How to: wieldraagarmen en spoorstangeinden vervangen bij VAG-auto's |...
Schaeffler RepXpert laat in deze video zien hoe je de wieldraagarmen en spoorstangeinden van VW-voertuigen vervangt met speciaal gereedschap.
Mobiliteitscentrum de Beijer in Heteren test schokdempers (en overige delen van het onderstel!) op een suspensietester. Die test volgens het Eusama-principe. Hoe werkt dat? En wat levert het op bij De Beijer?
Schaeffler RepXpert laat in deze video zien hoe je de wieldraagarmen en spoorstangeinden van VW-voertuigen vervangt met speciaal gereedschap.
"Het design, de materiaalkeuze en de assemblage. Die drie elementen bepalen de kwaliteit van een stuur- of ophangingsdeel", zegt Moog-productmanager Robbie de Moor. Heel mooi, maar hoe herken je de kwaliteit van fusee- en stuurkogels, draagarmen, spoor- en stuurstangen en stabilisatorstanglinks? AMT onderzoekt het op Moogs aftermarketlab in het Belgische Kontich.
Garantiespecialist Johnny Vanzeebroeck, van Moog, legt uit dat productiefouten nog maar zelden voorkomen sinds de nieuwe aftermarketfabriek in Barcelona in gebruik genomen is. Bij het overgrote deel van de garantieclaims gaat het om montagefouten. Welke fouten komen regelmatig voor en hoe voorkom je ze?