How to: wieldraagarmen en spoorstangeinden vervangen bij VAG-auto's |...
Schaeffler RepXpert laat in deze video zien hoe je de wieldraagarmen en spoorstangeinden van VW-voertuigen vervangt met speciaal gereedschap.
Schaeffler RepXpert laat in deze video zien hoe je de wieldraagarmen en spoorstangeinden van VW-voertuigen vervangt met speciaal gereedschap.
Mobiliteitscentrum de Beijer in Heteren test schokdempers (en overige delen van het onderstel!) op een suspensietester. Die test volgens het Eusama-principe. Hoe werkt dat? En wat levert het op bij De Beijer?
Tenneco investeert flink in het Monroe stuur- en ophangingsassortiment. Met 750 nieuwe onderdelen wordt de dekking met ongeveer 20% verhoogd.
De originele wielen van een auto maken deel uit van de typekeuring van het voertuig. Aftermarket-wielen niet. Daarvoor blijken in Nederland geen eisen te bestaan. Is dat gevaarlijk? En waar moet je op letten bij de keuze van aftermarket wielen?
Luchtvering is een onderdeel van het onderstel. Controleer dus altijd de wieluitlijning nadat een luchtveerpoot is vervangen, maar begin met het kalibreren van de hoogtesensoren.
CarProf TyrePoint Zwolle bestaat sinds 2013. Zoals de naam verklapt, begon het bedrijf als specialist in banden en ondersteltechniek. Sinds Erik Rodink het bedrijf overnam, breidde hij de activiteiten stapsgewijs uit met nieuwe activiteiten zoals onderhoud, reparatie, klein schadeherstel, reconditionering en wielreparatie. "Eigenlijk zijn we vijf bedrijven onder één dak. Hoe meer specialismen je combineert, hoe meer kansen je krijgt om klanten aan je bedrijf te binden."
In de derde aflevering van de AMT APK-Keurmeester Quiz kreeg je te maken met een auto die door zijn eigenaar extreem is aangepast. De wagen stond zo laag op de wielen dat er voor veerweg nauwelijks nog ruimte was. Mocht de APK-keurmeester dit goedkeuren? We werden overstelpt met antwoorden. Zat het goede erbij?
De omgeving van Hillegom geniet faam vanwege de kleurrijke bollenvelden die ontelbare toeristen trekken. Dat hier al ruim veertig jaar een fabriek staat die hoogwaardige schroefveren voor personenwagens vervaardigt, weten alleen insiders. We zijn op bezoek bij APEX Suspension Systems, een producent die aan vooraanstaande merken levert, maar zelf liever 'onder de radar blijft'.
"Het design, de materiaalkeuze en de assemblage. Die drie elementen bepalen de kwaliteit van een stuur- of ophangingsdeel", zegt Moog-productmanager Robbie de Moor. Heel mooi, maar hoe herken je de kwaliteit van fusee- en stuurkogels, draagarmen, spoor- en stuurstangen en stabilisatorstanglinks? AMT onderzoekt het op Moogs aftermarketlab in het Belgische Kontich.
Garantiespecialist Johnny Vanzeebroeck, van Moog, legt uit dat productiefouten nog maar zelden voorkomen sinds de nieuwe aftermarketfabriek in Barcelona in gebruik genomen is. Bij het overgrote deel van de garantieclaims gaat het om montagefouten. Welke fouten komen regelmatig voor en hoe voorkom je ze?