Een laadpunt met 100 kVA groene stroom waar je maar wilt. Alleen gasvormige waterstof laten bezorgen. Liefst met een uitlaatgasvrije truck?

Aggregaat op waterstof om EV's op te laden van Toyota

Toyota en diens importeur Louwman ontwikkelden een aggregaat op waterstof om EV's op te laden op plekken waar geen laadpunten zijn.

Tom Seldenthuis maakte een proefopstelling met een wallbox en een testbox en elektrische verwarming als ‘auto’. De Picoscope brengt de digitale handshake tussen wallbox en ‘auto’ in beeld.

Seldenthuis-workshops voor Topmonteurs: EV-laden, meten aan CAN, BMW...

Op AMT Garageforum vind je gedeelde autotechnische kennis. En je weet, kennis vermenigvuldig je door te delen. Dat maakt AMT Garageforum een geweldige werkplaatstool. Nou ja, eigenlijk zijn de Garageforum-deelnemers geweldig. Zij leveren de kennis. De grootste kennisleveranciers op het forum noemen we Topmonteurs. AMT trakteerde ze op een trainingsdag bij Seldenthuis Educatie. Train je mee?

Foto: Shutterstock

Waarom EV laden een ding én een kans voor het autobedrijf is

Hoe gaat u tanken? Dat hoefde de autoverkoper nooit te vragen. Met de komst van de EV is de manier waarop de klant de auto van energie voorziet wél van belang.

Foto: Mahle

Mahle zet standaard voor draadloos laden EV en hybride

Het Differential Inductive Positioning System (DIPS) systeem van Mahle is door SAE International gekozen als wereldwijde standaard oplossing voor draadloos opladen van elektrische en hybride voertuigen.

Moobi's hebben EV-equipment, gereedschap en veiligheidsmaterialen, een NEN 9140-certificaat en een opleidingstraject. Met hun eigen openbare laadpalen verdienen ze ook aan de stroomafname.Gesponsord
Gesponsord

Gesponsord Weet jij altijd hoe goed de batterij nog is? Dat check je zo

Hoe komen we erachter hoe goed het batterijpakket van een tweedehands elektrische auto is? Moobi, het EV-concept van LKQ Fource, heeft daar een oplossing voor gevonden.

In 2030 zou er behoefte zijn aan 1,7 miljoen laadpalen. In 2021 staan er nog maar net iets meer dan 85.000...

Hoe halen we 1,7 miljoen laadpalen in 2030?

De overheid denkt dat Nederland in 2030 1,7 miljoen laadpalen nodig heeft. Jeroen Franken, E mobility-specialist van CTEK (specialist in accuonderhoud en energiebeheer), ziet voor 2022 vier belangrijke ontwikkelingen op het gebied van de laadinfrastructuur. Dit zijn ze: