Gratis HaynesPro handleiding bij Turbo's Hoet-turbo's

Een turbo vervangen is een specifieke klus waarbij goede kennis en informatie van belang is. Turbo's Hoet zet de volgende stap in informatievoorziening voor de autotechnicus en voorziet verkochte turbo's gratis van een HaynesPro handleiding. De voertuigspecifieke instructies voor het demonteren en monteren van turbo's helpen je stap voor stap bij de turboreparatie inclusief aanwijzingen voor uit te voeren controles en te gebruiken gereedschap.

Als autotechnicus krijg je over het algemeen slechts een paar keer per jaar te maken met turboschade-reparatie. Het vervangen van een turbo is daarmee geen routine, maar een gecompliceerde klus waarbij ook het nodige kan misgaan.

“95% van alle turboproblemen wordt veroorzaakt door een storing buiten de turbo”, aldus Olaf Velthuis van Turbo’s Hoet. Alle informatie is dus welkom bij zo’n klus.

Om turboreparaties te vereenvoudigen en de risico’s op herhaalschade te minimaliseren, levert Turbo’s Hoet nu een uitgebreide en gedetailleerde HaynesPro handleiding die exact hoort bij het merk en type auto en de betreffende turbo.

Velthuis: “Aanvullend op de HaynesPro handleiding belt een van onze turbo-experts de klant binnen 30 minuten. Samen met de technicus doorloopt onze expert de diagnose en geeft hij tips voor een correcte demontage en montage van de turbo.”

De turbo-experts van Turbo’s Hoet nemen na registratie van de nieuwe turbo binnen 30 minuten contact met je op voor het doornemen van de diagnose en het geven van tips en tricks.

Gratis HaynesPro handleiding na turboregistratie

Registreer je de ontvangen turbo op de website van Turbo’s Hoet, dan krijg je direct toegang tot de voertuigspecifieke turbohandleiding. Die neemt je stap voor stap mee door het volledige proces van demontage en montage, inclusief alle uit te voeren controles en te gebruiken gereedschappen en materialen.

“Deze handleidingen gaan in op de specifieke combinatie van voertuig en turbo. Een uniek stuk informatie want hiermee bieden we samen veel meer dan enkel de algemene instructie”, aldus Velthuis.

Voorkomen van onnodige kosten

“Elke auto en elke motor is anders, wat resulteert in een veelvoud aan mogelijke oorzaken voor, soms ook merkspecifieke, turboschade. Dat gegeven vergt van monteurs dus veel meer dan enkel de basiskennis voor het demonteren en monteren van een turbo.

Met deze nieuwe service willen we herhaalschades en daarmee onnodige kosten voor het autobedrijf voorkomen”, verklaart Olaf Velthuis.

Over Turbo’s Hoet
Turbo’s Hoet is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe én gereviseerde turbo’s en is officieel distributeur van de wereldwijd bekende turbofabrikanten BorgWarner, Holset, Mitsubishi en IHI. Met een voorraad van ruim 24.000 turbo’s en meer dan een miljoen verkochte turbo’s is Turbo’s Hoet een van de grootste turbo specialisten in Europa.
Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...

Moderne auto's zitten vol met elektronica, wat betekent dat conventionele kabelbomen veel storingen zouden veroorzaken. Bovendien moeten computers met elkaar kunnen communiceren. Dit wordt mogelijk gemaakt door het moderne databussysteem. - Afbeeldingen: Gino Decoster

Het databussysteem uitgelegd aan de hand van de Ford Mustang Mach-E

Het aantal componenten en regeleenheden is gestaag toegenomen door de toenemende eisen op het gebied van veiligheid en steeds meer comfort in het...

Geblokkeerde Audi Q8 e-tron in de werkplaats van Autofix Support. Kunnen zij er weer beweging in krijgen? - Foto: Ewoud Perrots

Diagnosetip uit de praktijk: Audi Q8 e-tron met blokkade

Een Audi Q8 e-tron staat geblokkeerd na een foutmelding op de elektrische installatie. De eigenaar kan niet meer voor- of achteruit. Autofix Support...

Foto: Shutterstock

Zo herken je problemen met de natte distributieriem

Hoe herken je problemen met de natte distributieriem? Waardoor ontstaan ze? En waar moet je als autotechnicus op letten bij vervangen? Samen met...