
De autobranche kan niet zonder trotse vakmensen. Elke maand laat AMT zo'n trotse technicus aan het woord. Dit keer: Michael Gennissen,...
De autobranche kan niet zonder trotse vakmensen. Elke maand laat AMT zo'n trotse technicus aan het woord. Dit keer: Michael Gennissen,...
Op 1 januari 2023 begon het en voorlopig zijn we er nog niet mee klaar: de deeltjestest in de APK. Waar je voorheen de DPF-problemen oploste door te...
De originele wielen van een auto maken deel uit van de typekeuring van het voertuig. Aftermarket-wielen niet. Daarvoor blijken in Nederland geen...
In 2012 nemen Geert-Jan van Schaik en Henk van Hoef het autobedrijf van Jan Florijn over. De twee jeugdvrienden kiezen voor een duidelijke...
Een Citroën C5 uit 2008 loopt niet altijd op alle zes cilinders. Wanneer de auto uitgelezen wordt, blijft de foutcode P0473, die verwijst naar een...
Problemen met bepaalde onderdelen kun je als monteur voorspellen, en vaak zijn die gerelateerd aan het jaargetijde. Zomerweer zorgt voor kapotte...
AMT-lezer Dré Mollet worstelt met de RN 710- en de nieuwe RN 17-specificatie van Renault: “Ik zie dan een 0W-40 met verschil in ACEA A3/B3 en C3. RN...
Helaas is een turbo geen simpel apparaat, waaraan je vaststelt ‘hij doet het, of hij doet het niet’. De vragen zijn dus ook niet simpel als aan een...
Een lage kilometerstand, een complete onderhoudshistorie, een uitgebreide lijst opties... Allemaal pluspunten die helpen een auto aantrekkelijk te...
De complexiteit van elektronica in voertuigen groeit exponentieel en dat maakt het werk van de diagnosespecialist er natuurlijk niet makkelijker op....