GMTO

Theorie en praktijk tijdens de eerste training EV-specialist elektrische motorfietsen. - Foto: GMTO

GMTO biedt training voor elektrische motorfietsen

De trainingen leiden motorfietstechnici op volgens de NEN 9140-norm, met voor hen op maat gemaakte lesstof. De eerste sessie zit al vol.

De problemen in deze Mercedes 500 SL met 5.5 V12 leken opgelost. Eenmaal weer op de weg na een periode in de showroom ging het toch weer mis. Is het dezelfde storing?

GMTO diagnosetip: Mercedes-Benz V12 met misfires baalt als een...

Als je diagnose stelt, wil je niet dat je meting het resultaat beïnvloedt. Alhoewel…, als je weet hoe dat gebeurt, kan het je bij de oplossing...

De combimeting van krukas en nokkenas. Om de meting te vergelijken met een referentiemeting richten we ons op het blauwe vierkant.

Toeval maakt Skoda-storing verdraaid lastig

Een Skoda Octavia II uit 2012 met een 1.6 TDI CAYC motor is afgeslagen als gevolg van de start-stopfunctie en sloeg daarna niet meer aan. Tot dat...

Het CAN-bussignaal schiet af en toe kortstondig naar ‘massa’. De diagnosespecialisten van GMTO meten op verschillende punten in het netwerk en zien dit telkens gebeuren. Zit het probleem in  het stuurapparaat of de bedrading?

Diagnosetip uit de praktijk: CAN-bus storing Ford Focus

Af-en toe-storingen kunnen voor hoofdpijn zorgen. Zo ook de Can-bus storing bij deze Ford Focus III 1.6 EcoBoost. Het instrumentenpaneel valt af en...

Klazine en Wytze: "We zijn sinds 2020 bij Autovakmeester aangesloten en het past goed bij ons."

Autobedriuw Noardburgum: 'Met het oog op de toekomst naar...

Wytze de Vries en Klazina Storm van Autobedriuw Noardburgum hebben zich aangesloten bij Autovakmeester, de best-beoordeelde garageformule van...

Bij het meten van de spanning en stroomsterkte is duidelijk dat de injector vermogen opneemt

GMTO-diagnosetip: 'Verdraaide' 2.5 dCi in Trafic slaat niet meer aan

Als opleidingsinstituut en storingsspecialist krijgt GMTO via de helpdesk vaak storingsgevallen binnen, waar het garagebedrijf zelf niet meer...

De gewone MRE-sensor (die op de vooras hoort te zitten en per abuis op de achteras zat).
Dit signaal vertelt alleen de omtreksnelheid via de frequentie van het signaal, maar geen informatie over stilstand of draairichting. Dat was ook de reden dat de foutcode er direct inkwam bij het contact aanzetten, omdat de informatie over stilstand direct ontbrak.

GMTO-diagnosetip: Renault Clio met ABS-problemen

Een Renault Clio IV 0.9 TCe uit 2019 heeft ABS-problemen. De auto heeft een flinke klapper gemaakt: de achteras is krom en staat scheef onder het...

Nieuwe naam en aanpak: Autoschadetraining.nl wordt GMTO Schadeherstel

Nieuwe naam en aanpak: Autoschadetraining.nl wordt GMTO Schadeherstel

Na de eerdere overname door GMTO gaan nu alle activiteiten van Autoschadetraining.nl volledig over naar GMTO Schadeherstel. Hiermee komt een groot...

Het eerste beeld laat het signaal zien net voordat de storing intreedt. Je ziet in deze meting dat er ook nog wat kleine fluctuaties in het High- en Low-signaal zijn, maar die zie je niet terug in de verschilberekening.

Diagnosetip Chevrolet Bolt: geen verbrandingsmotor, wel CAN-probleem

EV's zouden voor minder garagebezoek en werkplaatsomzet leiden. We hebben het vaak gehoord: 'wat er niet op zit, gaat ook niet stuk'. De praktijk...

De software van de scope heeft het krukassensorsignaal omgezet in een toerentallijn. Nu is duidelijk te zien wanneer het probleem optreedt.

GMTO-diagnosetip: Hoe los je misfires zonder foutcodes op?

Een autobedrijf belt naar de helpdesk van GMTO: "We hebben een Opel Insignia A 2.0L Turbo uit 2008 in de werkplaats staan met een misfire-probleem....