AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer

Alles over olie en additieven

  • Geen Peilstok? Arnold Tip en zijn collega vangen druppels vanuit het gedemonteerde oliefilter.
    olie en additieven28 aug. 25

    Zien is geloven: olietest als communicatietool

    Moderne motoren hebben het zwaar. Korte ritten, E10-brandstof en lange verversingsintervallen zorgen voor toenemende vervuiling van het oliesysteem. Ronald Lippmann van additievenspecialist LioCo laat tijdens een bezoek aan Vakgarage Tip in Elst zien hoe een eenvoudige olietest vervuiling zichtbaar maakt.

  • Een druppel op de ‘tag’.
    olie en additieven26 aug. 25

    Zo zet je olieanalyse in als wapen tegen: 'Onderhoud? Nee, ik rijd zo weinig...'

    Telefoon: "Ik wil een afspraak maken voor de APK", zegt de klant. "En onderhoud?", vraagt de receptionist. "Niet nodig, ik rijd zo weinig…" Herkenbaar? Toine van Schijndel, 'alles-overziener' van SARO Auto en Camper Techniek in Beek en Donk heeft er wat op gevonden: olieanalyse. Werkt dat?

  • Foto: Liqui Moly
    olie en additieven21 aug. 25

    Liqui Moly KFS 18: de groene koelvloeistof

    Als je je dagen in de werkplaats doorbrengt weet je als geen ander hoe belangrijk het is om de juiste vloeistoffen te gebruiken voor een betrouwbare werking van moderne motoren. Liqui Moly speelt hier slim op in met de lancering van hun nieuwe koelvloeistof, KFS 18.

  • Onder hoge temperaturen en hoge druk moet moderne olie een lager brandstofverbruik en daarmee een lagere CO2 uitstoot bewerkstelligen.
    olie en additieven19 aug. 25

    Het bruine goud blijft stromen: innovatie in motorolie gaat door

    Met alle investeringen in elektrificatie zou je het misschien niet verwachten, maar de ontwikkeling van motorolie staat verre van stil. Er blijven nieuwe (hybride) brandstofmotoren op de markt komen, en dat betekent ook nieuwe oliespecificaties. Tegelijkertijd blijven oudere specificaties goed leverbaar.

  • Door de speciale StrongTech-technologie blijft de olie van Petronas Urania langer goed, hoeft de olie minder vaak vervangen te worden, verbruikt het voertuig minder brandstof, is de motor beter beschermd en kunnen voertuigen langer blijven rijden. - Foto: Petronas
    Motorolie14 aug. 25

    Petronas Urania smeermiddelenlijn met StrongTech: langer en zuiniger rijden

    Petronas Lubricants International vernieuwt haar Urania-lijn voor bedrijfsvoertuigen met de StrongTech-technologie, ontworpen voor beter brandstofverbruik en motorbescherming.

  • olie en additieven12 aug. 25

    Olie verversen: praktische tips voor de werkplaats

    Een goede oliewissel vraagt meer dan alleen aftappen en bijvullen. Met deze praktische tips van Eurol voorkom je fouten en houd je de motor langer schoon.

  • Een nieuwe EB2 motor, hou jij hem 'als nieuw' voor je klant?
    olie en additieven6 aug. 25

    Natte riemen, droge feiten: welk olieadvies is nu écht juist voor de 1.2 PureTech?

    De 1.2 PureTech-motor (EB2) van PSA/Stellantis zorgt al jaren voor discussie in de werkplaats. Door een rondslingerende distributieriem, veranderende oliespecificaties en tegenstrijdige adviezen is de verwarring compleet. Welke olie is nu écht geschikt voor deze motor?

  • Een oliewissel is een simpel klusje. Of toch niet? - Foto: Shutterstock
    olie en additieven5 aug. 25

    Oliewissel: waarom het interval terug moet naar 15.000 km

    Een oliewissel lijkt simpel, maar te lange intervallen en verkeerde olie kunnen grote motorschade veroorzaken. Eurol legt uit waarom een interval van 15.000 km vaak beter is.

  • olie en additieven5 jun. 25

    Liqui Moly Introduceert Top Tec 6320 5W-30 voor Stellantis-Modellen

    De Top Tec 6320 5W-30 van Liqui Moly is een motorolie die speciaal is ontwikkeld voor de benzine- en dieselmotoren van Stellantis-merken zoals Citroën, DS, Fiat, Jeep, Opel, Peugeot en Toyota.

  • Gesponsord
    Gesponsord
    olie en additieven12 mei 25

    Gesponsord Champion Oil voor de motoren van morgen

    Moderne motoren stellen steeds hogere eisen aan smeermiddelen. Ze moeten extreme druk en temperaturen kunnen weerstaan. Champion Oil ontwikkelt high-performance oliën met geavanceerde additieven, klaar voor downsizing, elektrificatie en duurzaamheid - van low viscosity motorolie tot hergebruikte olie voor raceauto's.

Meer artikelen

  1. Liqui Moly ontwikkelt hightech motorolie met lage viscositeit
  1. Tuner Infinitas slaat handen ineen met Liqui Moly
  • Abonneren
  • Nieuwsbrieven
  • Abonnement opzeggen
  • Over AMT
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren

Thema's

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats
  • Airco

Snel naar

  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest
  • Digitaal magazine

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen