Gratis HaynesPro handleiding bij Turbo's Hoet-turbo's

Een turbo vervangen is een specifieke klus waarbij goede kennis en informatie van belang is. Turbo's Hoet zet de volgende stap in informatievoorziening voor de autotechnicus en voorziet verkochte turbo's gratis van een HaynesPro handleiding. De voertuigspecifieke instructies voor het demonteren en monteren van turbo's helpen je stap voor stap bij de turboreparatie inclusief aanwijzingen voor uit te voeren controles en te gebruiken gereedschap.

Als autotechnicus krijg je over het algemeen slechts een paar keer per jaar te maken met turboschade-reparatie. Het vervangen van een turbo is daarmee geen routine, maar een gecompliceerde klus waarbij ook het nodige kan misgaan.

“95% van alle turboproblemen wordt veroorzaakt door een storing buiten de turbo”, aldus Olaf Velthuis van Turbo’s Hoet. Alle informatie is dus welkom bij zo’n klus.

Om turboreparaties te vereenvoudigen en de risico’s op herhaalschade te minimaliseren, levert Turbo’s Hoet nu een uitgebreide en gedetailleerde HaynesPro handleiding die exact hoort bij het merk en type auto en de betreffende turbo.

Velthuis: “Aanvullend op de HaynesPro handleiding belt een van onze turbo-experts de klant binnen 30 minuten. Samen met de technicus doorloopt onze expert de diagnose en geeft hij tips voor een correcte demontage en montage van de turbo.”

De turbo-experts van Turbo’s Hoet nemen na registratie van de nieuwe turbo binnen 30 minuten contact met je op voor het doornemen van de diagnose en het geven van tips en tricks.

Gratis HaynesPro handleiding na turboregistratie

Registreer je de ontvangen turbo op de website van Turbo’s Hoet, dan krijg je direct toegang tot de voertuigspecifieke turbohandleiding. Die neemt je stap voor stap mee door het volledige proces van demontage en montage, inclusief alle uit te voeren controles en te gebruiken gereedschappen en materialen.

“Deze handleidingen gaan in op de specifieke combinatie van voertuig en turbo. Een uniek stuk informatie want hiermee bieden we samen veel meer dan enkel de algemene instructie”, aldus Velthuis.

Voorkomen van onnodige kosten

“Elke auto en elke motor is anders, wat resulteert in een veelvoud aan mogelijke oorzaken voor, soms ook merkspecifieke, turboschade. Dat gegeven vergt van monteurs dus veel meer dan enkel de basiskennis voor het demonteren en monteren van een turbo.

Met deze nieuwe service willen we herhaalschades en daarmee onnodige kosten voor het autobedrijf voorkomen”, verklaart Olaf Velthuis.

Over Turbo’s Hoet
Turbo’s Hoet is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe én gereviseerde turbo’s en is officieel distributeur van de wereldwijd bekende turbofabrikanten BorgWarner, Holset, Mitsubishi en IHI. Met een voorraad van ruim 24.000 turbo’s en meer dan een miljoen verkochte turbo’s is Turbo’s Hoet een van de grootste turbo specialisten in Europa.
Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto: ANP

Veilig werken aan elektrische voertuigen in OOMT webinar

OOMT organiseert woensdag 19 juni een webinar over veilig werken aan EV's. Waarom mag je dit niet missen?

Foto: Volvo

Volvo roept elektrische EX30 terug vanwege softwarefout

Volvo roept wereldwijd bijna alle 72.000 elektrische auto's van het model EX30 terug om een mogelijke softwarefout. Door de softwarefout zouden de...

Wat beleef je op Automechanika Frankfurt (10-14 september 2024)?

Dáárom naar Automechanika! En: scoor gratis toegangstickets

Natuurlijk, op Automechanika Frankfurt (10-14 september) zie je de nieuwste ontwikkelingen in de automotive aftermarket, doe je nieuwe ideeën en...

Fiat Doblo op archiefbeeld. - Foto: Fiat

Distributietiming meten: het verschil tussen elektronische en...

De GMTO-helpdesk krijgt een opmerkelijke case. De motor van een Fiat Doblo weigert alle dienst. Foutcodes zijn er niet, en de autotechnicus heeft al...

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

[webinar] Klaar voor de toekomst? Haal je e-certificaat!

Werken aan elektrische voertuigen is niet zonder gevaar. Om dit veilig te kunnen doen was een norm ontwikkeld, waarbij je nu ook een e-certificaat...

Soms roept een artikel vragen op, zoals het artikel over het databussysteem. Auteur Gino Decoster klom in het toetsenbord en duikt nog dieper in de materie. - Foto: ANP

Lezersvraag: verschillen tussen Non Fault Tolerant en Fault Tolerant...

AMT-lezer Martijn de Bruijn mailde de redactie met een vraag naar aanleiding van het Back to Basics-artikel over het databussyssteem in AMT 4 van...

De APK is de levenslijn van het autobedrijf. Maar hoe sterk en dik is die levenslijn eigenlijk? In euro's!

APK is betrokken bij 38% van de werkplaatsomzet

De APK wordt wel de levenslijn van het autobedrijf genoemd. Logisch, de keuring trekt de automobilist periodiek het autobedrijf in. Maar hoe...

Foto: Shutterstock

Column Hugo Claver: koester Nederlandse APK

De APK zoals we die in Nederland geregeld hebben, is binnen Europa niet vanzelfsprekend. Reden om er extra zuinig op te zijn.