Column Tom Polman: Loslaten

Column Tom Polman: Loslaten

Soms moet je dingen laten, om ergens anders gas op te geven. Ik stond er al gas gevend nooit zo bij stil, maar het klopt. Na ruim acht jaar lees je mijn laatste column als Hoofdredacteur van AMT. Ik ga me in de nieuwe rol van Product Owner focussen op onze online portalen.

In 2007 begon ik bij AMT als webredacteur met de ontwikkeling en uitrol van AMT Garageforum, gevolgd door AMT Reparatiewijzer. In 2011 maakte ik de stap naar redacteur en in 2013 werd ik benoemd tot hoofdredacteur. De opdracht: “Verjong AMT”. We schrapten de u-vorm en brachten er ‘je’ voor terug, veel persoonlijker.

De maandelijkse thema-artikelen gingen op de schop waardoor jij, als lezer, in het middelpunt kwam te staan. Leren, Beleven en Ontmoeten werd de kern van AMT Live. We organiseerden kennissessies, diagnose-evenementen en maakten héél véél praktische artikelen. Geweldig!

Met veel trots kijk ik erop terug. Maar nu kijk ik naar de toekomst. Onze online AMT-platforms moeten vooruit. Ik weet welke kant ik die op wil laten gaan en daar ga ik nu mijn tanden inzetten. De kans pakken om gefocust bezig te zijn met de AMT-community. Om de bestaande tools te verbeteren en nieuwe te ontwikkelen.

Ik blijf onderdeel van het team, maar het hoofdredacteurstokje draag ik over. Een hele stap, want het is best een stukje loslaten. Even van het gas af, om vervolgens full speed te werken aan de digitale AMT Toolbox. Samen met de branche waar ik zo van hou. Haak je onderweg aan op een van de opritten van de digitale snelweg? Wellicht spreken we elkaar de komende maanden in een interview, op een evenement… of digitaal, natuurlijk.

Tom Polman - Product Owner AMT

Tom Polman

Tom Polman

Product Owner AMT

Tom studeerde HTS-Autotechniek aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en specialiseerde zich in Automotive Services. Met zijn afstudeeropdracht stond hij aan de basis van het AMT Garageforum. Hierna groeide hij door binnen AMT. Eerst enkele jaren als redacteur en sinds mei 2013 naar hoofdredacteur van AMT.

Tom rijdt Renault, heeft een vrouw en twee dochters en zijn interesses liggen in snelle vierwielers en alles met vooruitstrevende techniek in zich.

Email: tompolman@vakmedianet.nl
Telefoon: (0)88-5840 706

Voor een nieuwe turbo is het gieten van de verschillende metalen onderdelen noodzakelijk. Voor deze gereviseerde van C&E Turbochargers hoefde dat niet..

Trend in revisie zet door: meer elektronica

Tijdens de garantieperiode worden onderdelen vaak door de fabrikant vervangen, maar zodra deze periode voorbij is, wordt revisie aantrekkelijker....

Foto: Shutterstock

Column Erwin den Hoed: 'Zonnige toekomst voor schadeherstel én...

Erwin den Hoed was voor AMT bij Bovag's eerste schadeherstelcongres. Hij zag een zonnige toekomst voor schadeherstellers én voor gereviseerde...

Een Maserati 4.9 V8 ombouwen naar dry sump-smering betekent lang zoeken naar de juiste onderdelen die ook nog eens duur zijn. Bert Hijnekamp houdt wel van dit soort uitdagingen. “Als een klant het wil betalen, kunnen we alles maken.” - Foto: Mike Tekst & Beeld

Zo lost HRW tekort aan revisietechnici op: 'Ik verzamel...

"In Nederland staan drie keer zoveel krukasslijpbanken als dat er mensen zijn om ze te bedienen. Revisietechnici zijn schaars", zegt Bert Hijnekamp...

Foto's: Peter Aansorgh

Stap voor stap: CVT reviseren

Revisiespecialist Christian de Vos van Autrans laat zien hoe revisie van een Continu Variabele Transmissie, oftewel CVT, in zijn werk gaat.

Foto's en video: Mike Tekst & Beeld

Van Kronenburg Engines: de motor achter het succes | VIDEO

Motorrevisie is topsport. Dat is wel duidelijk na een bezoek aan Van Kronenburg Engines. Met een combinatie van ervaring, gevoel en een modern...

De kleine platte schroevendraaier heeft Julia altijd bij zich. "Je kunt er zoveel mee doen, eigenlijk meer dan je verwacht." Foto: Koos Groenewold

Trots op het vak: Julia Jurriens, winnares Skills Heroes

Julia Jurriens, werkzaam bij Ekris BMW en Mini Arnhem, is onlangs uitgeroepen tot winnares van Skills Heroes, dé vakwedstrijd voor mbo-studenten in...

Drie achtcilinder lijnmotoren met een inhoud van 80 liter helpen deze duwboot aan stuwkracht. Voor een scheepstechnicus zijn het maar kleintjes.  - Foto: Gert te Lintelo

Groot, groter, grootst: zo houdt Bolier scheepsmotoren tot 16.000 kW...

Vraag je jezelf, terwijl je in zo'n overvolle motorruimte probeert een schroef te bereiken, ook wel eens af of je handen nou zo echt groot zijn of de...

De remote-interface is verbonden met het voertuig. Zo kan het via internet op afstand worden uitgelezen met de OEM diagnosetool van VAG (ODIS).

Clever eXpert diagnose: VW Tiguan met cilinderoverslag (twee keer)

Een autotechnicus stelt diagnose aan een VW Tiguan 2.0, 125 kW (CAWA) uit 2008. Het motorstoringslampje brandt en de auto slaat niet aan. Hij...