AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Ontstekingsprobleem

  • Beeld van krukas (rood), injectie cilinder 2 (blauw), ontsteking cilinder 1 (groen) en uitlaatnokkenas (geel) als de motor wel aanslaat. Voor abonnees
    Voor abonnees
    Werkplaats14 mei 20

    Voor abonnees Diagnosetip: Volvo S60-motor slaat niet aan door timingprobleem

    Autodiagnose.eu krijgt een Volvo S60 binnen: motorcode B5234T3, bouwjaar 2000. De eigenaar is een echte Volvo-liefhebber. Al sinds hij de auto heeft slaat die af-en-toe niet aan. Bij een tweede startpoging lukt het dan wel. Het garagebedrijf dat de auto bij Autodiagnose.eu aanbiedt heeft vastgesteld dat de motor zowel brandstof als een vonk krijgt. Waar gaat het dan mis?

  • Meting 1. De toerentalinputs zorgen voor de aansturing van ontsteking en injectie. Het voorbeeldsignaal in de ATIS-scopesoftware ziet er precies zo uit.
    Artikel7 feb. 20

    GMTO: Ontstekingsprobleem Peugeot 3008 1.6 VTi in scope

    Een Peugeot 3008 uit 2009 met 1.6 VTi 5FW-motor start wel, maar slaat niet aan. Eenvoudig probleem. Is er een vonk, krijgt de motor lucht en brandstof? Dat kan niet moeilijk zijn... Toch?

  • Een snelle check of cilinder 3 ´misvuurt´. Ja, de motor blijft onveranderd op drie cilinders lopen.
    Artikel14 aug. 19

    DiagnoseDan: oorzaak van een misfire (P0303) achterhalen

    In de werkplaats van Danny Versluis staat een Mazda 5 (2005) met 1.8 liter benzinemotor. Het motormanagementlampje knippert en de klant klaagt dat de motor minder vermogen levert. Bovendien lijkt de motor op drie cilinders te lopen. Danny gaat op zoek naar de oplossing.

  • Zuigerfabrikant Mahle doet onderzoek naar downsize motoren, onder andere om oorzaken van LSPI vast te stellen.
FOTO MAHLE GMBH
    aandrijving1 feb. 19

    Kennissessie: Motorschade door Low Speed Pre Ignition (LSPI)

    Low Speed Pre Ignition (LSPI) is een vorm van detonatie in direct ingespoten benzinemotoren bij lage toerentallen tot ± 3000 tpm. Hoe ontstaat het precies, hoe vaak komt het voor en wat kun je daar tegen doen? De specialisten van Forté geven je antwoord in deze technische kennissessie op 12, 13 en 14 februari.

  • NGK ZKBR7A-HTU bougie in een BMW motor met code N43 of N53. De bougie zit in een diepe schacht en onder een hoek. Montage met een standaard bougiesleutel kan leiden tot schade.
    Bougie27 feb. 18

    Hoe vervang je bougies van een BMW N43-motor?

    Eind vorig jaar opende NGK/NTK een nieuw Europees distributiecentrum In het Duitse Duisburg. Schitterend natuurlijk. Maar eh, willen we niet liever weten welke aanhaalmomenten je moet gebruiken bij de verschillende typen (gloei)bougies, hoe je bougies vervangt in een BMW N43-motor, of coronaverwering voor problemen kan zorgen en hoe het ook weer zat met de warmtegraad?

  • Diagnose7 nov. 13

    Video: MINI Clubman houdt in, hoe moet da?

    "Katalysator inefficiënte werking", zegt de diagnosetester over de MINI Clubman. Ook de viergaswaarden wijken sterk af. "Timingprobleem", weet het ...

  • Artikel22 mei 13

    Leerzame motorschades uit de praktijk (2004-06)

  • Autotechnicus15 mei 13

    Diagnosetips uit de praktijk (2012-11)

    Een Mazda MX-3 met 1.8 V6 K8 motor bezorgt een garagebedrijf hoofdbrekens. De motor slaat niet meer aan en na controle blijkt dat er geen vonk is. De ...

  • Artikel14 apr. 11

    Ontstekingsmodule met eigen wil (1997-10)

  • Artikel8 apr. 11

    GMTO verhelpt slechte timing bij boxer (2002-01)

    Japanse automobielen hebben de reputatie technisch uiterst betrouwbaar te zijn. De explosieve groei van elektronica eist echter ook hier zijn tol. Een Subaru vertoonde na het opwarmen van de motor hardnekkige problemen. Zelfs de importeur was na diepgaand onderzoek ten einde raad. Een uitdaging voor GMTO!

Meer artikelen

  1. Vonkenregen in de Ford F150 (2005-05)
  2. Zoektocht naar ontstekingsmisser (2010-5)
  3. Diagnosetips van troubleshooter Bram (13) (2009-6)
  1. Bijzonder ontstekingssysteem van slag (2009-9)
  2. Wynn's krikt octaangetal op
  3. Gevaar voor zelfontbranding? (2005-10)
  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen