Schadeherstel: Hoe pak jij dat aan?

Schadeherstel: Hoe pak jij dat aan?

Op gestuurde schades heb je als autobedrijf weinig invloed. De verzekeringsmaatschappij bepaalt wie de schade moet herstellen. Dat is anders bij (kleine) schades van je eigen klanten. Het herstellen daarvan is een kans op additionele omzet. Wat is jouw ervaring met schadeherstel?

Schadeherstel: Hoe pak jij dat aan?
Welke schadeklussen pak je zelf op? Waarom en hoe?

Sommige autobedrijven checken elke klantauto die binnenkomt voor APK of reparatie en onderhoud op (kleine) schades. Ze attenderen de klant op de krasjes en deukjes en bieden spotrepair aan. Een ingehuurde schadehersteller repareert op afspraak. Slim, zo maak je de klant blij met een spic en span voertuig en voor jou en de schadehersteller brengt het extra omzet in het laatje.

Maar schadeherstel is meer dan alleen krassen en deukjes. Wat doe je als een klant elektronische schade heeft, of schade aan rijhulpsystemen? Denk aan camera- of sensorschade. Repareer je die zelf of besteedt je die uit?

De vragen

Deel je ervaringen en win een van de Beta multifunctionele 17-delige set bekledingsvorken en precisiehaken.

In AMT 12 besteden wij aandacht aan het thema schadeherstel en hebben daar jouw ervaringen in de werkplaats bij nodig. Vul onderstaande vragen in en maak bovendien kans op een Beta multifunctionele 17-delige set bekledingsvorken en precisiehaken van hoogwaardig kunststof.


Eerder verschenen