VW werkt aan Level 2+ autonoom rijden met MQB-platform
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
Volkswagen werkt met Valeo en MobilEye aan geavanceerde Level 2+ rijhulpsystemen voor toekomstige modellen op het MQB-platform.
Geen gehannes met een vuile laadkabel meer? Dat zou prettig zijn voor EV-rijders. Maar gemak is niet de enige reden om het laden te automatiseren. Welke er nog meer zijn en hoe automatisch laden werkt? Op het jongste Wiener Motoren Symposium kwamen twee methodes aan bod. Welke wordt de standaard?
Mercedes-Benz krijgt goedkeuring voor Drive Pilot tot 95 km/h. Dit maakt het systeem het snelste Level 3-systeem voor geautomatiseerd rijden op de markt.
Op proef zullen bij het tennistoernooi van Roland-Garros autonome shuttles van Renault rijden. Ze vervoeren passagiers tussen het tennisstadion en de parkeerplaats bij het Bois de Boulogne, of naar het Place de la Porte d'Auteuil aan de rondweg.
Volkswagen ADMT GmbH en Mobileye Global Inc. werken samen aan een autonoom rijdende ID. Buzz AD. De Level 4 autonoom rijdende ID. Buzz moet al in 2026 op de weg komen.
TomTom en Mitsubishi Electric werken samen aan de ontwikkeling van geavanceerde oplossingen voor geautomatiseerd rijden, met de nadruk op nauwkeurige locatietechnologie.
Zelfrijdende techniek in auto's beloofde veel meer veiligheid en zuinigheid op wegen en straten. Iedereen stortte zich erop. Op snelwegen of afgesloten parkeerterreinen lukt het nu wel, maar in en om de stad blijkt nog een heel andere opgaaf. Een Britse evolvAD-studie moet waardevolle informatie opleveren.