Column Iwan Kennis: 'Kennis delen loont'
Kennis delen is geen verlies, maar een kans. In deze column legt diagnosespecialist Iwan Kennis uit waarom technici juist werk binnenhalen door open te zijn over hun expertise.
Kennis delen is geen verlies, maar een kans. In deze column legt diagnosespecialist Iwan Kennis uit waarom technici juist werk binnenhalen door open te zijn over hun expertise.
Je kent het wel: een klant komt binnen, vriendelijk, maar met een onmiskenbare frons. "Mijn auto maakt een raar geluid." Mooi, denk je. Een uitdaging. Je typt het kenteken of chassisnummer in je systeem en… je krijgt de basisgegevens, maar verder wordt het gissen.
Met directeur Bas Wintjes van WESP verbaast AMT adjunct hoofdredacteur Erwin den Hoed zich over de moeizame cao-onderhandelingen. Grote vraag: gaan werkgevers zorgvuldig genoeg om met de kostbare uren van autotechnici?
De klant onthoudt alle technische details van de weg naar schadeherstel doorgaans niet, maar wel hoe hij geholpen is. En dat télt.
Ergens tussen het kerstdiner en de oliebollen, de champagne en het vuurwerk van 2024 staat er een artikel over Koskamp op AMT. Titel: Toekomst klein autobedrijf onder druk. AMT-columnist Asim Saglam heeft er zijn eigen gedachten over.
Soms gaat het razendsnel met een nieuwe techniek. In de auto-industrie duurt het vaak langer. De vliegende auto heeft al een heel lange historie. Wil dat zeggen dat hij er nooit gaat komen? Jan Wouters laat er zijn licht over schijnen.
Hoe ga je als automotive-ondernemer om met de snelle ontwikkelingen in de branche en alle onzekerheid die daarbij komt?
Diagnose is net zo bij auto-onderhoud gaan horen als olieservice. het verdient daarom realistische tarieven..
Diagnose blijft voor veel autobedrijven een lastig thema. Het kost tijd, je moet over veel kennis en de juiste tools beschikken, en het is lastig rendabel te maken. Gelukkig zijn er specialisten. Maar die moeten wel de kans krijgen hun investeringen in al die kennis en tools terug te verdienen, betoogt Iwan Kennis.
Ondernemen is investeren. Ook in de werkplaats. Waarom is dat nu belangrijker dan ooit?