Blog Tom Polman: Omschakelen

Een week voor onze deadline een belletje van een transmissiespecialist: "Sorry, maar door zieke medewerkers kan je helaas niet bij ons terecht voor het Stap voor stap-artikel..." Dat is, zo kort voor de deadline, best een uitdaging kan ik je zeggen... Wat nu?

Ik dook in de mailbox waar mijn oog viel op de mail van AMT-lezer Evert Haarman. Hij mailde antwoorden op onze themavragen over transmissies. Uit zijn antwoorden bleek dat we met een specialist te maken hadden. Ik belde hem voor extra toelichting op zijn mail en hoorde al snel dat er meer schuilging achter deze ondernemer.

AMT 10 van 2020 viel vrijdag 23 oktober op de mat van de abonnees. Digitaal lezen? Dat kan via amt.nl/digitaal-magazine.

Hij vertelde volop in transitie te zijn: van universeel autobedrijf naar DSG-specialist. Evert ziet het aantal automatische transmissies al jaren toenemen en verdiepte zich in de techniek, het huidige aanbod van specialisten en wat er volgens hem beter kan.
Een gedurfde stap. Geen onderhoud, geen APK meer, maar focus op automatische transmissies. Wanneer de metamorfose compleet is, trakteren we je op een uitgebreide reportage.

Voor nu een mooi voorproefje in de jongste AMT, het oktobernummer met in Stap voor Stap: DSG mechatronic vernieuwen. Het artikel lees je als abonnee simpel online, of lees AMT 10 hier digitaal.

Een praktische stap voor stap zoals je van AMT gewend ben, last minute samen met en bij Evert gemaakt. Van uit- en inbouw tot softwareaanpassing. Een mooie combi van mechanisch en digitaal vakwerk.

Tom Polman, hoofdredacteur AMT

Wij staan in direct contact met autobedrijven. Belangrijk voor ons en gelukkig weten lezers ons te vinden. Wil jij ook met AMT schakelen? Stuur me een mail en wie weet ben je net als Evert zomaar ‘covermateriaal’.

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

“Oranje kabels, wel of niet aanraken bij draaiende motor?”, vraagt Hans Schaeks.  - Foto: Peter Aansorgh

Hans Schaeks, ATTC: 'Accupakket repareren is gat in de markt'

Elektrische auto's en hybrides zijn er in allerlei soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze zijn niet probleemloos. Hans Schaeks van het Auto...

Niet dat je in Europa, of de VS binnen een jaar toestemming loskrijgt voor zo’n Xpeng/AeroHT tweeling. Maar ze menen dus wel bloedserieus dit tenminste in China uit te brengen. - Foto: Xpeng

Vliegende auto van Xpeng en AeroHT - echt waar?

Wordt de vliegende auto werkelijkheid? Wel als het aan de Chinese autofabrikant Xpeng ligt. Hoe denken zij het luchtruim te gaan kiezen?

Een soort kanon boven de testauto vuurt met 1 kHz frequentie röntgenpulsen van negen MeV (mega elektronvolt) af. Daar wil je absoluut niet naast staan, is ons wel duidelijk. - Foto: Mercedes-Benz

Botsproeven analyseren met röntgen: zo wil Mercedes auto's veiliger...

Alweer zeven jaar geleden konden we melden dat Mercedes-Benz, pionier in bots-onderzoek, röntgenfotografie inzette om botsproeven te analyseren. Zo...

Foto: Theon Design

Ultieme Porsche 911-fantasie wordt werkelijkheid bij Theon Design

Het Britse Theon Design in Oxfordshire onthult zijn Porsche 911 (964) met codenaam GBR003. Deze op maat gemaakte auto belichaamt de ultieme Porsche...

Sportiviteit? Comfort? Hoe lees je een band?

Vredestein Ultrac Pro: niet meer kiezen tussen grip of comfort (met...

"Met de Ultrac Pro hoef je niet meer te kiezen tussen performance en comfort", zegt Vredestein. "Onze ultra high performance band biedt het allebei."...

Als alle automobilisten hun gordel zouden gebruiken, zou dat jaarlijks alleen in Duitsland al 4.000 verkeersdoden schreeuwen. Maar ja: “De controle daarop zou een enorm politieapparaat vergen.” Gelukkig was er een ‘alternatief’ in ontwikkeling: “De luchtzak, het kernstuk van de Amerikaanse veiligheidsauto.”

AMT 1974: Voortschrijdend inzicht in veiligheid

Twee miljoen Amerikaanse verkeersdoden in 75 jaar! Gijs Berk schrijft vijftig jaar geleden in AMT in 1974 over veiligheid: veiligheidskooien,...

FAG-onderdelen voor besturing en ophanging voor garages

FAG-onderdelen voor besturing en ophanging voor garages

Het chassis is een uiterst complex systeem. Perfect op elkaar afgestemde componenten vullen elkaar aan met een precieze wisselwerking om een...

Gegevens uit de auto over verbruik, emissieproblemen en meer moeten in Euro 7 voor de automobilist open liggen – lees: alles zonder diagnosetester in te zien. - Foto: Bosch

Euro 7: vragen voor autobedrijf en klant

Het is bijna klaar, de nieuwe Euro 7 emissie-eisen-toevoeging aan de Europese typekeuringvoorschriften 2018/858. Het Europees parlement ging in maart...