Gratis HaynesPro handleiding bij Turbo's Hoet-turbo's

Een turbo vervangen is een specifieke klus waarbij goede kennis en informatie van belang is. Turbo's Hoet zet de volgende stap in informatievoorziening voor de autotechnicus en voorziet verkochte turbo's gratis van een HaynesPro handleiding. De voertuigspecifieke instructies voor het demonteren en monteren van turbo's helpen je stap voor stap bij de turboreparatie inclusief aanwijzingen voor uit te voeren controles en te gebruiken gereedschap.

Als autotechnicus krijg je over het algemeen slechts een paar keer per jaar te maken met turboschade-reparatie. Het vervangen van een turbo is daarmee geen routine, maar een gecompliceerde klus waarbij ook het nodige kan misgaan.

“95% van alle turboproblemen wordt veroorzaakt door een storing buiten de turbo”, aldus Olaf Velthuis van Turbo’s Hoet. Alle informatie is dus welkom bij zo’n klus.

Om turboreparaties te vereenvoudigen en de risico’s op herhaalschade te minimaliseren, levert Turbo’s Hoet nu een uitgebreide en gedetailleerde HaynesPro handleiding die exact hoort bij het merk en type auto en de betreffende turbo.

Velthuis: “Aanvullend op de HaynesPro handleiding belt een van onze turbo-experts de klant binnen 30 minuten. Samen met de technicus doorloopt onze expert de diagnose en geeft hij tips voor een correcte demontage en montage van de turbo.”

De turbo-experts van Turbo’s Hoet nemen na registratie van de nieuwe turbo binnen 30 minuten contact met je op voor het doornemen van de diagnose en het geven van tips en tricks.

Gratis HaynesPro handleiding na turboregistratie

Registreer je de ontvangen turbo op de website van Turbo’s Hoet, dan krijg je direct toegang tot de voertuigspecifieke turbohandleiding. Die neemt je stap voor stap mee door het volledige proces van demontage en montage, inclusief alle uit te voeren controles en te gebruiken gereedschappen en materialen.

“Deze handleidingen gaan in op de specifieke combinatie van voertuig en turbo. Een uniek stuk informatie want hiermee bieden we samen veel meer dan enkel de algemene instructie”, aldus Velthuis.

Voorkomen van onnodige kosten

“Elke auto en elke motor is anders, wat resulteert in een veelvoud aan mogelijke oorzaken voor, soms ook merkspecifieke, turboschade. Dat gegeven vergt van monteurs dus veel meer dan enkel de basiskennis voor het demonteren en monteren van een turbo.

Met deze nieuwe service willen we herhaalschades en daarmee onnodige kosten voor het autobedrijf voorkomen”, verklaart Olaf Velthuis.

Over Turbo’s Hoet
Turbo’s Hoet is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe én gereviseerde turbo’s en is officieel distributeur van de wereldwijd bekende turbofabrikanten BorgWarner, Holset, Mitsubishi en IHI. Met een voorraad van ruim 24.000 turbo’s en meer dan een miljoen verkochte turbo’s is Turbo’s Hoet een van de grootste turbo specialisten in Europa.
Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Auto's worden slimmer, diagnoseapparatuur ook. Wat kan je er allemaal mee?
Diagnose

Wat kan de diagnoseapparatuur van zeven verschillende merken?

Goede diagnoseapparatuur is cruciaal om auto's effectief en efficiënt te onderhouden en te repareren. Maar wat kan die apparatuur precies? Een opsomming van de capaciteiten van de apparatuur van zeven merken.

Foto: Shutterstock
Diagnose, Reparatie & Revisie

Column Hugo Claver: 'Maak van diagnose geen ding'

Diagnose is net zo bij auto-onderhoud gaan horen als olieservice. het verdient daarom realistische tarieven..

Meten met de multimeter. In de praktijk krijgt de multimeter de voorkeur boven de scope. - Foto: Shutterstock
Diagnose, Reparatie & Revisie

Multimeter of scope: wat is in de praktijk onmisbaar?

Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.

Diagnosestellen. Hoe en waarmee doe je dat? Twintig diagnosetechnici geven antwoord.
Diagnose, Reparatie & Revisie

Diagnose: tips van toppers

Een auto waarop iedereen zijn tanden heeft stukgebeten. Eindeloos veel uren én onderdelen zijn al in die hardnekkige storing gaan zitten en dan... Dan los jij de puzzel stap voor stap op. De diagnosedroom van iedere autotechnicus! Hoe maak je die waar? We vroegen het aan twintig diagnosespecialisten. Hoe stellen zij diagnose?

Autel-diagnosetesters hebben een app-gebaseerde interface. Technisch trainer Tom Weeber onthult het geheim van hun succes.
Diagnose-apparatuur

Waarom kiezen 11 van de 20 diagnosetechnici Autel?

Van de twintig diagnosetechnici die AMT ondervroeg hebben er elf een Autel-tester in hun toolbox. Waarom Autel? We vragen het aan Autel-trainer Tom Weeber.

Verbrandingsmotoren spelen nog de hoofdrol in de universele werkplaats. Welke problemen komen het vaakst voor? - Foto: Shutterstock
Diagnose, Reparatie & Revisie

Emissie en efficiency brandstofmotoren houdt de werkplaats bezig

Auto's met reguliere aandrijflijnen staan centraal in bijna 99% van alle onderwerpen op het AMT Garageforum. In ongeveer de helft van de gevallen is de motor het onderwerp van het topic, hierbij spelen nieuwe technieken een belangrijke rol. Nieuwe technieken die de emissies en het verbruik moeten terugdringen, welteverstaan.

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen? - Foto: Shutterstock
Diagnose

EV en hybride op AMT Garageforum: welke storingen zien we in de...

Wie niet beter weet, zou denken dat het in de moderne werkplaats vooral om EV en hybride draait. Maar hoe zit het in de praktijk? Dat leert het AMT Garageforum. En: welke storingen zien de forumleden voorbij komen?

De KTS-diagnosetesters hebben nu ook features om aan EV’s te werken.
Diagnose-apparatuur

Bosch KTS diagnosetesters - Zwitsers zakmes voor de werkplaats

Diagnoseapparatuur is al jaren onmisbaar in de werkplaats. Wat je ermee kunt en welke merken je ermee kunt bedienen, is in hoge mate afhankelijk van de software in het apparaat. Dat is waar de Bosch KTS diagnosetesters in uitblinken, zo leren we bij een bezoek aan het Bosch opleidingscentrum in Brussel.