Auto Prof wordt verplaatst naar 19, 20 & 21 april 2022

Auto Prof wordt verplaatst naar 19, 20 & 21 april 2022

In samenspraak met de branche is besloten dat de komende editie van de vakbeurs Auto Prof, die gepland stond op 8, 9 en 10 februari 2022 in Evenementenhal Gorinchem, verplaatst wordt naar 19, 20 en 21 april 2022.

De afgelopen periode nam de wens onder exposanten om de vakbeurs naar een later moment te verplaatsen toe, merkte beursorganisator Easyfairs. Een inventarisatie langs alle partners van Auto Prof bevestigde die wens. “Samen met onze exposanten en mediapartners hebben we besloten de vakbeurs te verplaatsen. We kunnen door de huidige maatregelen niet met elkaar garanderen dat het net zo’n geslaagde editie gaat worden, als we in eerdere jaren mochten beleven”, legt Malou Peters namens Easyfairs uit.

“Het is spijtig dat Auto Prof niet kan plaatsvinden, maar we zijn blij dat het gelukt is om een nieuwe datum te vinden: 19, 20 en 21 april 2022. We spreken onze dank uit richting de exposanten, omdat zij zich inzetten er samen met ons een onvergetelijke editie van te maken in april. Daarnaast heeft de verplaatsing ook deuren geopend en melden zich nieuwe én oude vertrouwde namen die april een mooi momentum vinden om met de branche samen te komen”, aldus Peters.

AMT Live verhuist mee

Gelijktijdig met Auto Prof vindt ook kennisevent AMT Live op de beursvloer in Gorinchem plaats. AMT Hoofdredacteur Annemiek van de Heg: “Dat de beurs in februari niet door kan gaan is jammer, maar gelukkig betekent uitstel van Auto Prof en AMT Live geen afstel. Natuurlijk ‘verhuizen’ wij mee naar de nieuwe data en zorgen wij ervoor dat we de bezoekende automotive professionals voorzien van relevante, praktische kennissessies over alles wat speelt in de onze branche.”

Over Auto Prof

Auto Prof is de plek om in contact te komen met automotive professionals zoals autotechnici, managers en leidinggevenden in de werkplaats. Tijdens dit driedaagse netwerk- en kennisevent ligt de focus op actuele thema’s en ontwikkelingen binnen de branche. Professionals uit alle segmenten van de automotive- en schadeherstelbranche presenteren zich hier, ontmoeten hun relaties en leren alles over thema’s als: APK, slimmer diagnose stellen, duurzaam ondernemerschap en nieuwe technologische ontwikkelingen.

Over AMT

AMT (Auto & Motortechniek) is al meer dan 80 jaar het onafhankelijke kennisplatform voor de automotive professional met vakblad AMT, online platform AMT.nl, kennisbanken en diverse events voor ondernemers en technici. Tijdens Auto Prof vindt kennisevent AMT Live plaats waar op het AMT Live-plein dagelijks diverse kennissessies plaatsvinden over de nieuwste ontwikkelingen van techniek, APK en ondernemen.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...

Moderne auto's zitten vol met elektronica, wat betekent dat conventionele kabelbomen veel storingen zouden veroorzaken. Bovendien moeten computers met elkaar kunnen communiceren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het moderne databussysteem. - Afbeeldingen: Gino Decoster

Het databussysteem uitgelegd aan de hand van de Ford Mustang Mach-E

Het aantal componenten en regeleenheden is gestaag toegenomen door de toenemende eisen op het gebied van veiligheid en steeds meer comfort in het...

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Turbo underboost door vervuild lagedruk EGR systeem

Een monteur belt Turbo's Hoet met de vraag of we even kunnen meedenken. Hij leest code P0299 bij een Volkswagen Polo 1.4 TDI. Underboost, oftewel de...

Geblokkeerde Audi Q8 e-tron in de werkplaats van Autofix Support. Kunnen zij er weer beweging in krijgen? - Foto: Ewoud Perrots

Diagnosetip uit de praktijk: Audi Q8 e-tron met blokkade

Een Audi Q8 e-tron staat geblokkeerd na een foutmelding op de elektrische installatie. De eigenaar kan niet meer voor- of achteruit. Autofix Support...

Foto: Shutterstock

Zo herken je problemen met de natte distributieriem

Hoe herken je problemen met de natte distributieriem? Waardoor ontstaan ze? En waar moet je als autotechnicus op letten bij vervangen? Samen met...