Terugkijken: AMT-ATC Livestream: van storing naar gerichte reparatie

Diagnosefanaten opgelet! Kijk de livestream van Asim Saglam, bekend van zijn diagnosebedrijf Autodiagnose.eu, nu terug! Hij vertelt je alles over diagnosestellen aan de hand van zijn eigen stappenplannen en praktijkvoorbeelden.

Een moderne auto is een data- en rekencentrum op wielen met een (chemische) emissiereductie-fabriek, een state-of-the-art-aandrijving, geschikt voor langdurige inzet bij sterk variërende omgevingsomstandigheden. Oh ja, je kan er ook nog in plaatsnemen. Maar als ie het niet meer doet, wie schakel je dan in?

In deze AMT-ATC live-sessie deelt diagnosespecialist Asim Saglam zijn kennis over storingsdiagnose bij hedendaagse voertuigen. Hij vertelt vanuit welke visie zijn bedrijf Autodiagnose.eu is ontstaan en over het verschil tussen gedegen onderzoek en ‘throwing parts at the problem’. Ook behandelt hij de vraag of storingsdiagnose een aparte tak van sport binnen de automotive is.

Stappenplannen en praktijkvoorbeelden

Asim werkt aan de hand van een stappenplan, dat hij natuurlijk met je deelt. De livestream is natuurlijk niet compleet zonder praktijkvoorbeelden. Tijdens de uitzending beantwoordde Asim vragen van kijkers.

Kortom: heb je interesse in autodiagnose, dan moet je deze uitzending zeker terugkijken!

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...

Foto: Theon Design

Ultieme Porsche 911-fantasie wordt werkelijkheid bij Theon Design

Het Britse Theon Design in Oxfordshire onthult zijn Porsche 911 (964) met codenaam GBR003. Deze op maat gemaakte auto belichaamt de ultieme Porsche...

Sportiviteit? Comfort? Hoe lees je een band?

Vredestein Ultrac Pro: niet meer kiezen tussen grip of comfort (met...

"Met de Ultrac Pro hoef je niet meer te kiezen tussen performance en comfort", zegt Vredestein. "Onze ultra high performance band biedt het allebei."...

Als alle automobilisten hun gordel zouden gebruiken, zou dat jaarlijks alleen in Duitsland al 4.000 verkeersdoden schreeuwen. Maar ja: “De controle daarop zou een enorm politieapparaat vergen.” Gelukkig was er een ‘alternatief’ in ontwikkeling: “De luchtzak, het kernstuk van de Amerikaanse veiligheidsauto.”

AMT 1974: Voortschrijdend inzicht in veiligheid

Twee miljoen Amerikaanse verkeersdoden in 75 jaar! Gijs Berk schrijft vijftig jaar geleden in AMT in 1974 over veiligheid: veiligheidskooien,...

FAG-onderdelen voor besturing en ophanging voor garages

FAG-onderdelen voor besturing en ophanging voor garages

Het chassis is een uiterst complex systeem. Perfect op elkaar afgestemde componenten vullen elkaar aan met een precieze wisselwerking om een...

Gegevens uit de auto over verbruik, emissieproblemen en meer moeten in Euro 7 voor de automobilist open liggen – lees: alles zonder diagnosetester in te zien. - Foto: Bosch

Euro 7: vragen voor autobedrijf en klant

Het is bijna klaar, de nieuwe Euro 7 emissie-eisen-toevoeging aan de Europese typekeuringvoorschriften 2018/858. Het Europees parlement ging in maart...

Controle van platen voor zogeheten e-stacks. De platen worden met extreme precisie gemaakt en zorgen uiteindelijk voor betere elektromotoren. - Foto's: Bosch

Bosch Tilburg: van duwband naar elektromobiliteit en waterstof

De honderd miljoenste duwband verlaat in maart de fabriek van Bosch in Tilburg. Een mijlpaal voor Bosch Transmission Technology in Tilburg, in 1972...

Zo maakt Protean naafmotor bedrijfsauto elektrisch of hybride

Zo maakt Protean naafmotor bedrijfsauto elektrisch of hybride

Elektrificatie van het wagenpark is noodzaak in verband met het klimaat. Dat brengt aanzienlijke ontwikkelingskosten mee, en aangepaste...