Continental remsysteem voor Bugatti Bolide hypercar combineert ESC...
Continental ontwikkelt speciaal race-remsysteem voor de Bugatti Bolide, een hypercar van 1.600 pk. In dit systeem wordt voor het eerst ESC met koolstofvezel schijven gecombineerd.
Door zijn goede warmteafvoer en betrouwbare remprestaties heeft de schijfrem de trommelrem bijna verdrongen. Toch lijkt het erop dat de trommelrem dankzij de fijnstofwetten en elektrificatie aan een tegenoffensief bezig is. Anton de Coster van Continental vertelt erover bij een lezing van ATC-afdeling Limburg.
Continental ontwikkelt speciaal race-remsysteem voor de Bugatti Bolide, een hypercar van 1.600 pk. In dit systeem wordt voor het eerst ESC met koolstofvezel schijven gecombineerd.
Tevva heeft een nieuw regeneratief remsysteem ontwikkeld voor een elektrische vrachtwagen. Om het elektronische remsysteem (EBS) aan te passen voor gebruik in hun trucks, werkten zij samen met ZF. Een succesvolle samenwerking, zo blijkt.
Het elektronisch geregelde antiblokkeerremsysteem, kortweg ABS, bestaat 30 jaar. In 1978 rolde het eerste ABS bij <a ...