Duurzame remvloeistof van Continental zonder gevaarlijke stoffen
ATE SecuBrake is de eerste duurzaam geproduceerde DOT 4-remvloeistof zonder gevaarlijke stoffen. Milieuvriendelijk, eenvoudig te gebruiken en geschikt voor elektrische voertuigen.
ATE SecuBrake is de eerste duurzaam geproduceerde DOT 4-remvloeistof zonder gevaarlijke stoffen. Milieuvriendelijk, eenvoudig te gebruiken en geschikt voor elektrische voertuigen.
Continental ontwikkelt speciaal race-remsysteem voor de Bugatti Bolide, een hypercar van 1.600 pk. In dit systeem wordt voor het eerst ESC met koolstofvezel schijven gecombineerd.
Moderne motorfietsen zitten bomvol technologie. Met name op het gebied van assistentiesystemen is er enorm veel vooruitgang geboekt. Bij het grote publiek is dat grotendeels onbekend. KTM lichtte een tipje van de kuip op met een TechDay. AMT was erbij en klom in het zadel.
Hella is van plan het aandeel van 50% van TMD Friction in de joint venture Hella Pagid over te nemen. Hella wordt dan de enige aandeelhouder, Remdelen onder de merknaam Hella moeten vanaf 1 oktober 2024 verkocht worden.
Met de Hydrotonic 2 testopstelling kan ACtronics alle functionaliteiten van een hydraulisch blok van een ABS-module ontluchten en functioneel testen.
Hoe goed zijn after market remblokken? Om dat uit te vinden, deed AMT deed in 1993 een grote remblokkentest. Hoe dat ging, lees in je in deze Techniek van Toen.
Tevva heeft een nieuw regeneratief remsysteem ontwikkeld voor een elektrische vrachtwagen. Om het elektronische remsysteem (EBS) aan te passen voor gebruik in hun trucks, werkten zij samen met ZF. Een succesvolle samenwerking, zo blijkt.
Je hoort het vaak: minder, dus goedkoper onderhoud aan elektrische auto's. Geen bougies, geen motorolie, geen filters, geen uitlaatgasreiniging. Toch heeft MPM een uitgebreide lijn opgebouwd van vloeistoffen voor hybride en EV. Wat zit daarin, wat is daar anders aan? We vroegen het Joost de Groot, senior product manager van MPM Oils.
Remmen, altijd lastig, zeiden we bij de opgave van de laatste AMT APK Keurmeesterquiz. We maakten er een beetje een strikvraag van, maar aan de andere kant hielpen we ook weer door al vooraf te zeggen dat het een twijfelgevalletje was. Ter zake, wat was de vraag ook weer, wat het goede antwoord en wie verdienen er eeuwige roem?
Elektrische auto's hebben een extra intelligent remsysteem nodig, omdat ze al flink op de motor kunnen afremmen. Nee, móeten remmen, om zoveel mogelijk stroom terug te winnen uit bewegingsenergie. Het regeneratief remmen moet je balanceren met wielremmen als er meer remkracht nodig is. Dan is de stap naar volledig brake-by-wire klein. Brembo zet die stap met zijn Sensify-systeem.