AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Peugeot

  • Garage Helweg in Ede. De groene 404 heeft een motor met dubbele carburateur onder de kap, die de auto via een Peugeot 203-versnellingsbak een theoretische topsnelheid van 180 kilometer per uur geeft. Ernaast Hendrik Helwegs rally-404 waarmee hij vorig jaar de Maroc Challenge reed, ‘de Dakar-rally voor klassiekers’.
    Brandstoffen4 jul. 23

    Hybride maar dan anders: Peugeot 404 rijdt op benzine en LPG... tegelijk!

    LPG en benzine tegelijk verbranden in één motor? "Dat gaat niet samen", kreeg garagehouder Hendrik Helweg (29) te horen van iedereen die hij erover sprak. Hendrik raadpleegde een ingenieur die voor Maserati werkte, sleutelde net zo lang tot het lukte, en bezit nu de enige auto in Nederland die gelijktijdig LPG en benzine aankan. Portret van een bevlogen garagehouder.

  • Duidelijke storingsomschrijving, maar de oorzaak moet nog ‘even’ gevonden worden.
    Diagnose, Reparatie & Revisie22 mrt. 23

    Vier veelvoorkomende aircoproblemen op AMT Garageforum: ''Een aircoprobleem komt zelden alleen''

    Welke aircoproblemen komen nou in de praktijk vaak voor in de werkplaatsen? En hoe worden ze opgelost? Om daarop een antwoord te vinden, doken we in het AMT Garageforum. De oogst: vier cases die illustreren hoe lastig - of hoe simpel - het af en toe kan zijn om het hoofd koel te houden.

  • Opgelost op AMT Garageforum2 mrt. 23

    Opgelost op AMT Garageforum: Kachel Peugeot 308 wordt niet warm

    Problemen met bepaalde onderdelen kun je als monteur voorspellen, en vaak zijn die gerelateerd aan het jaargetijde. Zomerweer zorgt voor kapotte airco's in de werkplaats, gele en rode weercodes zorgen voor een run op (winter)banden, en temperaturen beneden de tien graden brengen defecte kachels aan het licht. En zoals gewoonlijk komen klanten daar rijkelijk laat mee. Forumlid dennie1977 krijgt in de koudste week van het jaar een Peugeot 308 uit 2010 binnen met bijna 230.000 kilometer op de teller. De kachel wordt niet meer warm, en volgens de eigenaar is dat probleem al een tijdje aanwezig.

  • In het kielzog van marktleider Kia kreeg ook concerngenoot Hyundai de slag goed te pakken in 2022, maar net nog niet genoeg voor een top-vijf plaats.
    Autoverkopen9 feb. 23

    Hoeveel beter kan de autoverkoop in 2023?

    Even leek het erop, eind vorig jaar, dat de schade aan de verkoopcijfers ten opzichte van 2021 heel klein zou zijn. Wat al een meevaller mocht heten, terugkijkend op het jaar. Hoewel 2021 bepaald niet best was, kon 2022 niet nóg slechter uitpakken. Maar dat deed het wel. Dus kop op: het kan dit nieuwe jaar alleen maar beter worden.

  • Elektrisch, strakke lijnen, veel glas en veel ruimte: daar moet het Peugeot-gamma heen. Maar niet precies als deze 4WD Inception met 500 kW, 100 kWh accupakket en 800 kilometer actieradius.
    Audi7 feb. 23

    CES: Van vliegende luchttaxi's naar zelfdenkende ventilatieroosters en interactieve camouflage

    Vier dagen is eigenlijk aan de korte kant voor de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Inmiddels is dit ook een soort autoshow, sinds de opkomst van elektrisch rijden, hoewel auto's eerder al bol stonden van elektronica. Maar daarnaast staat de CES altijd garant voor spanning en sensatie, met de nieuwste technieken voor morgen en overmorgen op de beursvloer.

  • Dromen kan altijd, zoals met de Alpenglow. Wat voor moois zou je kunnen maken van een Alpine F1 die waterstof in plaats van benzine verbrandt in zijn hybride aandrijving?
    Elektrische aandrijving29 nov. 22

    Hoogtepunten Autoshow Parijs: echt álles elektrisch?

    Het leek of in Europa de autoshow was uitgestorven, niet alleen tijdens het hoogtepunt van de covid-epidemie. Maar nee, de Mondial d'Auto in Parijs is terug, vol nieuwe auto's. Niet alleen Franse, anderzijds bood de show geen echt 'mondiaal' beeld meer van de automarkt. Nieuwe spelers grepen de kans zich te presenteren. Het werd toch zeker interessant.

  • AMT test in de praktijk: duurt het langer voor de olie in een PHEV op temperatuur is? Hoeveel langer?
    Motorolie23 aug. 22

    Praktijktest: olietemperatuur van een Plug-in Hybride

    Motorolie is geen liefhebber van korte ritjes. Opwarmen kost nou eenmaal tijd. Staat de motor steeds al voor die tijd stil, dan gaat dat ten koste van de olie. Hoe zit dat bij een PHEV? De motor slaat maar af en toe aan. Komt die dan wel op temperatuur? En moet je dus eerder verversen? We vragen het aan acht olieleveranciers. En…, we nemen zelf de proef op de som!

  • Monteer je het verkeerde type merkembleem, dan kan de radar het niet meer doen. En daarmee de slimme cruisecontrol, de binnenkort verplichte AEB-noodrem, en meer ADAS-functies.
    Nieuws21 mrt. 22

    Zo maakt Peugeot een radar-transparant merkembleem

    Voor diverse ADAS-functies, en zeker voor de opstap naar autonoom rijden, heb je radar nodig. Hoewel Tesla meent dat Noord-Amerikaanse Model 3's en Y's wel zonder zo'n radar kunnen, zien de meeste merken dat anders.

  • De belangrijkste kopersgroepen van de Peugeot Partner en Citroën Berlingo zijn die van de bezorgers, de winkeliers en de vakmensen. Kunnen zij met een elektrisch busje uit de voeten?
    Artikel23 nov. 21

    Zijn elektrische e-Partner en ë-Berlingo volwaardig alternatief voor diesel?

    Terwijl je op de weg het aantal Tesla's, Kona's, en ID's snel ziet toenemen, rijden bestellers nog gewoon op diesel. Dat gaat veranderen. En nu steeds meer Europese steden de komst van emissievrije zones aankondigen, kan dat wel eens snel gaan. Maar kunnen ondernemers met een elektrisch busje uit de voeten? Bij de introductie van de e-Partner en ë-Berlingo vroegen we het aan PSA…, eh Stellantis.

  • Nieuws15 okt. 20

    Plug-in hybride 508 PSE is krachtigste Peugeot ooit

    Onder het nieuwe label Peugeot Sport Engineered wil het Franse merk weer zijn dynamische kant laten zien. Maar dan met 'het nieuwe sportief': geen grote of extra gekietelde verbrandingsmotor, maar elektrische ondersteuning. Zoals Formule 1 en Le Mans-racers hybride zijn geworden, gaat dat ook bij Peugeot Sport. Te beginnen met de 508 Limousine én SW stationcar.

Meer artikelen

  1. Voor abonneesPeugeot 2008 houdt in, wat was de storingsoorzaak en wie is de winnaar?
  2. Peugeot 2008 houdt in, los jij de storing op?
  3. GMTO: Ontstekingsprobleem Peugeot 3008 1.6 VTi in scope
  4. Hoe Freedom (elektrische) rolstoelauto's bouwt
  5. Oog voor Techniek: Tripower - schuivende nokken
  6. Verkeerde aanname, lange diagnose bij Peugeot 206
  7. Diagnosetips uit de praktijk: Peugeot Partner nokt er mee
  8. Opgelost op AMT Garageforum: Overijverige ECO-modus in 307
  9. Waarom wil de schuifdeur van een Peugeot 1007 niet open?
  10. 'PSA Groep sjoemelt niet'
  11. Voor abonneesHoe werkt de Technische informatie website van Peugeot en Citroën?
  12. Groen licht overname van Opel door Peugeot
  13. Franse justitie onderzoekt Peugeot vanwege dieselfraude
  14. 'PSA gaat Opel in hoog tempo saneren'
  15. Peugeot bezegelt overname Opel
  1. PSA heeft grootse plannen met Opel
  2. Peugeot wil gemaakte winst in Opel steken
  3. Baas Peugeot stelt personeel Opel gerust
  4. Topvrouw GM bezoekt hoofdkantoor Opel
  5. 'Peugeot aast op Opel en Vauxhall'
  6. PSA verkocht meer auto's in 2016
  7. Peugeot Nederland betaalt 2 miljoen in omkopingszaak
  8. Diagnosetips uit de praktijk: Peugeot 307 heeft weinig vermogen
  9. PSA plant elektro-auto's vanaf 2019
  10. VWE: occasionverkoop bloeit
  11. Autoverkopen november plussen met ruim 25%
  12. PCA en Vetos gaan ruildelen gebruiken
  13. Peugeot 208 verbreekt zuinigheidsrecord (1:50)
  14. Hoe werken de C-Zero en elektrische Berlingo?
  15. Vreemd elektronisch probleem Peugeot (2014-3)
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen