Menno van Beusekom, Autocentrum Gennep: 'Gastvrijheid is nummer één'

Menno van Beusekom groeide op in een horecagezin. Gastvrijheid en klantgerichtheid zijn hem bijna letterlijk met de paplepel ingegoten. Dat kwam goed van pas toen hij samen met zijn vader Autocentrum Gennep overnam. Vier vragen aan Menno.

Online scoren jullie zeer hoog op gastvrijheid. Wat is jullie geheim?

Vier vragen aan:

Naam: Menno van Beusekom (geheel rechts op de foto)
Leeftijd: 35 jaar
Bedrijf: Autocentrum Gennep
Opleiding: IVA Driebergen

“In de horeca is gastvrijheid basisregel nummer één. Van mijn vader heb ik geleerd om anderen te behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden. In dat opzicht is een autobedrijf niet anders dan een hotel of een restaurant.”

“Gastvrijheid zie ik als een dynamisch proces. Ik ben continu op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het net wat anders en beter te doen dan anderen. Zo blijf je klanten verrassen.”

Hoe gaan jullie in coronatijd om met gastheerschap?

Het begint met zelf het goede voorbeeld geven”

“Gastvrijheid betekent ook dat we luisteren naar de behoeften van anderen. Door Corona merken we dat mensen anders met ons communiceren. Veel klanten willen liever eerst bellen, mailen of appen voordat ze langskomen. Daar spelen wij op in.”

“Naast onze website en Facebook-pagina zijn we begonnen met WhatsApp Business. Online spreken we klanten op dezelfde persoonlijke manier aan als in de showroom.”

Uit de OOMT Gastvrijheidscheck kwam naar voren dat jullie team ook goed scoort op klantgerichtheid. Hoe pakken jullie dat aan?

“Het begint met zelf het goede voorbeeld geven. Vervolgens is het een kwestie van oefenen, herhalen en volhouden. De OOMT Gastvrijheidscheck is een bevestiging dat we op de goede weg zijn, en het laat duidelijk zien wat we beter kunnen doen.”

Welke showroom vind jij belangrijker: de fysieke showroom of de online showroom?

Ga het gesprek aan

Het is waardevol om te weten hoe klanten jouw dienstverlening ervaren. Ga het gesprek aan met klanten en betrek medewerkers daarbij. Weten hoe je dat aanpakt? Neem contact op met de OOMT Servicedesk via 0800-0155 of mail naar servicedesk@oomt.nl

“Ze zijn allebei belangrijk, maar ik denk dat de online showroom in deze tijd mega belangrijk is. Nieuwe klanten kijken eerst online wat anderen van jouw bedrijf vinden. Daarom laten wij online veel van onszelf zien. We plaatsen persoonlijke berichten op Facebook en we plaatsen klantreviews van Google en Klantenvertellen.nl op onze website.”

“Mond-tot-mondreclame blijft de beste reclame. Wij kunnen zelf wel zeggen dat we gastvrij zijn, maar als anderen dat zeggen, heeft dat veel meer impact.”

Dit is een partnerartikel van OOMT / bekijk hier ook hun partnerdossier.

Foto: Shutterstock

RDW pakt illegale online APK aan

De RDW heeft onderzoek gedaan naar aanbieders van illegale online APK. Bij 34 bedrijven werd de keuringsbevoegdheid ingetrokken, of ze kregen een...

Afbeelding: RDW

Kentekenbewijs verandert, conformiteitsbewijs bedrijfsauto's verdwijnt

Het kentekenbewijs verandert vanaf half juni 2024. De afgifte van conformiteitsbewijzen voor lichte bedrijfsauto's wordt na de invoering ervan...

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...