Werkplaatsformules: Wat vind jij, kan je nog zonder?

"Als onafhankelijk autobedrijf kan je niet overleven als je je niet aansluit bij een garageformule." Hoe kijk jij tegen deze stelling aan? Ben je aangesloten bij één van 40 garageformules die ons land kent? Of blijf je liever zelfstandig opereren? Deel je ervaring met werkplaatsformules en scoor een tool van Beta.

Het werkplaatsformulelandschap in Nederland is uitgebreid en divers. Van ‘lichte’ concepten die inkoopvoordeel van onderdelen opleveren, tot concepten die je compleet ontzorgen: van het bord aan de gevel tot opleidingen, helpdesk en marketing.

Garageformules gaan ver in het ondersteunen van hun deelnemers. Technische ontwikkelingen gaan vliegensvlug, fabrikanten zijn ‘connected’ met elke nieuwe auto die van de band af komt rollen. Als je deel uitmaakt van een groot netwerk van autobedrijven, zijn je kansen op ‘overleven’ dan groter?

Beantwoord de vragen en maak kans op één van de 30 sets vormbare haken. Handig, bijvoorbeeld voor het ondersteunen van de remklauwen tijdens het vervangen van de remblokken.

Kleine bordjes

Naast de garageformules kennen we ook een heleboel sub-formules. De bordjes aan de gevel waarmee jij je klant je extra diensten of specialisme laat zien. Denk aan Trekhakencentrum, Kentekenloket, Hella Service Partner en EV/Hybride- of Turbospecialist, etc.

Maakt een garageformule het verschil?”

In AMT 11 besteden wij aandacht aan het Thema Werkplaatsformules. Maakt een garageformule het verschil? Bij welke formule ben jij aangesloten en waarom? Beantwoord  onderstaande vragen en scoor een tweedelige set vormbare haken van Beta Tools. We mogen er 30 weggeven!


Annemiek van de Heg

Annemiek van de Heg

Hoofdredacteur

Annemiek studeerde journalistiek aan de Hogeschool Windesheim. Ze had haar eigen autobedrijf, werkte voor 4WD Magazine en organiseerde 4WD-evenementen. Toen Annemiek in 2016 voor de eventsafdeling van AMT-uitgever Vakmedianet aan de slag ging, had ze als freelancer al diverse artikelen voor AMT geschreven. Sinds september 2017 doet ze dat full-time. Annemiek vulde lange tijd olie bij in haar Peugeot, maar rijdt nu haar droomauto. Een BMW 1 Serie.

Europa zal naar verwachting in 2030 ver voorop lopen met batterij-elektrische auto’s, de VS en meer nog China zullen ook gaan voor hybrides, verwacht Bosch. - Foto: Bosch

Toekomst volgens Bosch: batterij, waterstof én verbrandingsmotor

Een kruispunt, zo noemde Bosch zijn jaarlijkse business update. De autobranche moet en zal in veel opzichten veranderen, maar niet in één richting....

Hoe voorkomt Europa dat het straks aan de Chinese stekker ligt? - Foto: Shutterstock

Emissievrij vervoer zonder Chinese stuntaanbiedingen, hoe moet dat?

Hoe stimuleren we de Europese markt voor schoon, emissievrij vervoer? Maar graag zonder goedkope aanbiedingen uit China, als de export...

Innovam en Noorderpoort versterken samenwerking om schadeherstel- opleiding verder te verbeteren. Van links naar rechts: Marchel Arling (directeur techniek Noorderpoort), Peter Hazenberg (teammanager automotive opleidingen Noorderpoort), Rutger Huijsman (teamleider schadeherstel Innovam) en Herme Bruin (directeur Innovam). - Foto: Innovam

Opleiding schadeherstel naar hoger niveau met Innovam en Noorderpoort

Innovam en roc Noorderpoort in Groningen versterken de bestaande samenwerking om de opleiding schadeherstel verder te verbeteren.

Het ontwikkelingscentrum voor batterijen van Mahle in Stuttgart. - Foto: Mahle

Mahle: focus op elektrificatie, maar geen ban op brandstofmotor

Toeleverancier voor de auto-industrie en aftermarket Mahle sloot 2023 af met een recordomzet. Daarmee kruipt het bedrijf uit een financieel dal....

Foto: Shutterstock

Standox Xtreme bespaart schadeherstelbedrijf tijd en geld

Het Standox Xtreme-systeem biedt het schadeherstelbedrijf razendsnelle procestijden en een lager energieverbruik.

Foto: Gert te Lintelo

Satink Classic Car Creations combineert restauratie met innovatie

Satink Classic Car Creations in Hengelo (Overijssel) is al dik dertig jaar een begrip in de restauratiewereld. Het bedrijf organiseerde op zaterdag...

De cao Metaal en Techniek is met zo’n 360.000 werknemers in de sector en zo’n 36.000 werkgevers de grootste cao in de marktsector Foto: Shutterstock

UPDATE: FNV stuurt cao-ultimatum naar werkgevers Metaal & Techniek

FNV Metaal heeft een cao-ultimatum gestuurd naar de werkgevers in de Metaal & Techniek sector, waar ook carrosseriebedrijven en...

De EV-koper weet nu tot en met 2030 waar hij aan toe is qua wegenbelasting. - Foto: Shutterstock

Gewichtscorrectie voor EV - wat zegt Bovag over kabinetsvoorstel?

We zagen al dat het voorstel van het demissionaire Kabinet voor een gewichtscorrectie in de motorrijtuigenbelasting voor EV's tot en met 2030 wordt...