Oprechte aandacht maakt alles mooier. In kleine groepen werken de ondernemers aan verschillende opdrachten. Milo haakt bij de 
ondernemers aan om met hen in gesprek te gaan over hoe zij gastvrijheid zien.

Hoe maak je van een klant een vaste klant?

Op verjaardagen is 'de garage' een geliefd onderwerp. Die is óf helemaal niks, óf helemaal geweldig. De kosten van reparaties zijn negen van de tien keer vergeten, maar hoe je er behandeld bent, dát is wat blijft hangen. Wat moet je doen om als autobedrijf door de verjaardagsvisite gelauwerd te worden?

Ruud Beukers van Autoniveau zet de Grip-ondernemers aan het werk. Benoem vijf sterktes en zwaktes en vijf kansen en bedreigingen voor jouw bedrijf. Heb je die in kaart? Dan de volgende en meest uitdagende stap: zet deze om in een strategie voor jouw bedrijf.

Hoe bepaal je kansen en bedreigingen voor je eigen bedrijf?

Investeren in tools en werkplaats, je personeel trainen op (nieuwe) techniek, meer omzet halen. Allemaal zaken waar je als ondernemer over nadenkt. Maar als het bij nadenken blijft, zullen groei, ontwikkeling en een gevulde portemonnee een droom blijven. Ondernemen is vooral aan de gang gaan en begint met het écht nemen van de eerste stap. Doen!

Trainer Ton Keunen is eigenaar van Brout B.V.. ”Mensen zijn vaak groter dan ze zelf denken. Daarom luister ik echt naar mensen en vooral ook naar wat ze niet zeggen.” Bij zijn aanpak laat hij z’n fluwelen handschoen thuis. Recht voor zijn raap, eerlijk, respectvol en met humor weet hij je snel bewust te maken van je gedrag. Pas dan kan je aan de slag met verandering.

Tijd tekort? Werk 's een dag minder!

Dit komt vast bekend voor: jij, eigenaar van een mooi autobedrijf, bent onmisbaar. Als jij er niet bent, gebeuren dingen niet wanneer en hoe jij het zou willen… toch? Eigenlijk zou je best wat meer tijd willen hebben om te ondernemen én voor jezelf. Maar ja, dan loopt alles in de soep… toch? Of toch niet?

E-racen is de toekomst. De Vision wint al het van een F1-auto op het gebied van aerodynamica, die is tien keer efficiënter! Nu de batterijtechnologie nog.

Grip op EV, wat kun je leren van Van den Udenhout?

Het is bijna lente en dat betekent weer een 'Grip op je Autobedrijf'-traject. Zeventien ondernemers die met Automotive Academy, AMT en met elkaar hun bedrijf naar een hoger plan willen tillen. Vooral de veranderingen die er aan zitten te komen zijn een hot item. Dat komt goed uit: op dag één kijken we in de toekomst.

Adverteren via Social Media is een snelle en goedkope manier om lokale, potentiële klanten kennis met je bedrijf te laten maken.

Nieuwe klanten via Facebook, hoe dan?

Sociale media zijn een Walhalla om goedkoop leads te genereren. "Eén euro per lead. Bizar als je ziet wat de mogelijkheden zijn!" Wat is een lead nou precies en wat zijn die mogelijkheden dan?

Eline en Hans van Ommen: “We willen geen doorsnee autobedrijf zijn, dus hebben we geen doorsnee uitstraling.”

Hoe begin je je eigen werkplaatsformule?

Wat doe je als bestaande garageformules niet bieden wat je zoekt? Hans en Eline van Ommen namen het heft in eigen hand en bedachten met Olie&zo een eigen concept. Dat kost meer tijd en moeite dan aansluiten bij een kant-en-klare formule, maar levert ook veel op. "Laten we aannemen dat alle autobedrijven goede kwaliteit leveren. Dan moet je dus op een andere manier opvallen. Wij willen dat met een onderscheidende uitstraling en een hoog serviceniveau", aldus het ondernemerspaar.