Van monteur tot eigenaar - ben jij klaar voor de toekomst?

Van monteur tot eigenaar - ben jij klaar voor de toekomst?

Als trouwe partner van de AMT Awards draait het ook bij Automotive Academy om de toekomst van de branche. Wie als universeel autobedrijf zijn blik richt op morgen, komt dan ook al gauw uit bij deze allround sparringpartner. We praten met Danny Miedema van Automotive Academy en businesspartner Menno Verhorst, van opleider AutoNiveau, over de noodzaak van altijd blijven leren én weten waar je toekomst ligt.

Remsysteemtrainingen: Basis en PRO.

Remsysteemtraining: zo voorkom je deze veel gemaakte fouten

Als onderdeel van het Brembo Expert-concept ontwikkelde remsysteemfabrikant Brembo een online remsysteemtraining. Vanwege het grote succes blijft de training ook na corona online plaatsvinden.

Coach Jochen neemt de resultaten van de mystery visits door. De resultaten zijn gemiddeld gedaald, hoe komt dat?

Grip-training: "Dit duwtje had ik echt even nodig"

Vier maanden gaan voorbij voor je het goed en wel beseft. Tegelijkertijd kun je in vier maanden tijd ook heel veel leren. Over je eigen bedrijf, je mensen, je processen en je marketing bijvoorbeeld. Dat is wat de deelnemers aan de training Grip op je Autobedrijf hebben gedaan. Tijdens de afsluitende sessie blikken ze terug. Wat hebben ze echt geleerd?

Run jij jouw autobedrijf op gevoel of op cijfers?

Run jij jouw autobedrijf op gevoel of op cijfers?

Veel ondernemers sturen hun autobedrijf op gevoel. Niks mis mee, zolang je de cijfers en feiten maar wel kent. Want als je stuurt op cijfers hoef je je namelijk niet meer af te vragen of iets aan de markt ligt of aan je bedrijf of verkoper.

In één keer vanaf de grond op het blok springen. Als je inner stance ‘zegt’ dat het je niet lukt, dan lukt het je ook niet. Of je zet door en bent vastberaden om het te wel halen. Zoals deze Gripper.

Grip op je Autobedrijf: Cijfers en spierbundels

Hoe haal je meer rendement uit je eigen cijfers en wat kan je leren van de topsport? De combinatie maakt je meer dan een sterke ondernemer: je groeit uit tot een regelrechte krachtpatser.

Zo gastvrij zijn ze bij ABS Splinter uit Amsterdam. Deelnemers van 'Grip op je Autobedrijf' mogen overal in de werkplaats kijken. Mooie gelegenheid om een Tesla-schadehersteller het hemd van het lijf te vragen.

Gripdag één: brommers en Tesla's kieken

"Ik ben al jaren ondernemer, ik weet het allemaal wel. Een ondernemerstraining is niks voor mij." Veel gehoord tijdens de aftrap van Trainingstraject 'Grip op je Autobedrijf'. En toch zijn bijna 20 ondernemers in het klaslokaal bij Automotive Academy beland. Vrijwillig natuurlijk, maar waarom?

Auto Prof - AMT Live: Automotive Academy: Roetfilter en TPMS in de APK

Auto Prof - AMT Live: Automotive Academy: Roetfilter en TPMS in de APK

Mei 2018 veranderen verschillende regels in de APK-regelgeving, zo heeft deze ook gevolgen voor regels omtrent het roetfilter, en de op nieuwe auto's verplichte TPMS. Automotive Academy kijkt alvast vooruit in deze kennissessies.

Automotive Academy opent Automotive Techline

Automotive Academy opent Automotive Techline

De Automotive Academy, het onafhankelijke opleidingsinstituut voor de technicus en de ondernemer binnen het autobedrijf, opent de Automotive Techline: de hotline voor alle werkplaatsvragen. Een telefonische helpdesk, bestaande uit een team experts op het gebied van diagnose stellen en technische naslagwerken. Met Automotive Techline biedt de Academy direct hulp op afstand aan de technicus in de werkplaats.

Ondernemen kun je (nog beter) leren. Deze auto-ondernemers zetten in het afgelopen half jaar reuzestappen voorwaarts.

Hoe laat je 27 autobedrijven beter presteren?

Ondernemen is een vak. Natuurlijk, het moet in je zitten, maar ondernemen kun je ook leren. De 27 auto-ondernemers die van start gingen met de Grip op je Autobedrijf-trainingscyclus leerden van de trainers, van andere ondernemers, van elkaar én van het zelf doen tijdens de praktijkoefeningen. Voor we verslag doen van de laatste trainingssessie, blikken we kort terug op de eerste vijf.

Michel van Roon, docent marketing stelt zich voor aan de cursisten.

Dag vijf van Grip op je autobedrijf: Marketing en je autobedrijf

Marketing. Is dat niet iets voor grote bedrijven? Voor afdelingen met medewerkers die de komst van een klant als hinderlijke onderbreking van hun dagelijkse routine zien? "Zeker niet", zegt docent Michel van Roon: "Marketing is antwoord geven op vragen die nóg niet gesteld zijn. En wel zo dat je niet in de categorie 'irritatie' van het spamfilter valt."