AMT Topmonteurs leren turbo's analyseren en monteren bij Turbo's Hoet | VIDEO
De Topmonteurs van het AMT Garageforum waren eind november te gast bij Turbo's Hoet. Daar leerden ze alles over turbotechniek, diagnosestellen, balanceren en meer.

De Topmonteurs van het AMT Garageforum waren eind november te gast bij Turbo's Hoet. Daar leerden ze alles over turbotechniek, diagnosestellen, balanceren en meer.

Het vernieuwde AMT Garageforum is live gegaan. Veel is veranderd, maar ook veel hetzelfde gebleven. Wat betekent dat voor jou als gebruiker?

AMT Garageforum is een geweldige werkplaatstool. Nou ja, eigenlijk zijn de Garageforum-deelnemers geweldig. Zij leveren de kennis. De grootste kennisleveranciers op het forum noemen we Topmonteurs. AMT trakteert ze binnenkort weer op een trainingsdag. Daarom kijken we nog even terug op de vorige.

Elke autotechnicus die diagnose stelt, weet: meten is weten. Maar welke tools gebruiken we daarvoor? Het AMT garageforum geeft antwoord.

Auto's met reguliere aandrijflijnen staan centraal in bijna 99% van alle onderwerpen op het AMT Garageforum. In ongeveer de helft van de gevallen is de motor het onderwerp van het topic, hierbij spelen nieuwe technieken een belangrijke rol. Nieuwe technieken die de emissies en het verbruik moeten terugdringen, welteverstaan.

Een Opel Vivaro met twee turbo's, en tóch een turbogat... Pas bij 3.500 tpm wordt de krachtbron wakker. Wat is hier aan de hand? Kan het AMT Garageforum uitkomst bieden?

Voor het thema Aircoservice dook redacteur Arnold van Schepen in het AMT Garageforum. Welke cold cases kwamen daar voorbij, en hoe zijn ze opgelost?

Forumlid Camaro krijgt de koppelingscilinder van een MINI Cooper S 1.6 uit 2004 maar niet ontlucht. Hij heeft verschillende methoden geprobeerd: handmatig ontluchten, met vacuüm ontluchten en met het koppelingspedaal in alle mogelijke posities tussen volledig in en volledig uit. Een redelijk simpele taak bezorgt hem hoofdbrekens.

Covid-19 gooide wereldwijd veel overhoop en helaas zijn we er ook in 2021 nog niet vanaf. Gelukkig, de autobedrijven mochten grotendeels doordraaien, maar gevolgen had en heeft het zeker. We kijken nog één keer terug op 2020. Natuurlijk schreven we veel over de gevolgen van en nieuwe initiatieven door Corona, maar ook over ontwikkelingen in de APK, hybride en EV's, en we brachten praktische problemen én oplossingen in beeld. Met Livestreams, webinars, podcasts en Online Magazines gaven je nog meer nieuwe kennis en inspiratie. Wat mag je niet gemist hebben van 2020?
Forumlid HuijskensD meldt zich met een BMW 523i uit 2011. De atmosferische zescilinder benzinemotor met 180.000 km ervaring loopt koud niet lekker en laat dit zien met het motorstoringslampje. De auto is altijd onderhouden bij de BMW-dealer. Deze kon het probleem niet oplossen. Daarom is de beurt nu aan ons forumlid.