AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over VTEC

  • VTEC van honda in 2002. Eaton maakte het nog een stukje ingewikkelder.
    Nieuws3 mrt. 17

    Eaton verbetert variabele klepbediening

    Met koortsachtig tempo, mogen we aannemen, werken motorontwikkelaars aan verbeteringen die hun aggregaten klaar maken om aan Euro 6d eisen te voldoen. De Amerikaanse toeleverancier Eaton helpt met de ontwikkeling van een elektromechanisch systeem voor variabele klepbediening. Beter dan bestaande hydraulische systemen, zeggen ze. Hoe komt dat dan?

  • aandrijving21 nov. 13

    Motorenoffensief bij Honda voor 2015

    Bij de vorige Tokyo Motor Show, twee jaar geleden, spiegelde Honda al de komst van een hele serie nieuwe benzinemotoren voor. Naast de nieuwe 1.6 diesel ...

  • Nieuws18 mei 11

    Toch nog elektromagnetische klepbediening?

    Om een automotor aan te passen bij verschillende belastingen is alleen een gasklep, of inspuitregeling bij een diesel, lang niet meer voldoende. Voor laag verbruik en schoon uitlaatgas moet de ademhaling van de motor helemaal afgestemd worden op de belasting. Dat vereist variabele klepbediening. Het Amerikaanse LaunchPoint Technologies denkt dat ideaal te kunnen met een elektromagnetische klepveer. Iets nieuws?

  • Artikel12 apr. 11

    Milieuvriendelijke aandrijfsystemen van Honda (1998-02)

    Om haar voortbestaan zeker te stellen, experimenteert de auto-industrie levendig met milieu-ontlastende aandrijfconcepten. Daarbij wordt niet op één paard gewed. Honda is een van de Japanse fabrikanten die aan de lopende band realistische toekomstconcepten wereldkundig maken. Kijkt u maar eens met ons mee.

  • Artikel5 apr. 11

    Honda VFR800 VTEC (2001-10)

    Op de nieuwe VFR800 introduceert Honda een opmerkelijke technische noviteit, genaamd HYPER VTEC. Dit variabele klepbedieningssysteem biedt legio voordelen, zoals lager verbruik, minder geluid, betere prestaties en geringere emissies. Waar een optimale ademhaling al niet goed voor is.

  • aandrijving1 mei 08

    Werking Honda VTEC-klepbediening (2008-5)

    Honda past verschillende uitvoeringen toe van het bekende VTEC-systeem. Kunt u uitleggen hoe VTEC-E werkt? Als ik het goed begrijp is VTEC-E bijna ...

  • Artikel1 apr. 99

    Hoe werkt het Honda VTEC systeem? (1999-04)

    Onlangs werd in AMT de Honda-motor met VTEC systeem besproken. Wat ik hier niet begreep, is de werking van de variabele kleptiming en lichthoogte. De distributie is toch altijd mechanisch met elkaar verbonden, hetzij door een riem, hetzij door tandwielen. Bij de VTEC kunnen blijkbaar beide inlaatkleppen onafhankelijk van elkaar worden bediend. Hoe is mij een raadsel.

  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen