Trots op het vak: Team Carprof Valentijn

Trots op het vak: Team Carprof Valentijn

Bovag Autobedrijf van het Jaar wordt je niet zomaar, je wordt op veel factoren beoordeelt: van goed ondernemer- en werkgeverschap tot klantvriendelijkheid. Winnen kan je alleen samen met een gedreven en gemotiveerd team. Wat maakt het Valentijn-team speciaal? Wat maakt hun dag goed? Je leest de antwoorden in deze speciale Trots op het vak met het team van CarProf Valentijn.

Wie: Team Carprof Valentijn
Wat: Technisch Specialisten
Waar: CarProf Valentijn, Zaltbommel

1 Wat vinden jullie zo mooi aan dit vak?

De techniek is elke dag een uitdaging en geen dag hetzelfde.

2 Wat maakt jullie dag goed?

De afwisseling in de werkplaats en als we problemen oplossen. Het geeft voldoening als je een complexe storing hebt opgespoord.

3 Hebben jullie een merkspecialisatie?

Wij hebben ons team zo samengesteld dat iedere technisch specialist wel een specialist is in een bepaald merk. Deze balans maakt ons team uniek.

4 Hoe houden jullie je technische kennis op peil?

Door de cursussen die we volgen en de dagelijkse ervaring. Technische kennis is belangrijk, wij hebben allemaal een APK-diploma. Daarnaast volgen we jaarlijks trainingen bij Tech360. Ook maken wij gebruik van POP-ontwikkeling, dus als er behoefte is aan meer kennis, dan is dat mogelijk.

5 Wat is het meest gebruikte en populaire gereedschap in de werkplaats?

Uitleesapparatuur, de grote hamer en de slijptol.

Balans in specialisatie maakt ons team uniek”

6 Wat zou anders moeten in de branche?

Makkelijkere, snellere en goedkopere toegang tot fabrikanteninformatie.

7 Hoe word je Bovag Onafhankelijk Autobedrijf van het Jaar?

Door vooruit te lopen op de rest, innovatief te zijn, alle processen goed georganiseerd te hebben en een stapje extra te zetten voor de klant.

8 Waarom is CarProf Valentijn het mooiste bedrijf om voor te werken?

Goede werksfeer, leuke collega’s, leuke bedrijfsuitjes en veel vrijheid.

9 Gaan jullie de overwinning vieren? Hoe?

Jazeker! Uit eten en karten met ons team en onze grossier.

10 Welke tip geven jullie aan je collega’s?

Investeer in innovatie zoals uitleesapparatuur en blijf bij op het gebied van de nieuwste technieken.

Annemiek van de Heg

Annemiek van de Heg

Hoofdredacteur

Annemiek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim. Ze had haar eigen autobedrijf, werkte voor 4WD Magazine en organiseerde 4WD-evenementen. Toen Annemiek in 2016 voor de eventsafdeling van AMT-uitgever Vakmedianet aan de slag ging, had ze als freelancer al diverse artikelen voor AMT geschreven. Sinds september 2017 doet ze dat full-time. Annemiek vulde lange tijd olie bij in haar Peugeot, maar rijdt nu haar droomauto. Een BMW 1 Serie.

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...