nieuws

Werkplaatsformule voor ondernemers die eigen baas willen blijven

Ondernemen 609

Autoservice Netwerk start per 1 mei als nieuwe formule. Na een vliegende start, waarbij zich direct vijftig bedrijven aansloten, richt Autoservice Netwerk zich nu op een verdubbeling van de capaciteit. “De garagehouder is bij ons vrij om te ondernemen zoals hij dat gewend is”, zo benadrukt formulemanager Jur Ooijman.

Werkplaatsformule voor ondernemers die eigen baas willen blijven

De vijftig – nu al – aangesloten leden van werkplaatsformule Autoservice Netwerk (AutoSN) zijn goede bekenden van elkaar; het gaat hier om de leden van PCA en VETOS, gespecialiseerd in  de merken Peugeot/Citroën/DS respectievelijk Toyota/Lexus. “Deze bedrijven houden hun eigen status. Door zich te verenigen in Autoservice Netwerk opereren zij daarnaast voortaan als één partner voor leasemaatschappijen en fleetowners”, aldus Ooijman. “Daardoor kunnen met Autoservice Netwerk ook service level agreements (SLA’s) worden afgesloten. Interessant is dat elke nieuw lid automatisch de geografische dekking van de formule vergroot. We opereren nu reeds landelijk.”

Onafhankelijkheid staat centraal Lijzenga-bordje-1

De aantrekkelijkheid voor lease en fleet is lang niet de enige reden waarom aansluiting bij Autoservice Netwerk voor autobedrijven interessant is. “Wij garanderen de onafhankelijkheid van de ondernemer. Er gelden geen zware huisstijl eisen aan bijvoorbeeld de inrichting en aankleding van showroom en werkplaats. Ook is er geen verplichte centrale inkoop van onderdelen, maar kan het bedrijf gebruik maken van zeer interessante raamcontracten. Keuzevrijheid voor de ondernemer staat hierin centraal.

Wel is het een vereiste dat het bedrijf beschikt over de technische informatie van alle automerken via MiCheck Garage. Verder stimuleren wij dat de leden naast originele onderdelen ook actief alternatieve of zelfs “groene” onderdelen gaan aanbieden; dit zijn gebruikte, maar zo goed als nieuwe auto-onderdelen waarmee substantiële prijsvoordelen te behalen zijn. Interessant voor zowel zakelijke als particuliere klanten.”

Arissen-bord-en-huisstijlPCA-resizedDienstbare organisatie

Autoservice Netwerk beoogt haar leden optimaal te ondersteunen op het gebied van landelijke en regionale advertising, marketing en inkoop en dat zonder verplichte deelname aan alle aangeboden diensten. AutoSN profileert zich daarmee als een dienstbare organisatie, die haar leden belangrijke voordelen biedt om namens een keten naar buiten te treden. “Voor de reeds aangesloten VETOS / PCA Dealer wordt het onder de vlag van AutoSN plotseling veel gemakkelijker om een mailing aan een – voor hun – vreemd merk te versturen. Zij kunnen zich daardoor in hun uitingen profileren als een onafhankelijk autobedrijf dat de kennis van alle merken in huis heeft.

Een niet te onderschatten voordeel, dat model staat voor de manier waarop Autoservice Netwerk zich de komende tijd zal presenteren.”

Nieuwe leden?

Toegang voor nieuwe leden wordt o.a. bepaald door noodzakelijk leefgebied, uitstraling bedrijf, aanwezige kennis, bereidheid tot volgen van de bestaande AutoSN afspraken en het goed doorstaan van een schouwing. Meer info? Zie: autoservicenetwerk.nl

Reageer op dit artikel