gaat in de werkplaats gewoon geld verdienen aan elektrische auto's."

Moobi en GRIP Expert zijn twee workshop solutions van LKQ Fource. Ze zijn voor iedereen toegankelijk en ook zeer geschikt als aanvulling op reeds bestaande garageconcepten. Beide formules zjin onlangs herzien en hebben een bredere invulling gekregen.

Moobi is niet langer een concept dat vooral laadpalen en elektriciteit via de laadpas verkoopt. Het concept -bij de oprichting een pionier op het gebied van EV-concepten- is opnieuw ingevuld, omdat de behoefte van de doelgroep is veranderd. Dennis van Eijkelenborg, conceptmanager Moobi: "Al snel werden er diverse andere EV-concepten gelanceerd, waarvan sommige inmiddels niet meer bestaan. Tegelijkertijd ontstond er bij autobedrijven veel meer vraag naar kennis om de transitie van brandstofauto's naar stekkerauto's te maken. Door de vernieuwde invulling is Moobi nu hét netwerk van gecertificeerde EV- en hybride specialisten." De markt van laadoplossingen wordt niet losgelaten, want die groeit -als het gaat om thuisgebruik- tot 2030 naar verwachting met 22 procent per jaar. Dennis van Eijkelenborg: "Moobi werkt sinds kort samen met 50five en levert zowel aan particulieren als aan de zakelijke markt maatoplossingen voor laadpalen."

Geld verdienen aan EV's

Elk Moobi Center heeft minimaal één EV-specialist in dienst (of in opleiding bij Automotive Academy of Koskamp Academy) en beschikt over EV-gereedschap en een laadpaal. Bij onderhoud en reparatie aan hybride en elektrische auto's is er hulp van de 'remote diagnose'-oplossing van AutoNiveau. Bovendien kan elk Moobi Center via AutoNiveau het 'EV onderhoud en reparatierapport' opvragen. Dennis van Eijkelenborg: "Dan zie je dat Tesla jaarlijks remonderhoud, tweejaarlijks remvloeistof vervangen en aircoservice voorschrijft. Je gaat in de werkplaats dus ook gewoon geld verdienen aan elektrische auto's."

Dennis van Eijkelenborg: "Door de vernieuwde invulling is Moobi nu hét netwerk van gecertificeerde EV & hybride specialisten."
Dennis van Eijkelenborg: "Door de vernieuwde invulling is Moobi nu hét netwerk van gecertificeerde EV & hybride specialisten."

Meer dan alleen banden

Dennis van Eijkelenborg is ook conceptmanager van GRIP Expert. Die formule (voorheen Autobandenpartner) is eveneens herzien; niet langer alleen een bandenformule, maar nu ook ondersteltechniek, remmen en de daarbijbehorende trainingen. Dennis van Eijkelenborg: "GRIP Experts krijgen technische trainingen, zoals Banden & wielen, Wielgeometrie & uitlijnen en Wegwijs in rijhulpsystemen, plus een training Remmen Expert en een commerciële training klantgericht denken en doen. Consumenten krijgen bij GRIP Expert levenslange garantie op banden en drie jaar garantie op remmen, op de preferente merken van LKQ. De levenslange bandengarantie is te monitoren via de GRIP Expert consumenten app, maar de app ondersteunt autobedrijven ook met klantcontact, onlineagenda, pechhulpmelding en uitgebreide marketingactiviteiten. Alle Moobi-bedrijven zijn automatisch GRIP Expert. Dennis van Eijkelenborg: "Andersom niet, omdat niet iedereen al met elektrische auto's aan de gang wil."

Silence: uniek voor Moobi

Uniek voor de Moobi Centers is de mogelijkheid om dealer te worden van Silence, de Europese fabrikant van elektrisch stadsvervoer. De marktomstandigheden voor de verkoop en onderhoud zijn aantrekkelijk. Dennis van Eijkelenborg: "De elektrische scooter, motorscooter, brommobiel en auto van Silence hebben allemaal dezelfde accu. Je hoeft niet te laden bij een laadpaal, want je neemt simpelweg de accu eruit en laadt hem thuis via het stopcontact op. Tillen hoeft ook niet, want de accu staat op een handig trolleysysteem. Het is een ideale oplossing voor wie in een flat, appartement of in drukke buurt woont, waar de laadpalen vaak bezet zijn." De Silence Nanocar kost 15.999 euro (45 km/u, scooterrijbewijs) of 16.999,- euro (90 km/u, B-rijbewijs). Een optioneel premium pakket heeft airco en een cargo-uitvoering is in voorbereiding. Silence zoekt dertig tot veertig Moobi Centers met een showroom en biedt dealers rayonbescherming.

Dennis van Eijkelenborg bij een Silence Nanocar: "Moobi werkt samen met 50five en levert zowel aan particulieren als aan de zakelijke markt maatoplossingen voor laadpalen."
Dennis van Eijkelenborg bij een Silence Nanocar: "Moobi werkt samen met 50five en levert zowel aan particulieren als aan de zakelijke markt maatoplossingen voor laadpalen."

Dit artikel is gesponsord door LKQ Fource.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.