• Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Garageforum
  • Digitale editie
  • Whitepapers
  • Reparatiewijzer
  • Over AMT
InloggenAbonneren
AMT
AMT
AbonnerenInloggen
  • techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen
  • Partners
  • Zoeken
AbonnerenInloggen
  • Vacatures
  • Nieuwsbrieven
  • Garageforum
  • Digitale editie
  • Whitepapers
  • Reparatiewijzer
  • Over AMT
AMT
AMT
  • techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen
  • Partners

Alles over Vereniging ATC

Waterstof wordt in tanks bij 350 tot zelfs 700 bar opgeslagen.

Brand in een EV, een vlammend vraagstuk

Het aantal elektrische voertuigen op de Nederlandse wegen neemt snel toe. Dat brengt uitdagingen met zich mee voor de brandweer en voor...

Een proefrit was helaas niet mogelijk, maar de bezoekende ATC-leden konden de Polestar wel uitgebreid van binnen en buiten bewonderen.

Wat te verwachten van Polestar: ''Ster in prestatie en...

De overgang naar elektrisch rijden zet de autowereld op zijn kop. Nieuwe technologieën en nieuwe merken manifesteren zich op de markt. Zoals...

Terugkijken: AMT-ATC Livestream i.s.m. RDW: "Autonoom rijden, wat komt erbij kijken?"

Terugkijken: AMT-ATC Livestream i.s.m. RDW: "Autonoom rijden, wat...

Op 29 november verzorgden AMT en ATC samen een livestream, in samenwerking met de RDW. Het onderwerp: autonoom rijden, en wat daarbij komt kijken....

In de kwestie ‘vliegende BMW’ bouwde Ger digitaal een rotonde na en werd de auto digitaal gelanceerd.

Ongevallenanalyse in de praktijk: “Alle voertuigen wisselen bij...

Een ongeval geeft niet alleen schade, maar laat ook andere sporen na. Met moderne technieken kan de toedracht van een ongeval goed in kaart worden...

Kijk nu terug: AMT-ATC Livestream Ongevallenanalyse, de crash van Z tot A

Kijk nu terug: AMT-ATC Livestream Ongevallenanalyse, de crash van Z...

Ger van Laere is autotechnicus, technisch specialist en… ongevallenanalist. In zijn ruim twintig jaar lange carrière heeft hij zijn technische kennis...

Bezoek het ATC Mega-Tech-Event op zaterdag 8 oktober!

Bezoek het ATC Mega-Tech-Event op zaterdag 8 oktober!

Op het terrein van de Automotive Campus in Helmond vindt op zaterdag 8 oktober een happening plaats met een enorme variatie aan technische...

Divers ATC-wagenpark, van T-Ford uit 1914 tot bijna nieuwe BMW M2.

Verslag: 75 jaar Vereniging ATC groots gevierd in Druten

In 2021 vierde Vereniging ATC zijn 75-jarige bestaan. De wens om dit met alle leden te vieren leefde al lang en op zaterdag 25 juni was het moment...

“In vergelijking met die Kuga-batterij is deze van de Mach-E een mastodont”, zegt Dewachter. Merk op dat de twee modules voorin kleiner zijn en dat beide modules van de tweede etage verwijderd zijn.

Technische blik op Ford Mustang Mach-e: toegang, aandrijving, koeling...

Vijf jaar geleden schoolde ATC Antwerpen zich bij op het Ford-trainingscenter in Kontich. Met de komst van de Mustang Mach-E is het nu de hoogste...

Als een multi-V-riem niet goed op de poelies wordt gelegd, kan er een V-segment afbreken.

Zo herken je montagefouten bij distributie- en multiriemen

“Als je de montage-instructies goed opvolgt, is een riemaandrijving zeer betrouwbaar”, zegt Jacky van Tilborg, technisch trainer bij Continental, die...

Omdat de 48V iBSG als generator en elektromotor fungeert, verandert het krachtenspel in de aandrijfriem. Vandaar dat er twee spanrollen zijn, die op een schommelconstructie zijn geplaatst.

Moderne laadsystemen en 48 volt: wat je moet weten over slimme dynamo

Een generator van nu werkt heel anders dan een generator van een jaar of tien geleden. Ook kom je steeds meer 48 volt generatoren tegen. Theo...

Volgende pagina
Bekijk vacatures

Categorieën

  • Techniek
  • Werkplaats
  • Product
  • Ondernemen

Dossiers

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

Inhoud artikelen

  • Whitepapers
  • Webinars & Livestreams
  • Nieuws
  • Achtergrondartikelen
  • Blogs
  • Video's

Volg AMT

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Service

  • Contact
  • FAQ
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Werken bij VMN media

AMT is onderdeel van VMN media. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen