Hybride auto en camper hoog op verlanglijstje occasionkoper
De vraag naar hybride voertuigen steeg in augustus met 5% is gestegen. Daarnaast werd voor het eerst door meer dan 10% van de bezoekers van Gaspedaal.nl en AutoTrack naar campers gezocht.
De vraag naar hybride voertuigen steeg in augustus met 5% is gestegen. Daarnaast werd voor het eerst door meer dan 10% van de bezoekers van Gaspedaal.nl en AutoTrack naar campers gezocht.
In juni 2025 stegen de zoekprijzen voor populaire brandstoffen en carrosserieën, met diesel en MPV's als grote stijgers. De Volkswagen Polo staat weer bovenaan als meest gezochte model, terwijl benzine en hybride voertuigen de voorkeur behouden. Kleurvoorkeuren blijven stabiel, met zwart als favoriet.
Het aandeel benzineauto's steeg in de zoekopdrachten op AutoTrack, Gaspedaal.nl en AutoWereld.nl en naar het hoogste niveau in bijna twee jaar.
Particulieren kochten in mei 6,2% meer occasions dan vorig jaar. Vooral hybride auto's zijn in opkomst, blijkt uit cijfers van BOVAG en RDC.
Het zoekgedrag op Gaspedaal.nl en AutoTrack in maart laat duidelijke trends zien: Volkswagen blijft populair, zoekprijzen dalen verder en cabrio's winnen terrein.
De verkoop van tweedehands auto's in Nederland neemt de komende jaren steeds meer toe, verwacht het economische bureau van ABN Amro.
Onder kopers van occasions is de SUV nu de populairste carrosserie in Nederland, blijkt uit het nieuwste marktrapport van Automotive MediaVentions. Zoekbudgetten dalen, en elektrische auto's halen diesel in.
Het Automotive MediaVentions marktrapport van januari 2025 laat een daling in de populariteit van elektrische auto's zien. De vraagprijzen van consumenten liggen fors lager dan de aanbodprijzen, en de SUV wint terrein op de hatchback.
ANWB en AutoTrack gaan een exclusief partnerschap aan. Het occasionaanbod op anwb.nl wordt voortaan verzorgd door AutoTrack. Dit moet autobedrijven helpen met betere leads en consumenten voorzien van een transparanter aanbod.
2024 was een turbulent jaar voor de Nederlandse occasionmarkt, waarin duidelijke verschuivingen in koopgedrag zichtbaar werden. Wat waren de belangrijkste trends volgens Automotive MediaVentions?