artikel

Trots op mijn bedrijf: Jan Zwagerman

Ondernemen Premium 321

Over 5 jaar nog bestaan als werkplaats… een uitdaging die Jan Zwagerman maar al te graag aanneemt. Hoe hij dat doet? Met passie blijven doorzetten tot je je doelen heb bereikt.

Trots op mijn bedrijf: Jan Zwagerman

Wat vind je het leukst aan je werk?

Ik word blij van tevreden klanten en mensen met passie voor het vak om mij heen.

Sinds wanneer bestaat het bedrijf?

In 1994 is het in een kleine ruimte gestart in Nederhorst den Berg, en in 2012 nam ik het autobedrijf met pompstation in Kortenhoef over.

Heb je een specialisme?

Als Vakgarage zijn we universeel breed ingericht en kunnen wij bijna alles zelf aan. Mijn specialisatie is schadeherstel.

Jan Zwagerman

Wie: Jan Zwagerman, 46 jaar
Wat: Eigenaar
Waar: Vakgarage Richtlijn, Nederhorst den Berg & Kortenhoef

Hoeveel mensen werken hier?

In totaal zes vaste medewerkers en een oproepkracht.

Waar ben je het meest trots op?

Dat ik met hard werken, eerlijk zakendoen en de juiste mensen in mijn team een solide bedrijf heb neergezet.

Waarin zou je willen investeren?

We investeren al volop in vakkennis. Scholing en opleiding staan voorop.

Wat zou je willen veranderen in de autobranche?

Ik pleit voor duidelijkheid, kwaliteit en gedegen controle op bedrijfsvoering. We concurreren soms tegen de onderkant van de markt, prijs is leidend en de klant komt er te laat achter dat dat niet goed is.

Hoe ziet je zaak er over vijf jaar uit?

Dan bestaan we nog als werkplaats. Grote merken zullen meer naar zich toe trekken, maar het segment van 5 jaar en ouder is te groot voor hen alleen. En liefhebbers blijven zeker nog 20 jaar zoeken naar ‘toen de auto’s nog op brandstof reden’.

Als ik geen autobedrijf had dan…

Was ik nu fietsenmaker geweest.

Tip aan andere ondernemers?

Blijf met passie doorzetten tot je je doelen hebt bereikt. Schrijf ze op en kijk eens terug, om te zien waar je staat.

Ondernemen kun je leren

Jan Zwagerman is één van de deelnemers van de 6-daagse training ‘Grip op je Autobedrijf’, een initiatief van Automotive Academy en AMT. Een ondernemerstraject dat letterlijk zorgt voor grip op je bedrijf. Praktisch ingericht, waarbij onderwerpen als klantbeleving, personeel, social media, marketing en omzet uitgebreid aan bod komen.
‘Grippers’ leren van trainers en de coach, maar ook van elkaar. Een belangrijk aspect van ‘Grip op je Autobedrijf’ is met vakgenoten kennis en informatie delen. Herkenning in de uitdagingen en ervaringen die collega-ondernemers dagelijks meemaken.De vaste groep deelnemers vormt een waardevol netwerk, met als gemeenschappelijk doel: het autobedrijf naar een hoger niveau tillen.Via AMT en www.AMT.nl lees en zie je alles over de  de training en de deelnemers.

 

Reageer op dit artikel