AMT
  • Lees 1 maand gratis
  • Inloggen
  • Diagnose
    • Diagnosetools
    • Diagnosetips
    • Pass-thru
    • State of Health
  • APK
    • Regelgeving
    • APK-tools
  • Techniek
    • Hybride & EV
    • Waterstof
    • Motor & Transmissie
  • Werkplaats
    • Werkplaatsinrichting
    • Tools & Equipment
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Kennistest

Alles over Kooiconstructie

  • Ondanks spanners en krachtbegrenzers op de gordels achterin vond Euro NCAP daar te hoge borstkas belasting bij de Mazda CX-3 tijdens de botsproef met volle overdekking.
    Actieve veiligheid10 sep. 15

    Euro NCAP prijst veiligheid Volvo

    Voorafgaand aan de autoshow in Frankfurt publiceert Euro NCAP hun veiligheidstest op negen nieuwe modellen. Maar twee van de testkandidaten moeten het stellen met vier sterren, wat bij Euro NCAP al best goed is voor een pickup zoals de nieuwe Mitsubishi L200. Vijf sterren voor alle anderen, behalve de Mazda CX-3. Vooral de Volvo XC90 scoort hoog. Waarmee?

  • Volle bak voor de nieuwe Renault Espace. Vijf sterren, al was EuroNCAP niet onder de indruk van het optioneel automatisch remsysteem dat tussen 30 en 140 km/h werkt. Omdat het niet standaard is telt zoiets vanaf 2016 helemaal niet meer mee.
    Actieve veiligheid6 jul. 15

    EuroNCAP nog strenger, toch vijf sterren

    Onvermoeibaar strijdt de EuroNCAP organisatie voor veiliger auto's op de weg. Alweer zijn de tests aangescherpt, er liggen verdergaande plannen tot aan 2020. Toch werden in de laatste beproevingen weer de maximale vijf sterren verstrekt. Die eer was voor de Skoda Superb. De Hyundai i20 en Fiat Panda Cross kwamen niet zo ver. Waarom dat?

  • Actieve veiligheid18 dec. 14

    Weer zes strenge Euro NCAP-tests

    Vier van de zes recentste veiligheidstests bij Euro NCAP leverden de maximale vijf sterren op. Zelfs bij de verzwaarde eisen aan vooral ...

  • Kooiconstructie14 apr. 11

    1974: Aandacht voor botsveiligheid (1974-1)

    De jaren zeventig brachten grote interesse voor botsveiligheid, en experimentele veiligheidsauto's. AMT gaf een overzicht van veiligheidstechniek, met ...

  • Artikel14 apr. 11

    1975: Veiligheid in compacte auto's (1975-6)

    Totdat de oliecrisis heel andere prioriteiten aan de orde bracht stond veiligheid in de auto bovenaan de agenda in de zeventiger jaren. Maar moesten auto's dan omvangrijke, met dikke balken en bumpers omgeven tanks worden, zoals de experimentele veiligheidsauto's van destijds? Of konden ook kleine auto's veilig zijn?

  • Artikel14 apr. 11

    1976: Bruikbare botsveiligheidconstructies (1976-5)

    Mode die doorslaat in extremen is van alle tijden en gaat ook aan de autowereld niet voorbij. Dat zagen we bijvoorbeeld aan hopeloos zware en onhandige experimentele veiligheidsauto's. Een overzicht van vijf jaar experimenteren toonde welke nuttige en bovendien praktisch bruikbare botsveiligheidsconstructies het had opgeleverd.

  • Artikel5 apr. 11

    Volvo cars safety centre (2003-10)

    De theorie van de veilige auto is eenvoudig. Maak hem zwaar, dat botst fijn, en maak hem groot, dan is er veel ruimte voor deformatie. Het wordt moeilijker als je opdracht krijgt een compacte S40 te ontwerpen die net zo veilig is als de grote S80. AMT keek mee tijdens een praktijkexamen van de nieuwe Volvo S40.

  • Actieve veiligheid23 mrt. 11

    Nieuwe auto's: veilig van binnen, gevaarlijk van buiten

    Het regent weer sterren. <a ...

  • Actieve veiligheid18 mrt. 11

    ADAC: Veiligheid kleine cabrio laat te wensen over

    Cabriorijden wordt steeds populairder, ook in de kleine klasse. De Duitse ANWB-zusterorganisatie ADAC <a ...

  • Nieuws15 mrt. 11

    AMT Historie: Sigma maakt autorijden veiliger

    Over een maand zal de <a href="http://www.salon-auto.ch/en/">autoshow van Genève</a> opnieuw studies laten zien voor de auto van de toekomst. Recent al berichtten we over zo'n studie, de <L CODE="C03">EDAG Light Car</L>. Traditie is dat ook <L CODE="C04">Pininfarina</L> daar een toekomstvisie presenteert. Zoals in 1963 de veiligheidsauto Sigma, destijds een uiterst vooruitstrevend idee. Want ontwerpen op veiligheid was ongewoon. EuroNCAP, zou met deze Sigma nog de grootste moeite hebben gehad…

  • Abonneren
  • Garageforum
  • Reparatiewijzer
  • Nieuwsbrieven
  • Over AMT
  • Abonnement opzeggen
  • Klantenservice
  • Contact
  • Adverteren
  • Vacatures

Volg AMT

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • YouTube

Snel naar

  • Whitepapers
  • Webinars & livestreams
  • Digitaal magazine
  • Online magazine

Categorie

  • Diagnose
  • APK
  • Techniek
  • Werkplaats

Thema's

  • Trucks & bedrijfsauto's
  • Motorfietsen
  • APK
  • Diagnose
  • Hybride/EV
  • Airco
  • Werkplaatsformules

AMT is onderdeel van VMN media. Lees in ons manifest waar VMN media voor staat. Op gebruik van deze site zijn de volgende regelingen van toepassing: Algemene Voorwaarden en Privacy en Cookie beleid | Privacy instellingen