ZF levert elektronisch gestuurde luchtvering OptiRide aan Hyundai
Technologiebedrijf ZF kondigt de seriële productie van de nieuwste, vijfde generatie van de OptiRide elektronisch gestuurde luchtvering (ECAS) aan voor Hyundai Motor Company (HMC).
Technologiebedrijf ZF kondigt de seriële productie van de nieuwste, vijfde generatie van de OptiRide elektronisch gestuurde luchtvering (ECAS) aan voor Hyundai Motor Company (HMC).
Dat het elektrisch netwerk in auto's steeds uitgebreider wordt, met al die elektronica, behoeft geen betoog. Daarbij wordt snelle overdracht van 'live' data steeds belangrijker. ZF stelt daarom voor de traditionele bedrading te vervangen door glasvezel.
ZF komt met een waterstofrecirculatieblower, een oplossing die de efficiëntie van brandstofcelsystemen in bedrijfsvoertuigen verhoogt door ongebruikte waterstof te recirculeren en het verbruik te verminderen.
Duitse onderdelenfabrikant ZF kondigt een nieuw werkplaatssysteem aan dat de communicatie met klanten moet automatiseren, genaamd ZF[pro]Manager.
ZF Aftermarket en ZF CVS (Commercial Vehicle Solutions) openen in Delfgauw het gerenoveerde ZF Aftermarket Service Center. Hier is onder meer voorzien in een trainingscentrum, waar technici opleidingen kunnen volgens op gebied van e-mobility en autonoom rijden.
Zo gauw als maar kan moeten ook trucks aan de elektriciteit, in plaats van diesel. Daarvoor ontwikkelde ZF al een volledig programma met de benodigde techniek. Maar het blijft voor de vele grote jongens die transport over lange afstanden verzorgen een lastige zaak. Elektrische ondersteuning kan al een stukje op weg helpen, toont ZF.
Wat we er precies aan hebben, en precies wie gebruiker kan worden valt nog lastig te schatten. Maar met partners als BMW, Mercedes, Volkswagen, ZF, Schaeffler, BASF en Siemens is de nieuwe joint-venture Cofinity-X nogal een grote onderneming. Deze wil de toepassing bevorderen van het Catena-X datasysteem, ontwikkeld met Duitse staatssteun.
Al langer is ZF bezig zich om te vormen van onderstel- en transmissiespecialist naar expert in elektrische aandrijving. Er komt nu een nieuwe, modulaire reeks elektro-aandrijflijnen voor personen- en bedrijfsauto's. Kleiner en lichter, meer ingericht als een systeem dat compleet geleverd kan worden.
Automatische transmissies zijn nu erg populair en wijdverbreid. Er zijn verschillende transmissiespecialisten die zo'n automaat kunnen repareren. Er is er echter maar één die ZF-transmissies kan reviseren naar OE-specificaties: ZF zelf, dat doen ze in de ZF-fabriek in Saarbrücken, waar ook de nieuwe transmissies worden geproduceerd.
Steden worden voller en drukker, ruimte om met auto's te manoeuvreren neemt steeds verder af. Kunnen we daar nog iets aan doen?