AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over ACEA

  • Foto ANP / Hollandse Hoogte / Marco Okhuizen
    Verkoop / Handel / Import19 dec. 24

    Verkoop EV in EU hard gedaald, in Nederland juist gestegen

    De verkoop van volledig elektrische auto's in de Europese Unie is vorige maand met 9,5 procent gedaald tot 130.757 stuks, meldt de Europese autobrancheorganisatie ACEA. In Nederland ging de verkoop juist omhoog

  • Zojuist heeft Ford de prijs verlaagd en beschikbaarheid verhoogd van zijn elektrische Mustang Mach E. Maar voor een inhaalslag naar de marktpositie van voorheen zal echt meer nodig zijn.
    ACEA5 apr. 23

    Autoverkopen fors in de plus: backorder of vraagherstel?

    Wat verbouwereerd noteren RAI en Bovag een sterk stijgende stijging van de autoverkopen in het eerste kwartaal. Natuurlijk werd gerekend op een verbetering ten opzichte van 2022. Maar plus dik vijftig procent in maart? Dat gaat wel heel hard. Uitgestelde levering, waarschijnlijk. Tijdelijk effect, hoe zal het verder gaan in 2023?

  • Ondernemen21 jul. 22

    Waarom stappen Volvo en Stellantis uit fabrikantenclub ACEA?

    Berichtje van Peugeot-Opel-Fiat-en-nog-elf-merken-fabrikant Stellantis: "We stappen uit ACEA". Opvallend, ook Volvo-Cars stapt uit de club van Europese Autofabrikanten. Wat is er aan de hand in autofabrikantenland?

  • De ACEA heeft al een hele reeks normen. De autofabrikanten stapelen daar hun eigen specs nog bovenop. Dat geeft veel verschillende oliën. (Foto: Liqui Moly)
    Werkplaats6 okt. 20

    Een universele one-size-fits-all-olie, kan dat?

    Het aantal verschillende soorten motorolie loopt nog steeds op. Niet zo vreemd dus dat veel AMT-lezers praten over 'breed toepasbare olie'. Bieden de leveranciers zulke oliën?

  • Voor abonnees
    Voor abonnees
    Werkplaats20 aug. 20

    Voor abonnees Turbo stuk in Ford 1.0 EcoBoost, verkeerde olie?

    Olie is olie, toch? Nou, niet helemaal. Neem de 1.0 EcoBoost met 'Belt In Oil'. Ford stapelde extra eisen bovenop de ACEA C2 low SAPS-specificaties. Negeer je die, dan kan dat leiden tot turboschade. Hoe kan dat? Snappen olieleveranciers het verband tussen die 'BIO' en de turbo? En hoe herken je de problemen voor de schade optreedt?

  • Met de ID Buggy onderstreept Volkswagen dat MEB zich ook leent voor kleine series. Passagier is topman Schuh van e.Go Mobility, de eerste klant voor MEB.
    Artikel13 mrt. 19

    Wordt Volkswagen het Google op wielen?

    Het is nauwelijks verrassend dat de Autosalon van Genève in de aanloop naar de 'big bang' van CO₂-normen volgend jaar deze keer een waar elektrofestijn werd. Toch zat het opvallendste nieuws (met de technische bril op de neus) vooral in de ontwikkelingen achter de schermen. Zoals Volkswagen, dat zijn MEB-platform voor derden openstelt.

  • Alle personenauto’s een automatisch AEB noodstopsysteem, lijkt een goed en haalbaar plan. Liefst met voetgangersherkenning, zegt ACEA, dat is beter dan een ‘zacht’ front voorschrijven.
    Artikel15 jan. 19

    Veiligheid voorop, goed voor de werkplaats?

    In het streven naar minder verkeersslachtoffers doet de Europese Commissie voorstellen voor meer verplichte veiligheidssystemen in nieuwe auto's. Dit als onderdeel van het derde pakket Europe On the Move maatregelen voor na 2020. Kan dat de werkplaats extra bezig gaan houden, met controle en kalibratie van zulke systemen?

  • De gestelde CO2- doelen, zijn volgens ACEA vooral gebaseerd op politieke motieven, zonder een realistische kijk op wat technologisch mogelijk is en de gevolgen voor de werkgelegenheid in de automotive sector.
    Nieuws18 dec. 18

    EU: 37,5 % minder CO2-uitstoot in 2030

    In 2030 moeten auto's in de EU 37,5 % minder CO2 uitstoten. Dat zijn het Europees parlement en onderhandelaars overeengekomen. "Onrealistisch, " zegt Europese autofabrikantenorganisatie ACEA en reageert bezorgd.

  • Geen batterij, maar een brandstofcel heeft de toekomst? Zal daarvoor dan sneller en makkelijker een voldoende dekkend netwerk waterstoftankstations aangelegd worden?
    Artikel6 feb. 18

    Gaat het grote publiek straks wel aan de batterij-elektrische auto?

    Elk jaar houdt economisch en accountants bureau KPMG al 19 jaar lang een online enquête onder leidinggevenden die met de automotive branche te maken hebben. Welke ontwikkelingen zien zij, hoe belangrijk zijn die? Nieuwsberichten lichtten uit het laatste onderzoek dat de puur elektrische auto het niet gaat worden, volgens de meeste bobo's. Waarom denken ze dat? En zijn er meer opmerkelijke verwachtingen?

  • Zonder een flinke dosis elektro- en plugin-auto’s gaan we de vlootverbruik-eisen niet halen, geven autofabrikanten nu al aan. Andere oplossingen voor emissie-arm rijden komen er niet snel.
    Artikel14 nov. 17

    EU wil 30% minder CO2-uitstoot en verbruik auto's in 2030

    Autofabrikantenclub ACEA liet onlangs weten hoeveel autobouwers tot 2030 kunnen besparen op CO2-uitstoot van hun producten. Op zeker wisten ze al dat de Europese Commissie snel zou komen met wetsvoorstellen. Die liggen er nu: van 2020 tot 2030 moeten alle lichte auto's 30% minder CO2 produceren, dus evenzoveel zuiniger worden. Hoe ingrijpend is dat?

Meer artikelen

  1. Hoe wil auto-industrie, verenigd in ACEA, CO2 beperken?
  2. Europese autoverkoop plust opnieuw in 2016
  3. Benzineroetmeting komt in RDE-test
  4. ACEA wil uitstel RDE-test, gezeur van autofabrikanten?
  5. Hoe werkt de nieuwe emissietest?
  6. Video: TSL-additief verlaagt de wrijving, toevoegen?
  7. EU-markt voor bedrijfswagens groeit opnieuw
  8. Europese bedrijfsautomarkt groeit, Nederlandse markt krimpt
  9. Europese autoverkoop in de lift
  10. Europese autoverkopen op laagste niveau ooit
  11. Europese bedrijfsautomarkt slinkt opnieuw
  12. Europese autoverkopen gaan verder achteruit
  13. Europese verkopen bedrijfsauto's toegenomen
  14. Weer minder bedrijfswagens verkocht in EU
  15. ACEA bezorgd over E15 benzine
  1. Belang van automarkt Europa daalt
  2. Nederlandse verkoop bedrijfsauto's fors omlaag
  3. Bedrijfswagenpark EU kende slecht 2012
  4. ACEA en PEM: stimuleer elektrisch rijden
  5. Autoverkoop in Europa weer gedaald
  6. Groei bedrijfswagenpark EU neemt verder af
  7. Europese autoverkoop ruim 10 procent omlaag
  8. Vraag bedrijfsauto's in Europa zakt verder in
  9. Europese autoverkoop bijna 5 procent omlaag
  10. Reddingsplannen voor Europese auto-industrie
  11. Europese autoverkoop blijft dalen
  12. Autoverkoop EU bijna 7 procent lager in april
  13. Europese autoverkoop gekrompen in maart
  14. Verkopen bedrijfsauto's EU gedaald
  15. Autoverkoop Europa daalt 10 procent
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen