Grip op je Autobedrijf

Trots op mijn bedrijf: Mirjam van der Rijt

''Ga uit van je eigen kracht. Sta achter jouw product en doe het op je eigen manier. Dan komt die klant terug.'' zegt Mirjam van der Rijt,...

Trots op mijn bedrijf: Jack Boone

"Je begint met een hobby, op een gegeven moment ben je aan het managen en heb je geen hobby meer. Blijf ervan genieten", zegt Jack Boone. Hij is de...

Coach Jochen neemt de resultaten van de mystery visits door. De resultaten zijn gemiddeld gedaald, hoe komt dat?

Grip-training: "Dit duwtje had ik echt even nodig"

Vier maanden gaan voorbij voor je het goed en wel beseft. Tegelijkertijd kun je in vier maanden tijd ook heel veel leren. Over je eigen bedrijf, je...

De meerste Grippers hebben een eigen bedrijfspagina op facebook, maar werken niet niet via de Facebook-bedrijfsmanager. Samen met Ros bouwen ze deze stap voor stap op. Eerst even registreren natuurlijk!

Social media: 'Als je positieve resultaten ziet, wordt 't ook nog 's...

'Alsof ik tijd heb om Facebookberichten te maken. Mijn werkplaats staat vol!' Veelgehoord bij autobedrijven. Maar: als je tijd hebt om regelmatig...

Oprechte aandacht maakt alles mooier. In kleine groepen werken de ondernemers aan verschillende opdrachten. Milo haakt bij de 
ondernemers aan om met hen in gesprek te gaan over hoe zij gastvrijheid zien.

Hoe maak je van een klant een vaste klant?

Op verjaardagen is 'de garage' een geliefd onderwerp. Die is óf helemaal niks, óf helemaal geweldig. De kosten van reparaties zijn negen van de tien...

Ruud Beukers van Autoniveau zet de Grip-ondernemers aan het werk. Benoem vijf sterktes en zwaktes en vijf kansen en bedreigingen voor jouw bedrijf. Heb je die in kaart? Dan de volgende en meest uitdagende stap: zet deze om in een strategie voor jouw bedrijf.

Hoe bepaal je kansen en bedreigingen voor je eigen bedrijf?

Investeren in tools en werkplaats, je personeel trainen op (nieuwe) techniek, meer omzet halen. Allemaal zaken waar je als ondernemer over nadenkt....

Trainer Ton Keunen is eigenaar van Brout B.V.. ”Mensen zijn vaak groter dan ze zelf denken. Daarom luister ik echt naar mensen en vooral ook naar wat ze niet zeggen.” Bij zijn aanpak laat hij z’n fluwelen handschoen thuis. Recht voor zijn raap, eerlijk, respectvol en met humor weet hij je snel bewust te maken van je gedrag. Pas dan kan je aan de slag met verandering.

Tijd tekort? Werk 's een dag minder!

Dit komt vast bekend voor: jij, eigenaar van een mooi autobedrijf, bent onmisbaar. Als jij er niet bent, gebeuren dingen niet wanneer en hoe jij het...

E-racen is de toekomst. De Vision wint al het van een F1-auto op het gebied van aerodynamica, die is tien keer efficiënter! Nu de batterijtechnologie nog.

Grip op EV, wat kun je leren van Van den Udenhout?

Het is bijna lente en dat betekent weer een 'Grip op je Autobedrijf'-traject. Zeventien ondernemers die met Automotive Academy, AMT en met elkaar hun...

Adverteren via Social Media is een snelle en goedkope manier om lokale, potentiële klanten kennis met je bedrijf te laten maken.

Nieuwe klanten via Facebook, hoe dan?

Sociale media zijn een Walhalla om goedkoop leads te genereren. "Eén euro per lead. Bizar als je ziet wat de mogelijkheden zijn!" Wat is een lead nou...

Eline en Hans van Ommen: “We willen geen doorsnee autobedrijf zijn, dus hebben we geen doorsnee uitstraling.”

Hoe begin je je eigen werkplaatsformule?

Wat doe je als bestaande garageformules niet bieden wat je zoekt? Hans en Eline van Ommen namen het heft in eigen hand en bedachten met Olie&zo een...