2Drive: minimaal aantal klikken, maximaal resultaat

2Drive: minimaal aantal klikken, maximaal resultaat

Als technici niet zoveel tijd kwijt zouden zijn met inklokken, urenverantwoording, het aanmaken van werkorders en onderdelen boeken, dan zou het gebrek aan technisch personeel in de werkplaats veel minder groot zijn. De oplossing is het dienstenplatform 2Drive, dat overzicht en controle geeft en dat met een minimaal aantal klikken een maximaal resultaat bereikt.

Bekende namen in de garage-automatisering -A2SP, Mivar, CarTalk, VDC en UCC- zijn in Vinacles bij elkaar gekomen en hebben samen 2Drive gecreëerd: een garagemanagementsysteem voor werkplaats en/of showroom. Alle werkprocessen komen overzichtelijk bij elkaar.

Modules

Je kunt 2Drive uitbreiden met modules, maar alle belangrijke functies in de werkplaatsmodule zijn al standaard, zoals aftersales, voertuigmanagement, relatiemanagement, magazijn, financiële export, apk, herinneringsservice en meer. Er is ook een showroommodule beschikbaar waarin alle belangrijke functies voor de in- en verkoop van auto's zijn samengevoegd.

Cloud

Voor 2Drive heb je geen server nodig, alleen een internetverbinding. Het draait volledig in de cloud, dus je kunt overal op je tablet of laptop inloggen. Dankzij één centrale database is dezelfde informatie overal realtime beschikbaar. Zijn er meerdere filialen? Je regelt gemakkelijk wie, wanneer op welk filiaal toegang tot welke informatie en functies heeft.

Vanuit de werkorder

2Drive blinkt uit in een logische en eenvoudige bediening. In slechts drie klikken maak je een auto of werkorder aan. Er is een koppeling naar meer dan driehonderd grossiers, dus je klikt vanuit de werkorder op 'bestellen' en je hebt gelijk de bestelbon met de orderreferentie van de grossier. Foto's voeg je eenvoudig toe en duidelijk communiceren doe je via de chat; een uitroeptekentje bij de werkorder waarschuwt de chef werkplaats, receptionist of technicus voor een nieuw chatbericht.

De auto centraal

2Drive heeft als optie integratie met Plan-IT, dus plannen doe je gewoon in 2Drive. Je kunt rekening houden met de competenties van de technicus, zodat een apk-afmelding alleen bij een keurmeester terecht komt. In het apk-scherm worden status- en cusum-bestanden gecontroleerd. Ook het afmelden doe je vanaf de werkorder en het apk-rapport wordt gelijk aan de historie toegevoegd. Bij een steekproef zie je rechtsboven de wachttijd aflopen en iedere nacht wordt de database nagekeken op gewijzigde apk-data. Afspraakbevestigingen en -herinneringen gaan altijd op tijd de deur uit.

Multifiliaal

2Drive is intuïtief gebouwd, waardoor het gebruik logisch is en vertrouwd aanvoelt. De gegevens blijven bij de auto, want de auto is de constante factor en die staat in 2Drive centraal. Wanneer technici tijdelijk op een ander filiaal moeten bijspringen, regel je dit eenvoudig in de dagplanner. Zo creëer je capaciteit waar die nodig is en voorkom je verloren uren. Zelfs als een technicus in de eigen werkplaats aan meerdere auto's werkt, houdt de tijdregistratie de uren en de werkorders uit elkaar en datzelfde geldt voor de facturatie, want je kunt een factuur ook opsplitsen voor bijvoorbeeld de leasemaatschappij/berijder/afdeling verkoop.

Achter de schermen

Achter elke handeling in 2Drive worden de boekhoudkundige implicaties direct doorgevoerd. Bij elke koppeling, zoals die met de boekhoudpakketten van Exact Online, Minox en SnelStart (er volgen meer) of met het Used Car Controller-pakket, vindt de dataoverdracht naadloos in realtime in de cloud plaats. Iedereen werkt altijd met actuele gegevens. 2Drive is met recht het alles in één dienstenplatform.

Dit artikel is gesponsord door Vinacles.

Foto: Shutterstock

Schadeherstelmarkt in 2030: complexe en meer gestuurde schade vraagt...

Hoe staat de schadeherstelmarkt ervoor in 2030? Het antwoord op die vraag was het belangrijkste ingrediënt van Bovags eerste schadeherstelcongres....

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.