Geweldig of onding? Een andere kijk op autobelastingen, bekijk de AMT-video!
De auto is geweldig, dat hoeft geen betoog. Maar de auto is ook een onding. Verkeerslachtoffers, milieuvervuiling, parkeeroverlast…

De auto is geweldig, dat hoeft geen betoog. Maar de auto is ook een onding. Verkeerslachtoffers, milieuvervuiling, parkeeroverlast…

Uit onderzoek van DCDW (Digital Car Dealer Workshop) naar autoverkopen blijkt dat veel Nederlandse autobedrijven kansen laten liggen: in 2024 wordt 25 tot 34% van alle online leads in Nederland niet opgevolgd. Daarnaast wordt driekwart van de overige aanvragen te laat beantwoord.

In november 2025 zijn in Nederland 35.601 nieuwe personenauto's geregistreerd, een stijging van 3,3% ten opzichte van november 2024 (34.469 registraties).

Een opvallende move in het online occasionlandschap: AutoScout24 kondigt aan dat AutoTrack en Gaspedaal.nl verdergaan binnen de AutoScout24-groep. De drie autoplatforms blijven onder hun eigen merknaam actief, en autobedrijven behouden de vrijheid om zelf te bepalen op welke portalen zij hun voorraad publiceren.

Alles verandert met de tijd, daarin moet je meegaan. Ging je traditioneel in een grote zaal een nieuw automodel bekijken, nu moet je naar een computerspel. In de populaire game Fortnite liet Peugeot een speciale afdeling bouwen waar je virtueel het Peugeot Polygon Concept toekomstmodel beleeft. Is dat inderdaad de toekomst?

Wil je dat jouw voorraad sneller verkoopt en meer kopers bereikt? AutoScout24 zet slimme AI-tools en een vernieuwd Dealer Dashboard in om autobedrijven te helpen hun auto's beter te presenteren en sneller te verkopen. Country Manager van Autoscout24 Dorianne Richelle legt uit hoe je deze functies praktisch kunt inzetten.

De nieuwverkopen van personenauto's trokken in oktober opnieuw aan. In totaal werden 34.724 nieuwe auto's op kenteken gezet, 8,3 % meer dan in oktober vorig jaar (32.074). Dat blijkt uit de laatste cijfers van RAI Vereniging, BOVAG en RDC.

De verkoop van nieuwe auto's in Nederland blijft dit jaar naar verwachting steken op het "historisch lage niveau" van 367.000 stuks, voorzien de brancheorganisaties BOVAG en RAI Vereniging. Voor volgend jaar lopen de verkopen naar verwachting verder terug tot 361.000 exemplaren.

Toen Hyundai in 1976 als eerste Zuid-Koreaanse automerk naar Europa kwam, schreef de economische pers geruststellend dat Zuid-Korea geen enkele bedreiging zou vormen voor de gevestigde orde. In 1995 bleek de praktijk anders...

De stijgende fraude bij proefritten en tijdelijk vervoer zet autobedrijven in Nederland steeds meer onder druk. Afgelopen maanden werden meerdere BOVAG-autodealers slachtoffer van oplichters die na een proefrit jonggebruikte auto's niet terugbrachten, zo meldt RDC.