AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Klepbediening

  • aandrijving7 jan. 19

    Oog voor techniek: Knappe kleppen

    De Britse motorontwikkelaar Cosworth gebruikt het systeem om betaalbare Chinese benzinemotoren net zo zuinig te maken als dure diesels. Hoe doet Cosworth dat?

  • VTEC van honda in 2002. Eaton maakte het nog een stukje ingewikkelder.
    Nieuws3 mrt. 17

    Eaton verbetert variabele klepbediening

    Met koortsachtig tempo, mogen we aannemen, werken motorontwikkelaars aan verbeteringen die hun aggregaten klaar maken om aan Euro 6d eisen te voldoen. De Amerikaanse toeleverancier Eaton helpt met de ontwikkeling van een elektromechanisch systeem voor variabele klepbediening. Beter dan bestaande hydraulische systemen, zeggen ze. Hoe komt dat dan?

  • Het nieuwste Koeningsegg model Regera valt op met een ‘transmissieloze’ motor. Wordt de volgende vernieuwing een nokkenasloze motor met FreeValve?
    Nieuws19 jan. 16

    Vaarwel nokkenas, welkom FreeValve?

    Is er nog redding voor de verbrandingsmotor? Of zijn ontwikkelingen daarin zinloos, omdat we uiteindelijk toch allemaal elektrisch gaan rijden? Zweedse onderzoekers denken nog een goede stap te maken met FreeValve klepbediening. Daarin gelooft ook landgenoot Koenigsegg, die hun bedrijf adopteerde. Wat doet dat FreeValve?

  • Techniek13 nov. 14

    Eicma-motorbeurs: Google Glass en veel pk's óf juist weinig

    Google Glass in een motorhelm, meer pk's dan kilo's in Yamaha's YZF-R1, en minder dan één pk in Piaggio's e-Bike. We zagen het op een rondje ...

  • aandrijving5 feb. 13

    Motordelen bieden hulp bij downsizing (2012-7/8)

    Hoe komt het dat motoren de afgelopen decennia zoveel krachtiger en zuiniger zijn geworden? Simpel: door hogedruk inspuitsystemen, turbotechniek, ...

  • Nieuws1 okt. 12

    Kennistest: Valvetronic klepbediening

    De Valvetronic klepbediening is een knappe vinding van BMW. Het maakt een gaskleploze motor mogelijk, met alle voordelen van dien. Weet u hoe Valvetronic werkt en wat de winst is van deze slimme klepbediening? Leer het in de nieuwe AMT-kennistest.

  • Artikel29 mei 12

    Ducati Panigale superbike met 100 pk per cilinder (2011-11)

    Bij het ter perse gaan van deze AMT sloot de EICMA tweewielershow in Milaan, tegenwoordig de belangrijkste Europese motorbeurs. Vol internationaal nieuws, waarvan we het belangrijkste in AMT 12 zullen belichten. Maar de spectaculairste primeur komt van het Italiaanse thuisfront, de Ducati 1199 Panigale. Een superbike die uit twee cilinders liefst 195 pk haalt. Voorinformatie over het motorblok toont dat Ducati met oude gewoontes veel nieuwe wegen insloeg.

  • Artikel5 apr. 11

    Alternatieve klepbedieningen (2004-12)

  • aandrijving24 mrt. 11

    Nokkenas met vervroegd pensioen?

    Klepbediening zonder nokkenas? "Als dat zou kunnen, graag!", zeggen de motorenontwikkelaars. <a ...

  • aandrijving17 mrt. 11

    Bentley Arnage V8 technisch bekeken (2007-9)

    Het doorgaan met de Bentley V8 motor is voor VW een moeilijke, maar verstandige keuze geweest. Moeilijk omdat het een ontwerp uit 1959 betreft en ...

Meer artikelen

  1. Staalfabrikant: motor beste CO2-spaarder
  2. Schaeffler maakt Cayenne 10% zuiniger
  3. Werking Honda VTEC-klepbediening (2008-5)
  4. Desmodromische klepbediening (2004-11)
  1. Rammelend motorgeluid (2004-09)
  2. Toekomst voor variabele compressie? (2004-07/08)
  3. Problemen met hydraulische klepstoters (1999-10)
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen