nieuws

Is de APK straks niet meer nodig?

Werkplaats & Onderhoud 3360

Is de APK straks niet meer nodig?
Zet 'm daar maar neer. Steeds meer auto's zijn connected. Wat betekent dat voor het autobedrijf?

Elektrisch rijden, connected cars, de autonome auto… “De veranderingen gaan razendsnel”, hoor je vaak. Maar is dat echt zo? Ziet een rit er voor de automobilist nu heel anders uit dan tien jaar geleden? En het onderhoud, is dat nu echt zo anders dan toen? Dus, wat doe je nu met je autobedrijf: rustig voort op de ingeslagen weg? Of klaarstomen voor een heel nieuwe toekomst?

Eerlijk is eerlijk, die veranderingen zijn er echt wel. En je hoeft niet eens zo heel goed te kijken om ze te zien. Tesla wist precies dat de gecrashte Tesla bij Baarn 155 km/u reed en dat de AutoPilot uit stond. De auto is in razend tempo van mechanisch apparaat naar dataproducerend platform gegaan.

Het gaat echt snel!

Dat geldt niet alleen voor de allernieuwste auto’s, de Mercedes-dealer kan alle Mercedessen vanaf 2002 connecten, in de truckwerkplaats is op afstand uitlezen al heel gewoon. En kijk hier eens: de Autoniveau Helpdesk leert op afstand een sleutel in of doet een diagnose op afstand als het autobedrijf er niet meer uitkomt.

 

Sleutel inleren? De helpdesk van Autoniveau doet het op afstand. Sleutel inleren? De helpdesk van Autoniveau doet het op afstand.

Vragen…

Dat roept vragen op, heel veel vragen.  We noemden er eerder al een aantal, en inmiddels kregen we er nog veel meer van AMT lezers. Denk aan:

  • Is er na sjoemelgate nog toekomst voor de diesel?
  • Willen alle automobilisten straks per sé een connected car?
  • Is de APK straks niet meer nodig?
  • Heeft de automobilist van de toekomst nog wel een eigen auto?
  • Waarin zou je moeten investeren?
  • En wat voor mensen moet je aannemen? Heb je ICT-ers nodig?

… en antwoorden

Op AMT Live gaan we op zoek naar antwoorden op die vragen. Op dinsdag 15 november (om 15.30u) richten Carlo van de Weijer, (Director Smart Mobility TU/e), Marien Kreuger (Operations Director Arval Nederland) en Raymond Wittenberg (manager Transport Solutions Volvo Trucks Nederland) zich vooral op de vragen die met de toekomst van de autotechniek te maken hebben.

Meer antwoorden

Op woensdag 16 november, de tweede dag van AMT Live (ook om 15.30u) gaan Clem Dickmann (directeur Aumacon) Marco van Beek (Vice-voorzitter Bovag Onafhankelijke Autobedrijven en oud-winnaar Autobedrijf van het Jaar) en Peter Quaak (Service-coördinator Volvo Group Truck Center Alblasserdam) juist dieper in op de vragen die te maken hebben met de toekomst van het autobedrijf.

Schrijf je in!

Kortom, thuisblijven is geen optie. Schrijf je in voor AMT Live. Deelname is kosteloos, registratie vooraf is wel noodzakelijk. Gebruik daarvoor de code AMT op de registratiepagina. www.amtlive.nl/inschrijven.

Reageer op dit artikel