Gesponsord Champion Oil op volle toeren
Champion Oil biedt autobedrijven duurzame verpakkingen, slimme voorraadmonitoring en een sterk partnernetwerk om efficiënter te werken, kosten te besparen en altijd de juiste motorolie op voorraad te hebben.
Champion Oil biedt autobedrijven duurzame verpakkingen, slimme voorraadmonitoring en een sterk partnernetwerk om efficiënter te werken, kosten te besparen en altijd de juiste motorolie op voorraad te hebben.
In de werkplaats komt het regelmatig voor: de motor draait onregelmatig, het dieselpartikelfilter raakt verstopt, of je merkt vermogensverlies bij een voertuig. Soms kan een additief het probleem snel oplossen, maar welke kies je uit het enorme aanbod? De nieuwe Additievengids van Liqui Moly is bedoeld om dit een stuk eenvoudiger te maken.
Moderne motoren hebben het zwaar. Korte ritten, E10-brandstof en lange verversingsintervallen zorgen voor toenemende vervuiling van het oliesysteem. Ronald Lippmann van additievenspecialist LioCo laat tijdens een bezoek aan Vakgarage Tip in Elst zien hoe een eenvoudige olietest vervuiling zichtbaar maakt.
Telefoon: "Ik wil een afspraak maken voor de APK", zegt de klant. "En onderhoud?", vraagt de receptionist. "Niet nodig, ik rijd zo weinig…" Herkenbaar? Toine van Schijndel, 'alles-overziener' van SARO Auto en Camper Techniek in Beek en Donk heeft er wat op gevonden: olieanalyse. Werkt dat?
Als je je dagen in de werkplaats doorbrengt weet je als geen ander hoe belangrijk het is om de juiste vloeistoffen te gebruiken voor een betrouwbare werking van moderne motoren. Liqui Moly speelt hier slim op in met de lancering van hun nieuwe koelvloeistof, KFS 18.
Met alle investeringen in elektrificatie zou je het misschien niet verwachten, maar de ontwikkeling van motorolie staat verre van stil. Er blijven nieuwe (hybride) brandstofmotoren op de markt komen, en dat betekent ook nieuwe oliespecificaties. Tegelijkertijd blijven oudere specificaties goed leverbaar.
Petronas Lubricants International vernieuwt haar Urania-lijn voor bedrijfsvoertuigen met de StrongTech-technologie, ontworpen voor beter brandstofverbruik en motorbescherming.
Een goede oliewissel vraagt meer dan alleen aftappen en bijvullen. Met deze praktische tips van Eurol voorkom je fouten en houd je de motor langer schoon.
De 1.2 PureTech-motor (EB2) van PSA/Stellantis zorgt al jaren voor discussie in de werkplaats. Door een rondslingerende distributieriem, veranderende oliespecificaties en tegenstrijdige adviezen is de verwarring compleet. Welke olie is nu écht geschikt voor deze motor?
Een oliewissel lijkt simpel, maar te lange intervallen en verkeerde olie kunnen grote motorschade veroorzaken. Eurol legt uit waarom een interval van 15.000 km vaak beter is.