Deel jouw ervaringen met motorolie en scoor een zelfklemmende trechter!

Dagelijks gaan er in de werkplaats vele liters olie en andere smeermiddelen doorheen. Heel belangrijk voor de werkplaats! Dat blijft ook nog wel even zo, maar motoren worden steeds kritischer. Wat zijn jouw ervaringen met motorolie?

Voor het thema van AMT 7/8 zijn wij benieuwd naar jouw ervaringen met de brandstofmotor. Zie je nog altijd veel vervuilingsproblemen? Of gaat het eigenlijk wel goed? Hoe gaat het met de lange onderhoudsintervallen? En is het te doen om merkspecifieke olie op voorraad te hebben?

Lekkende verstuivers geven een flinke troep. Hoe pak je dit aan?

Win een van de zes zelfklemmende trechters van Beta!

Beantwoord onderstaande vragen via onderstaande formulier en win één van de handige zelfklemmende trechters van Beta. Die zijn zeer geschikt voor motorblokken waar geen diepe vulopening aanwezig is. We mogen er zes weggeven.

Deel jouw ervaring


Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto: ANP

Veilig werken aan elektrische voertuigen in OOMT webinar

OOMT organiseert woensdag 19 juni een webinar over veilig werken aan EV's. Waarom mag je dit niet missen?

Foto: Volvo

Volvo roept elektrische EX30 terug vanwege softwarefout

Volvo roept wereldwijd bijna alle 72.000 elektrische auto's van het model EX30 terug om een mogelijke softwarefout. Door de softwarefout zouden de...

Wat beleef je op Automechanika Frankfurt (10-14 september 2024)?

Dáárom naar Automechanika! En: scoor gratis toegangstickets

Natuurlijk, op Automechanika Frankfurt (10-14 september) zie je de nieuwste ontwikkelingen in de automotive aftermarket, doe je nieuwe ideeën en...

Fiat Doblo op archiefbeeld. - Foto: Fiat

Distributietiming meten: het verschil tussen elektronische en...

De GMTO-helpdesk krijgt een opmerkelijke case. De motor van een Fiat Doblo weigert alle dienst. Foutcodes zijn er niet, en de autotechnicus heeft al...

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

Werken aan elektrische voertuigen is niet zonder gevaar. Om dit veilig te kunnen doen was een norm ontwikkeld, waarbij je nu ook een e-certificaat...

Waarom is dit de werkplaats van de toekomst? Koskamp HR- en Opleidingsadviseur Arjan Erkel legt het uit in de video.

Waarom dit de werkplaats van de toekomst is? Bekijk de video!

"Meer dan automaterialen". Om die slogan waar te maken heeft Koskamp een eigen opleidingentak met drie opleidingscentra. Dat in Assen noemt de...

Soms roept een artikel vragen op, zoals het artikel over het databussysteem. Auteur Gino Decoster klom in het toetsenbord en duikt nog dieper in de materie. - Foto: ANP

Lezersvraag: verschillen tussen Non Fault Tolerant en Fault Tolerant...

AMT-lezer Martijn de Bruijn mailde de redactie met een vraag naar aanleiding van het Back to Basics-artikel over het databussyssteem in AMT 4 van...

Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: koester Nederlandse APK

De APK zoals we die in Nederland geregeld hebben, is binnen Europa niet vanzelfsprekend. Reden om er extra zuinig op te zijn.