AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Stuurbekrachtiging

  • Nieuws26 sep. 13

    Stuurbekrachtiging defect? Auto Elect helpt

    Een lek stuursysteem kan voor gevaarlijke situaties zorgen, vooral als de bestuurder er niet op bedacht is. En doorrijden met een defect systeem zorgt voor meer schade: de stuurpomp komt zonder olie te staan, met alle gevolgen van dien. Auto Elect schiet te hulp. Hoe? Ontdek het op AMT Live!

  • Nieuws20 feb. 13

    Dynamic Steering voor Volvo trucks

    Alsof de nieuwe FH truckserie van Volvo nog niet genoeg primeurs bood, bijvoorbeeld met onafhankelijke ophanging voorop, komt er nu ook Dynamic Steering bij. Waarmee Volvo net niet meer uniek is, want Mercedes-Benz introduceert hetzelfde op zijn Arocs bouwvoertuigen. Dubbele bekrachtiging maakt het de trucker een stuk makkelijker.

  • Nieuws1 okt. 12

    Kennistest: Elektronische stuur-bekrachtiging

    Een alternatief voor de hydraulische stuurbekrachtiging is de elektronische stuurbekrachtiging, die een aantal specifieke voordelen kent. Weet u welke? En begrijpt u de werking van de Electronic Power Steering, kortweg EPS? Leer er het fijne over in de nieuwe AMT-kennistest van ATG. Start de kennistest

  • Artikel20 apr. 11

    1937: De servostuurinrichting van Bosch (1937-1)

    In de allereerste uitgave van AMT neemt hoofdredacteur Ringk de servostuurinrichting van Bosch onder de loep. Hij bespreekt alle onderdelen van het systeem en legt in detail uit hoe ze werken. Ringk is zo onder de indruk van dit staaltje veiligheidsdenken van de 'staf van Bosch', dat hij u uitdaagt een storing te vinden die de veiligheid in gevaar zou kunnen brengen.

  • Artikel20 apr. 11

    1954: ZF 'Power Steering' zet de trend (1954-12)

    Men was vroeger niet flauw als het erom ging de voordelen van een nieuw product te demonstreren. Een Henschel-truck met 6 ton steenslag, een mes op het wegdek dat de linker band moet leksnijden, en daar met 70 km/h overheen. Terwijl één hand van de bestuurder is vastgebonden. Daarmee toonde ZF ons in 1954 hoe stabiel de besturing werd van het nieuwste snufje: hydraulische bekrachtiging.

  • Onderstel8 apr. 11

    Opkomst van elektrische stuurbekrachtiging (2002-01)

  • Nieuws24 mrt. 11

    TRW verbetert elektrisch sturen

    Volgend jaar eerst in de VS, en een jaar later ook in Europa gaat toeleverancier <a href="http://www.trw.com/home/main/0,,,FF.html">TRW</a> een elektrisch bekrachtigde tandheugelbesturing leveren. Nou zijn er daar al veel meer van, maar TRW koos een methode die ook grotere stuurkrachten kan overbrengen. Grote auto's kunnen zo ook elektrische besturing krijgen. En daarmee brandstof sparen.

  • Nieuws23 mrt. 11

    Bardahl stopt transmissielekkage

    Moderne transmissies zijn vaak voor het leven gesmeerd. Toch doen zich tussentijds soms problemen voor, zoals lekkage. Als de complexe versnellingsbak daarvoor uit elkaar moet, staat de automobilist een flinke kostenpost te wachten. Met een nieuwe toevoeging van Bardahl kan lekkage worden verholpen zonder demontage.

  • Nieuws21 mrt. 11

    Elektrische stuurbekrachtiging voor klassieker

    Een oldtimer heeft zijn charme, maar ook bepaalde ongemakken. Zo vergt het sturen nogal veel spierkracht. Daar is nu een oplossing voor, namelijk een elektrische stuurbekrachtiging die achteraf kan worden ingebouwd. Dit maakt vederlicht sturen mogelijk.

  • Nieuws17 mrt. 11

    AMT Historisch archief: ZF 'Power Steering' zet de trend

    Men was vroeger niet flauw als het erom ging de voordelen van een nieuw product te demonstreren. Een Henschel-truck met 6 ton steenslag, een mes op het wegdek dat de linker band moet leksnijden, en daar met 70 km/h overheen. Terwijl één hand van de bestuurder is vastgebonden. Daarmee toonde <a href="http://www.zf.com/content/de/import/zf_konzern/startseite/Startseite.html">ZF</a> ons in 1954 hoe stabiel de besturing werd van het nieuwste snufje: hydraulische bekrachtiging.

Meer artikelen

  1. ZF Servolectric stuurt zuinig en slim
  2. Werken aan veiligere auto's (2008-6)
  3. Volvo Collision Avoidance by Auto Steering
  4. EZ Powersteering maakt klassiekerrijden easy
  5. Werking 'stuurimpuls' (2009-10)
  6. Werking BMW Active Front Steer (2005-02)
  7. Elektrische stuurbekrachtiging (2004-12)
  1. Juiste vloeistof voor stuurbekrachtiging(2003-10)
  2. Achteraf monteren stuurbekrachtiging (2002-02)
  3. Brandstofbesparing en programmeerbare bekrachtiging, elektrische stuurbekrachtiging in opkomst (2001-02)
  4. Dualdrive stuurbekrachtiging (2000-03)
  5. Wees alert op lekkage stuurbekrachtiging (1998-06)
  6. Van toeren- naar snelheidsafhankelijke bekrachtiging, licht sturen met gevoel (1998-05)
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen